جمعی حدود 50 نفر از اهالی مازندران با حضور مقابل استانداری نسبت به پخش سریال «پایتخت 3» اعتراض کرده و خواستار توقف پخش آن شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 50 نفر از مردم مازندران پیش از ظهر پنج شنبه در انتقاد به پخش سریال «پایتخت 3» مقابل استانداری مازندران تجمع و تحصن کردند و خواستار توقف پخش سریال شدند.

این عده نسبت به ادبیات بکار گرفته شده در این سریال، تمسخر و هجو موجود، انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و ناآشنایی تولیدکنندگان با فرهنگ استان اعتراض داشته و خواهان توقف پخش آن شدند.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در پیگیری خبرنگار مهر درباره سریال «پایتخت 3» با بیان اینکه این سریال هدف و پیام ندارد، اظهار کرد: هزینه‌هایی که برای این سریال شده است در واقع صرف سرمایه‌های نظام است بدون اینکه فایده آموزنده ای داشته باشد.

حسینی یادآور شد: این سریال هیچ پیامی را دنبال نمی کند و اصالت ندارد و وقتی موضوعی اصالت ندارد، نمی توان به جزییات آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این سریال موارد مثبتی از جمله احترام به خانواده و بزرگترها وجود دارد، گفت: این نکات مثبت به برخی زوائدی آمیخته شده که آسیب‌زا است.

سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود.

14 thoughts on “تجمع 50نفری مقابل استانداری در اعتراض به سریال «پایتخت 3»”
  1. این نماینده بهتره بره به فکر درد مردم منطقه خودش باشه- بهتره ظرفیت خودمونو بالا ببریم- اگه زشته نباس از اول میذاشتن بسازه -حالا که ساخته کلی خرج شده-

  2. تو این سریال نشان داده شد که مازندرانی ها افرادی مهمان نوازند ، خانواده دوستند ، احترام به پدر و مادر رو از یاد نبردند ، ساده و دوست داشتنی ، دست و دلباز و از همه مهمتر با جنبه هستند … دوستانی که رفتید اعتراض کردید ، با این اعتراض ها هیچ کس به هیچ جا نرسید . خودنمایی بسته …. آبروی مازندرانیها رو نبرید . خواهشا….

  3. به زبان پارسی:باین سریال کذایی جز نادان و ابلهه و ندید بدید و ساده لو و فقیر و کثیف و بد دهن و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشان دادن شمالی ها چه چیز مثبت دیگری دارد؟آیا شمالی ها واقعا اینجوری اند که در این سریال تصویر شده است؟آیا اخلاقی است که یکی را به خندانی به قیمت ناراحتی دیگری؟
    به شومالی زبون:اینتا سریال کزائی جوز نادون و ابلهه و ندیدبدید و ساده لو و فقیر و کسیف و بددهون و دعوائی و پرخاشگر و غیره نشون هدائن شومالی ها چه چیز موسبت دیگه ای دارنه؟آیا شومالی ها واقعن اینجورینه که در اینتا سریال تصویر بینه؟آیا اخلاقیه که اتا نفر ره به خندونی به قیمت ناراحات هکردن اتا نفر دیگه ای؟

  4. کجای این سریال ایراد دارد؟ تمسخر کجاست؟ من تو جمعی بودم بیست نفر مهمان خارج استان و سه چهار نفر مازندارنی بودن. خارج استانی ها اصلا نمی خندیدن به نوع حرف زدن شخصیت های سریال. خود مازندارنی ها می خندیدن.

    جالبه بدونیم معترضان به این سریال کسانی هستند که هیچ از فرهنگ مازندارن نمی دونند.

  5. ای به اصطلاح مازندرانی
    واقعا برای شما متاسف ام چه طور نمی بینید؟ آیا خودتان را به کوری زدید؟ که بی سوادی ؛ شکم پرستی ، ابلهی ، پرخواش گری ، دنیا پرستی و مادی گری و فانی نگری و …. را با دروغ پراکنی و رفتار مضحک به نمایش گذاشته در حالی که مازنی و مازندران عزیز با این مردمان پاکش ، این مردمان با اصالتش را این طور به بار تمسخر گرفته اند.
    آیا این مردم عزیز و با فهم غذای سگ یا حیوان را از غذای انسان تشخیص نمی دهند؟
    آیا این مردم انقدر حسودند؟
    و…
    تاسف بر شما که به مسخره کردن قومی می پردازید

  6. مه زرقامی درِنه،گت مردی درِنه،…،بی عقل سر درنه،مه شال ترس ریکا درنه،رئیس ریکا درنه،گننه کر ریکا درنه،وک وکان درنه،شاه شجاع درنه،ضد شومال درنه،پایتخت ساز درنه،انَه گتی ریکا درنه،اسپه کله ریکا درنه،شیر ژیان درنه. اینتا کامنت ره لوطفن درج هکن موشکل اخلاقی ندارنه.با سپاس.

  7. کدوم توهین؟ این سریال اولا پس از سالها به مردم کشور فهموند که مازندرانیها رشتی نیستن! کاری که خودمونو شبکه استانیمون تو 30 سال نتونستیم انجام بدیم! دوما آیا غیر اینه که مازندرانیها رو مردمی ساده دل، با صفا، بی شیله پیله، مهربان، مهمان نواز و صادق و درستکار نشون داده؟ باید از زوایای گوناگون به این موضوع نگاه کرد اول باید بدونیم که به هرحال این سریال هم نقاط ضعف داره ولی نقاط قوتش بیشتره همونطور که در بالا توضیح دادم. دوم باید باور کنیم که بسیاری از تصاویر نشون داده شده تصویر واقعی زندگی ماست. چرا سرمون رو زیر برف میکنیم؟ آیا با اینکار میتونیم واقعیت رو انکار کنیم؟! در حالیکه تو همین سریال افراد غیر شمالی رو شیشه خورده دار نشون داده و فقط ماییم که پاک و ساده ایم. و باید توجه داشت که این یه سریاله طنزه و قرار نیست مارو شسته رفته و اطو کشیده نشون بده! چرا میخوایم خودمون رو سانسور کنیم و بگیم ما جور دیگه هستیم؟ .به نظر من حتی این سریال پا رو فراتر گذاشته و ما رو پاکتر از اونی که هستیم به تصویر کشیده! کاش ما همینی بودیم که انسانهای فرشته خوی سریال پایتخت از ما به تصویر کشیده اند…

  8. با سلام خدمت شما و کلیه همکاران عزیز .
    من محمدنوشیروانی ساکن شهرستان بابل هستم که بعنوان یک مازندرانی باید عرض که از کلیه بازیگرانی این سریال اعم
    از بازیگران معروف مثل آقای خمسه که برای خندان مردم با چهره و گریم بسیار زشت و زننده
    و کلماتی بسیار غیر متعارف دراین سریال اند بیسار دلخورهستم … این بازیگران که حتی زبان مادری خودشان را به سخره گرفته اند . بنظر می رسد این بازیگران و کارگردان آنها برای پرکردن جبیب شان حتی حاضرند خودشان را هم بفروشند ….!!!!!
    این بازیگران بجای نمایش ساده زیستی
    خونگرم بودن و مهمان نوازی که درکشور زبانزد همه ایران هستند.وعلی الرغم این همه خدماتی که همشهریان به بازیگران و هنرمندان شان نشان داده اند متاسفانه
    این بازیگران کم عقل و احمق
    این فیلم بر آنها خیانت نموده و با توجه لهجه های که گاها در روستاها استفاده می شود همه آنها را به سخره و مضحکه قرار داده اند ….
    ما توشهرمون فقط از بازیگران و و کارگردان بسیار بی ادب و بی شعور این سریال .. بسیار دلخوریم و خواهان توقف فوری این سریال بسیار بی ارزش هستیم ..
    محمد نوشیروانی از بابل

  9. خداییش همش مسخره بازیه…آدم خجالت میکشه،حتی تو روستاهای محروم مازندران هم همچین چیزی نمیبینیم ولی اینا ول کن نیستن
    خدا نگذره والا

  10. اقای محمد نوشیروانی از بابل شما اصلا ارزش جواب دادن نداری چون میگی این لهجه ها گاها در روستاها استفاده میشه.مگه زبان مادری ما این نیست مگه فقط روستایی ها باید مازندرانی حرف بزنن اگه شماها که به قول خودتون مثلا شهری هستین بخاطر ادعای باکلاس بودن فارسی حرف میزنین و زبان مازندرانی رو مخصوص روستا میدونین این شمایین که فرهنگ غنی مازندرانو فراموش کردین نه دست اندرکارتن محترم پایتخت که جز ساده زیستی و احترتم به بزرگتر و بستگان چیزی نشون ندادن.وقتی نقی افسردگی گرفت و روحیه اش خراب شد 2ماه تو خونه بهبود بود.همه دست به دست هم دادن تا حال نقی خوب بشه.این یعنی اوج هم بستگی و باهم بودن مردمان خوب مازندران.ازتون خواهش میکنم یخورده منطق داشته باشین.حداقل اگه به دست اندرکارانشون خسته نباشید نمیگید اونارو با حرفاتون ازرده خاطر نکنید.یک جواب هم به اقای نسبتا مازندرانی:تو این حرفارو تو همه جا زدی یخورده حرفاتو عوض هم کنی خوبه

  11. هرگاه سریال سرزمین کهن پخش شد آنگاه حق پخش سریال پایتخت 3 رو دارند.

  12. دیگه شورشو در اوردین به جای عذر خاهی از مردم مازندران که خیلیم با جنبا که به قسمت سه رسیده دستی هم میخاین
    مردم تهران اغده ای هستن چون کل دنیا اونارو وحشی و ترروریست میدونن خدشونو با ساختن همچین سریالهایی ارضا می کنن ببینین حسادت خودشونو بابه تمسخر گرفتن کشتی استانی که پر ستاره ترین استان ایران هستش کشتی مازندران یه طرف بقیه ایران طرف دیگه باز مازندران سرتره عبدالله موحد دارندهی 5طلای المپیک وجهانی امام علی حبیبی ببر مازندران رضا یزدانی قاسم رضایی مسعود اسماعیلپور کمیل قاسمی وووو تهرانیها فقط یه تختی رو دارن با مدالهای بی ارزش تر با تبلیغات زیاد چقدر بزرگش کردن به ادمی که خودکشی کرده می گن جهان پهلوان

  13. ما انتظار عذر خواهي از چا كساني را داريم !!!!!؟؟؟؟؟؟؟از شخصي مثل خانم رامين فر( همسر نقي) كه در فيس بوك شان مينويسند مازندراني ها بأيد جنبه داشته باشند اگر بنده به تيپ و قيافه أيشان انتقاد كنم جنبه شان را دارند!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ اما من به أيشان دو بيت شعر را از طرف مازندراني هاي غيور و فهيم و عزتمند تقديم مي كنم: ما آنيم كه پيل بر نتابد لت ما/ بر چر خ زدند نوبت دولت ما/ گر مورچه اي در صف ما گيرد جاي/ آن مورچه شير گردد از هيبت ما.

  14. هموطنان عزیز مازندرانی
    من این سریال را کامل نگاه نکردم ولی خانوده‌ام به شدت طرفدار اون بودند. حتما یک جاهایی از کارشون ایراد داشته که باعث دلخوری شما شده ولی برداشت خانواده من از این سریال، صفا و صمیمیت و مهربانی مردم مازندرانه. مثلا همین محبتی که به پدر پیرشان دارند که با وجود داشتن آلزایمر همیشه همراهشون میبرند و یا همون صحنه ای که نقی میره سر قبر مادرش و با اون درد دل میکنه. داره نشون میده که میان این مردم احترام به بزرگتر و حتی بزرگتر فوت شده وجود داره. هر چند بدون این سریال هم من بدلیل همکار بودن با چند مازندرانی در شرکت متروی تهران، با این خصلتها و خوبیها آشنا بودم.
    یادمون باشه تنها دیکته نانوشته، غلط نداره.
    سال خوب با شادی و تندرستی همراه هموطنان عزیز مازندرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *