حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران عصر روز گذشته از بقعه ناصرالحق در آمل بازدید کردند.

، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران از بقعه ناصرالحق در آمل بازدید کردند.
در این بازدید سرپرست سازمان اوقاف از اقدامات انجام شده عمرانی، فرهنگی و مذهبی در این بقعه مطلع شد و حجت‌الاسلام رسول علیخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل نیز گزارشات لازم درباره اقدامات انجام شده را ارائه داد.
بنای بازسازی شده بقعه ناصرالحق نخستین حاکم شیعی در تبرستان چندی پیش در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی ناصر کبیر با حضور علمای کشور یمن و دیگر کشورهای اسلامی افتتاح شد.
این آیین با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه در مازندران، عضو شورای رهبری حزب‌الله، دبیرکل شورای علمای یمن، علمای برجسته کشورهای یمن، عراق و سوریه، رئیس دانشگاه مجازی لندن و مهمانانی از کشورهای اسلامی، کانادا و ترکیه همراه بود.
مراسم کلنگ‌زنی بازسازی این بقعه از بهمن سال گذشته با حضور رئیس سازمان اوقاف کشور آغاز شد و ساختمان جدید آن در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری رسید.
این بقعه در فضایی به مساحت 509 متر مربع زیر بنا در فضای پیرامونی و محیطی باز به مساحت حدود هشت هزار متر با حفظ میراث فرهنگی با هزینه حدود هشت میلیارد ریال مرمت شد.
این بقعه محل دفن «حسن بن علی ناصر الکبیر» معروف به «اطروش» بنیانگذار حکومت علویان در منطقه شمال ایران اسلامی بوده که در سال 305 هجری قمری وفات کرد و در محله پایین بازار شهر آمل دفن شد.
بقعه ناصرالحق شصتمین اثر ثبت‌شده تاریخی در فهرست آثار ملی کشور است.
گزارش از قربانعلی مسافر
One thought on “بازدید رئیس سازمان اوقاف کشور از بقعه ناصرالحق آمل”
  1. بنای بازسازی شده؟ حقیقتن به این کار میگن بازسازی؟ من همچنان حاضرم اثبات کنم اسم این کار بازسازی نبود و تخریب بود.
    تاریخ را همیشه آیندگان می نویسند. و آیندگان بهترین داور خواهند بود..
    من که هر وقت از کنار خیابان این بنا عبور میکنم سرم را بر میگردانم تا نبینمش و ازینکه به عنوان یک شهروند ساده هیچ کاری نتوانستم برای نجات این بنای تاریخی و هویت فرهنگی و مذهبی آمل بکنم بیش از اینها شرم نکنم.

    فقط یک خواهشی دارم از اوقاف آمل.. شما را به هر کس ایمان دارید قسم اگر میخواهید اینطور بازسازی کنید هیچ کاری نکنید بهتر است. به بهانه ی درست کردن ابرو چشمها را کور نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *