هرازنیوز :رزمنده بسیجی فضل الله فضلی در یکی از روزهای گرم تابستان 1340  در آمل دیده به جهان گشود. در طول عمر گرانقدر  اما کوتاهش، به گشاده رویی، ایمان و انسانیت شهره خاص و عام بود.

پدر و مادر سالها در غم فقدان تنها پسرشان سوختند و دم نزدند. مادر می گفت : با هزار نذر و نیاز از میان 6 فرزندی که خدا به من اعطا کرد تنها دو فرزند برایم باقی مانده بود. شاهد لحظه لحظه رشد و بلوغ فضل الله بودم. چه شب هایی که پای بستر بیمارش بیدار ماندم. با شادی اش شاد و با غصه اش صد بار مردم.

مادر تا زمانی که زنده بود، با خاطرات شیرین فرزندش زندگی می کرد و  به پسری افتخار می کرد که به زلالی آب،به استقامت کوه و به پاکی شبنم صبحگاه بود..

پسری که با وجود سن کم، احترام به پدر و مادر، نیکی به هم نوع و ایمان به خدا در هر قدمش نمایان بود.

مادر همیشه با چشمان پر از اشک به عکس فرزندش خیره می شد و در حالی که با گوشه چارقد چشمانش را پاک می کرد، با صدایی لرزان می گفت : پسرم هنوز پشت لبش سبز نشده بود که در پایگاه مسجد حاج علی کوچک یا مسجد هدایت  (پایگاه آیت الله جوادی آملی کنونی ) پایین بازار نام نویسی کرد. دغدغه اش درد و نیاز مردم بود. به قدری در انجام وظیفه و خدمت به خلق، حد انصاف را رعایت می کرد که موجب دلخوری برخی از افراد می شد.

شب ها در پایگاه انجام وظیفه می کرد و روزها به دیدار خانواده های نیازمند می رفت و وضعیت معیشت آنان را به اطلاع پایگاه می رساند.

رزمنده بسیجی فضلی برای نماز اول وقت به ویزه نماز صبح اهمیت زیادی قائل بود. وی حتی شب هایی که تا سحر در پایگاه آماده باش بود، وقتی که به منزل بازمی گشت از مادر می خواست که اورا برای نماز اول وقت بیدار کند و اگر مادر از روی دلسوزی امتناع می کرد، چنان احساس ناراحتی می کرد که گویی آخرین فرصت خود را برای انجام فریضه الهی از دست داده است.

فضل الله فضلی تنها یک خواهر داشت و همیشه به او سفارش می کرد از اشتباهات دیگران بگذر. وی همچنین می گفت اخلاق خوش و روی گشاده به آدمی زیبایی می بخشد و همیشه او را به حفظ حجاب و نماز  تشویق می کرد.

خواهر ایشان درباره چگونگی فوت فضل الله گفت : پس از حماسه 6 بهمن پایگاه به حالت آماده باش بود. دقیقا 4 شبی می شد که برادرم در پایگاه به گشت و نگهبانی مشغول بود. صبحگاه پس از شب چهارم، دراثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. خانواده و دوستان در سوگ وی سرها کوفتند و ناله ها سردادند.

گفتنی است این بسیجی گرانقدر آنچنان در نزد دوستان و هم رزمان پایگاه عزیز بود که پس از رحلتش به پاس خدمات بی دریغش با نام بسیجی شهید مزارش را مزین کردند.

برای شادی روح این جوان بسیجی صلوات

  فائزه سلیمی هراز نیوز

Scan03032014_121647

  Scan03012014_111800

فضل الله فضلی

15 thoughts on “فضل الله فضلی بسیجی از منطقه پایین بازار آمل+عکس”
  1. درود خدا بر ارواح طیبه بسیجیان پاک حضرت روح اله (ره) خصوصا بسیجی شهید فضل اله فضلی

    مطمئن باشید ما جوانان وبسیجیان امروزی تا آخرین قطره خون خود در برابر دشمنان اسلام ایستاده ایم واز کسی ترسی ندارم جز خداوند غفار…

  2. هرچند هرگز ندیدمت اما حضورت را در لحظه لحظه زندگی ام حس می کنم…
    به مادرجون سلام مرا برسان..دلم برایش خیلی تنگ شده است.

  3. گذر زمان یاد و خاطره خوبان را از خاطرمان پاک نخواهد کرد، حتی اگر از دیده گانمان دور باشند.

  4. سالها از رفتنت می گذرد
    بعد تو احساس می کنم بالهایم شکسته است
    سالروز پروازت که می رسد دلم برایت پر می کشد، چه کنم که دنیا مرا در خود فرو برده، رهایم نمی کند
    یادت گرامی…روحت شاد
    صلوات
    از طرف تنها خواهرت

  5. خدای تبارک وتعالی روح پرفتوح ایشان راباروح ملکوتی حضرت علی اکبر حسین(ع)و امام شهیدان مهشورفرمایدوبه باز ماندگان جنگ خصوصا جانبازان عزیزمان اجروصبر عنایت فرماید
    انشاء الله تعالی

  6. نغمه ملکوتی عشاق را جز عاشق نمی تواند بفهمد اگر عاشق باشی خواهی دید که نغمه های پرندگان وادی عشق چیزی جز شهادت نیست

  7. نام ویاد شهدا وعزیزانی که در راه خدمت به این ملت جان عزیزشان را فدا کردند هماره برقرار باد واین عزیز را با صلحا ونیکان محشور گرداند

  8. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش امام حسین (ع) محشور نماید..آرزوی سلامتی و طول عمر برای پدر بزگوار و خواهر عزیزش دارم

  9. ای شهیدان ، عشق مدیون شماست / هرچه ما داریم از خون شماست

    پسر عمه عزیز جز خوبی و خوبی هایت چیزی بیادم نمی اید

    سلامم را به پدر مهربانم و عمه ی عزیزم برسان

    یادت گرامی…روحت شاد

  10. ای دوست به حنجر شهیدان صلوات

    بر قامت بی سر شهیدان صلوات

    از دامن زن مرد به معراج رود

    بر دامن مادر شهیدان صلوات

    برای عمه ی عزیزم ارزوی طول عمر و آرزوی سلامتی دارم

    روحش شاد

    خداوند روح پاکش را با مولایم علی (ع) محشور نماید.

  11. سلام و درود خدا بر ارواح طیب و پاک شهدا به خصوص شهید والا مقام فضل الله فضلی

    خوش به سعادت شما شهدا که خدا این توفیق با ارزش یعنی شهادت را نصیب شما کرد برایمان دعا کنید که ادمه دهنده راه شهدا عزیز باشیم شاید قسمت ما شهادت نبود ولی خدا کند شفاعت شما شهدای عزیز نصیبمان گردد یادت گرامی وروحت شاد شهید فضلی عزیز. سلام مرا به ارباب بی کفن اباعبدالله الحسین(ٌص) برسان.

    بر قامت رعنای شهیدان صلوات

  12. براستی چنین مردانی در تاریخ ایران بسیار زیادند یادشان گرامی

  13. یاد وخاطره همه شهیدان گرامی باد به خصوص پسر عموی عزیزم شهیدفضل الله فضلی،بسیجی بی نام ونشان خطه سر سبز گزناسرا…یاد یاران سفرکرده بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *