نماينده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از آغاز احداث متروی تهران – شمال خبر داد .

عزت الله يوسفيان ملا گفت: براي ساخت متروي تهران – شمال مناقصه اي برگزار و شركت “آبادراهان پارس” به عنوان برنده انتخاب و کار پروژه آغاز شده است.
نماینده آمل با اشاره به اينكه ميزان مبلغ قرارداد با اين شركت 77 ميليارد تومان است، خاطرنشان كرد : 10 درصد از مبلغ قرارداد به عنوان علي الحساب جهت شروع به كار به اين شركت تحويل داده شد.

وي افزود: هم اكنون شرکت، مشغول تهيه زمين از منابع طبيعي است كه پس از تجهيز و مطالعه ي بسترسازي و زيرساخت ها، به زودي كار احداث اين مترو در قطعه اول به طول 20 كيلومتر از ترك كلاي آمل شروع مي شود .

نماينده مردم آمل  با بيان اينكه احتمال دارد در مراسم كلنگ زني، معاون اول رييس جمهور شركت كند، تصريح كرد: كلنگ احداث اين پروژه پس از انجام 400 متر زيرسازي با حضور -نوبخت سخنگوي دولت- و عباس آخوندي -وزير راه و شهرسازي- به زمين زده خواهد شد .

10 thoughts on “آغاز عمليات احداث متروی آمل– تهران”
  1. سد هراز باعث اسیب به منابع طبیعی شد حالا مترو نیز اضافه شد .اخه چرا مسئولان جلوی این کار ها را نمی گیرند….

  2. نه سد هراز و نه مترو، هیچکدام به منابع طبیعی آسیب نمیزند….
    میتوان درختانی که قطع شدند را در جای دیگری و یا در حاشه سد و ریل قطار کاشت
    گذشتگان ما همین کارها را کردند که قطاری که قرار بود از آمل احداث شود را به قائمشهر منتقل کردند، حالا باز کاری نکنید که اینبار مترو را هم از آمل که مرکزی ترین شهر شمال کشور است به شهر دیگری منتقل کنند.
    با احداث مترو اشتغال فراوانی برای آمل به وجود می آید و تراز اقتصادی شهر را بالا می برد

  3. بعضی از همشهریان ما مثل این آقا فرشاد یا از اوضاع سد و قول های آقای نماینده نماینده اطلاع ندارند یا می دانند و خودشان را به کوچه علی چپ می زنند!!!!!!

  4. سلام
    منم با نظر فرشاد وافقم
    نگذارید این پروژه بزرگ که برای آمل بیشترین امکانات را فراهم میکند از دست بدهیم . در واقع با انجام این عمل ؛ و با اندکی تعمل میتوان گفت که از ان دست شهرهایی میشود که راه ورود بازرگانان بزرگ را برای احداث مراکز تجاری و تفریحی باز کرد . /

  5. جواب به فرشاد راعي :از نوشته ي تان مشخصه اطلاعاتتان در مورد أين مسأله در حد ابتدايي است.جطور ارزش نهال تازه كاشته شده با درخت جند 100ساله يكسان است.وقتي اين درختان از بين روند كاشت نهال ارزشي ندارد.بايد مانند طلا از اين جنكل ها مواظبت كرد نه اينكه به خاطر پروژه هاي بي ارزش ان ها را از بين برد.دراروپا باوجود اينكه بيشتر كشور ها بيش از 50%جنكل دارند به خاطر پروژه هاي مهم هم ان ها را تخريب نمي كنند.حالا ايران كه فقط حدود 6% جنكل دارد واز اين نظر فقير است بايد با تأمل بيشتري نسبت به اين قضايا اظهار نظر كرد.

  6. ای خدا دلتون خوشه امسال کلنگ میزنن 35 سال بعد شروع به کار میکنن و 500 سال بعد اعلام میکنن با عرض پوزش 1000 سال بعد افتتاح میکنیم

  7. برو بابا ناشناس
    اقتصاد خوب میخوایم ….جنگل خوب بعد از کاشت نهال بوجود میاد داداش…شکمت سیره ها….

  8. این مطلب رو یکی از دوستان از سوادکوه نوشتن که عینا نقل میکنم :

    امیدوارم این پروژه هرگز به عمل نرسه که بعد از اون مازندران میشه پامنار و میدون شوش در مقایسه با استان های دیگه علی الخصوص همجوار. با این طرح … تمام حاشیه های تهران به مازندران مهاجرت و درست ترش منتقل میشن حتی افغانیای باقر شهر و نسیم شهر … چه استانی میتونه اینقدر ساده لوحانه … حریم خودشو برای غریبه ها باز کنه تا به طور غیر مستقیم و محرمانه در طرح تمرکز زدایی تهران بخش نکبت بارشو برای استان خودش سوغات بیاره… خدا از شما ها نگذره که باید در اصالت مازندرانیتون شک کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در بخش گردشگری هر چی گردشگر مفید و اگاهه میره کاشان و یزد و اصفهان و هرچی پاتوقچی مدل قهوه خونه ایه شیش ماه از سال نصیب ماست.مازندران شده زباله دونی بعد اقایون با این طرح …میخوان به ساختار های زیر زمینیش چشمه ها و قنات ها هم حمله کنن و تمام زیر ساختهای زیستی منطقه رو از بیخ و بن نابود کنن شما احیانا یه پدر کشتگی با این خطه ندارین!!!!!!!! شما یه جاده تو سوادکوه زدین به حدی بدون کار کارشناسی بود که خط اهنی که سالیان سال مشکلی نداشت ریزش کرد؟؟؟؟ وای به حال مازندران..خدایا به بزرگیت امیدوارم پول این پروژه هر گز تامین نشه تا هرگز راه اندازی نشه مگر زمانی که همین نوع دسترسی و با همین میزان زمان به استانهای همجوار دیگر تهران ونیز همجوار استان مازندران به طور همزمان ایجاد شود تا بلکه مازندران پاتوق نشه. اینه شهامت و جسارت نماینده بودنتون؟؟؟؟؟ به جای اینکه مازندران رو پایتخت سیاسی یا اقتصادی کنین پایتخت زباله و عمله می کنید ؟؟؟ …. تو رو خدا یه کم از نمایندگیتون کم کنید تا بلکه این خاک نفسی بکشه. اگه اه ما شما رو نگیره مطمئن باشد اه خاک اه دریا اه جنگل شما رو حتما میگیره چون اونا پاکی مطلقن

    امیدوارم که این پروژه سریعا متوقف بشه و الا فاتحه مازندران خوندست.

  9. اولا ریل کشی مترو از مناطقی گذر میکنه که درختی نیست تا حداقل تخریب به محیط زیست وارد بشه. دوم با احداث مترو مهاجر به مازندران زیاد میشه و برای کمبود جا و عدم تخریب طبیعت مجوز احداث ساختمان های چهار طبقه بیشتر که امروز به عموم مردم داده نمیشه داده میشه تا بازم طبیعت خراب نشه سوم هم زدن مترو ربطی به اومدن افغانها. به مازندران نداره چرا که اونا بخوان بیان همینطوریشم میان نمیان چون مازندران پتانسیل کار بالایی نداره این افراد بیشتر در پایتخت و جنوب کشور که پتانسیل کار زیاد تره قرار میگیرند. چهارم هم اینکه از مسولین کمال تشکر و قدردانی را بابت این پروژه دارم چرا که این مترو بسیاری از تلفات جاده ای مقطع هراز رو کاهش میده و از طرفی راه را برای ورود توریست ها ی بیشتر و اشتغال زایی بیشتر باز میکنه و این پروژه واقعاً مفید خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *