هراز نیوز :رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل گفت: هم‌اکنون اوقاف این شهرستان 10میلیارد تومان طلب از اشخاص حقوقی دارد.
رسولی علیخانی در جلسه کارگروه احیای موقوفات و بقاع متبرکه این شهرستان با بیان اینکه وقف در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، یادآور شد: تاکنون از هیچ نهاد و یا ارگانی تجاوزی در بخش موقوفات انجام نشده و اگر تجاوزی صورت گرفته، ‌برگشت داده شد.
وی با تاکید براینکه شهرستان آمل توانسته در بخش رقبه رتبه اول را در استان مازندران به خود اختصاص دهد، اظهار داشت: هم‌اکنون 32هزار رقبه در این شهرستان ثبت اوقاف شده که این تعداد رقبه‌ها حتی از چند استان کشور نیز بالاتر به ثبت رسیده است.
علیخانی با اعلام اینکه در آمل از 1195 موقوفه حدود 470مکان منفعتی است، اذعان داشت: در این شهرستان در یک ماه سال‌جاری این اداره شاهد سه مورد وقفی به ثبت رسیده در حالی‌که سال گذشته طی یک سال سه مورد وقفی بوده است.
این مسئول با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم می‌توان این موارد وقفی تا پایان سال را افزایش داد، افزود: مردم باید آگاه شوند که یک تومان از موقوفات به حساب اوقاف واریز نمی‌شود بلکه با واریز حساب موقوفه صرف بقاع متبرکه و مکان‌های مذهبی خواهد شد.
علیخانی از کسب رتبه نخست این شهرستان در اجرای دولت الکترونیکی از بین شهرستان‌های استان بیان و عنوان کرد: هم‌اکنون کلیه ثبت سندهای وقفی در آمل از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود.
وی در اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در برخی از بقاع و اماکن متبرکه بیان داشت: با توجه به اهمیت وقف و جایگاه آن در کشور مردم ما باید بدانند که اموال وقف شده‌شان در چه راهی صرف می‌شود و اوقاف وظایف‌شان صرف این اموال موقوفه در راه درست است بنابراین با برپایی خیمه‌های معرفت و تشکیل غرفه یاوران وقف سعی شده به آگاهی‌بخشی مردم نسبت به وقف تلاش شود.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی که برخی از مکان‌هایشان موقوفه است در هنگام اجاره همکاری لازم با اوقاف شهرستان داشته باشند، ابراز داشت: همچنین روستائیان در هنگام اجرای طرح‌ها در روستایشان بدون نظارت اوقاف اجازه تخریب اماکن مذهبی را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *