معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار جهت ارتقای ایمنی و بهبود رویه آسفالتی راه‌ها برای مسافرت‌های نوروزی تعطیلات عید در سطح کشور در نظر گرفته شد.

به گزارش هراز نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا در تعطیلات نوروزی امسال از محور مواصلاتی هراز، راهداران و راهداری های محور مواصلاتی هراز بیان داشت: استفاده از راه سالم، کم‌خطر و ایمن حق همه مردم کشورمان است و باید در راه ایجاد این مهم تلاش و فعالیت مستمری داشته باشیم.
وی بیان داشت: سال گذشته زمستان سرد و برفی را در کشور پشت سر گذاشتیم که در راستای عملیات زمستانی، برف‌روبی و بازگشایی محورها، راه‌ها و علایم دچار آسیب شده بودیم.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: به همین خاطر در طرح نوروزی راهداری امسال که از نیمه اسفند ماه 92 کار خود را آغاز کرد سعی کردیم به ارتقای ایمنی و بهبود رویه آسفالتی راه‌ها بیشتر از گذشته توجه داشته باشیم.
حسن‌نیا اذعان داشت: برای این منظور مبلغ یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای ادارات سراسر کشور اختصاص دادیم تا نسبت به خود معرف کردن راه‌ها و ارتقای رویه‌های آسفالتی هزینه شود.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: با این حرکت بخش عمده‌ای از راه‌ها و جاده‌ها ترمیم شدند البته بخش زیادی از فعالیت ادارات شهری برای تعطیلات نوروز با توجه به اعتبارات لازم انجام شده و بخش کمی از آن نیز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به همراه مجموعه راهداری کشور بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی تا پایان تعطیلات سفر خوب، راحت، ایمن و مطمئنی را برای هموطنان‌مان رقم بزنیم.
*اتمام ساخت پل‌های گزنک 1 و 2 محور هراز در سال جاری
معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد تا با اتمام دو پروژه بزرگ پل‌سازی منطقه گزنک محور هراز در سال جاری مردم تردد ایمن‌تری در این جاده شریانی داشته باشند.
حسن‌نیا همچنین بیان داشت: محور مواصلاتی هراز یکی از پرترددترین محورهای کشور است که هرساله در ایام نوروز حجم زیادی از مسافران نوروزی را در اختیار دارد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: تردد زیاد در جاده شریانی هراز نه تنها در تعطیلات نوروزی بلکه در بیشتر روزهای سال مشاهده می‌شود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد توجه به ایمن‌سازی و اختصاص اعتبارات لازم برای جاده هراز که از پر رفت و آمدترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود، با توجه به کمبود بودجه وزارتخانه‌ها، در سال 93 گفت: فعالیت‌ها در محور مواصلاتی هراز در دو بخش چهارخطه کردن و ساخته ابنیه‌ و پل‌ها جریان دارد.
حسن‌نیا تصریح کرد: در بخش چهارخطه کردن محور هراز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و با توجه به قراردادهایی که منعقد شده است پیمانکاران مشغول کار و تلاش هستند و امیدواریم هرچه زودتر با اتمام این پروژه بزرگ بتوانیم شاهد تردد ایمن، مسافرت‌های کم‌استرس و رفت‌وآمد کم‌خطر در این محور باشیم.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به پروژه‌های پل‌سازی در هراز اذعان داشت: پل‌های بزرگی نیز در این محور در حال ساخت بوده که شامل پل‌های گزنک 1 و 2 هستند.
حسن‌نیا ابراز امیدواری کرد که با اتمام این دو پروژه پل‌سازی در سال جاری مردم تردد ایمنی در این مسیر داشته باشند.
*12 هزار راهدار در 690 راهدارخانه کشور حضور دارند
حسن‌نیا اظهار داشت: تعطیلات نوروز هر سال از روزهای پرکار راهداران مستقر در جاده‌های کشور بوده که این خدمتگذاران جامعه جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در سطح جاده‌ها برای بالا بردن ایمنی سفر و تردد آماده هستند.
وی ادامه داد: طرح نوروزی امسال در روزهای پایانی سال 92 آغاز شده و به همین منظور تعداد 12 هزار راهدار در جاده‌های سطح کشور مشغول فعالیت هستند.
حسن‌نیا با اعلام اینکه در ایام تعطیلات نوروز راهداران با در اختیار داشتن 7 هزار و 500 دستگاه ماشین‌آلات و استقرار در 695 واحد راهدارخانه مستقر هستند، اذعان داشت: کار پاکسازی، شست‌وشوی تابلوهای علایم رانندگی، ترمیم آسفالت و روکش آن نیز از نیمه دوم اسفند ماه 92 آغاز شد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور متذکر شد: این فعالیت‌ها جهت ارتقای سطح ایمنی راه‌ها، جاده‌ها و بهبود رویه آسفالت انجام می‌گیرد.
——————————————
هراز نیوز: قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *