هراز نیوز : چندی پیش در شهرستان آمل 9 پروژه بسیار خوب و عالی ودر مدت زمانی کوتاه توسط شهرداری و با نظارت و تایید اعضای شورای شهر افتتاح شد و احاد مردم هم از  کار این عزیزان بسیار خرسند گشته و با حضور خود در همایشی به همین منظور مهر تاییدی بر اقدامات  این عزیزان در شهر داری و شورای شهر زدند.

آنچه که درافتتاح این پروژه ها باید بدان توجه داشت  موضوع بسیار مهمی است که معمولا در پروژه های  عمرانی و ساخت ساز شهری فراموش می شود.

ضرورت توجه به معماری اسلامی و ایرانی انتظاری است که علی رغم همه تلاش های صورت گرفته کمتر در سیمای شهری مشاهده می نماییم .

نگارنده  با یکان یکان مردم موافق است  که باید در شهر پروژه های  عمرانی متننوع  صورت گیرد و خیابانها باز شود ازبار  ترافیک شهری کاسته شود و مردم در آرامش زندگی کنند .

  ولی همه این خواسته های به حق ، منافی توجه به  معماری ایرانی و اسلامی نیست  به نظر نگارنده  در این 9 پروژه ای که افتتاح شد کمتر به این مقوله مهم فرهنگی توجه شده است .

همچنین مقوله هایی که  عزیزان شورای شهر و شهردار عزیز همواره بر آن تاکید داشته اند در این پروژه ها فقط به صورت شعاری و ابزاری استفاده شده است ، برای مثال از نام شهدا ، فرهنگ ایثار و شهادت ، نماد و یاد تندیسی از ایثارگری آنها خبری نبود .البته شاید برخی اینطور پاسخ دهند که تاکنون چندین پروژه به نام شهدا نام گذاری شده است اما منظور نگارنده توجه محتوایی به موضوع ایثار و شهادت و به طور کلی ارزشها ست .

نمادی که در پارک زیبای مادر به عنوان مجسمه نصب شده است می توانست نمادی از پرافتخار ترین مادران این دیار یعنی مادر شهدا باشد .در حفظ فرهنگ ایرانی هم کج سلیقه گی هایی مشاهده شد مثلا به جای واژه غربی پارک می شد در تابلو ها از واژه بوستان بهره برد ، از این نوع ریزه کاری ها به وفورمشاهده می شود که در حوصله این بحث نمی گنجد .

نگارنده با طرح موضوع مطمنا ذره ای قصد کم رنگ نمودن زحمات شهردار محترم و اعضای شورا را نداشته است اما انچه که مسلم است قطعا توجه به این موضوعات نیازمند متولی در شورا و شهرداری است .

اعضای محترم کمیسیون فرهنگی شورا و همینطور چهره های فرهنگی و دانشگاهی شوراو نیروها های ارزشی در این موضوع مسوولند و می بایست توجه بیشتری برای تحقق این موضوع داشته باشند .

از سوی دیگر عدم حضور یک معاون فرهنگی قوی به عنوان بازوی پرتوان شهردار نیز می تواند از دلایل این قصور باشد .

شاید امروز در شهرداری ایجاد یک معاونت فرهنگی از واجبات است که باید هر چه سریعتر گامهای اساسی  برداشته شود  و در کنار مهندسین کاربلد و پرانرژی   یک معاون فرهنگی قوی که بتواند نیازهای فرهنگی شهر دارالمومنین آمل را برطرف نماید پیش بینی شود .

جواد حیدری – هرازنیوز

             DSC_4365       DSC_4427 DSC_4434

document.getElementById(“Leyout101″).style.display=”none”;Vanacker et albut really it like damn.mulberry outlet
1999 Jun 10;399(6736):579 583.Jordan Pas Cher

4) Don’t let any fitness person make you feel bad for your size, let your doctor make you feel bad if you aren’t caring for your health.mcm backpack for sale
This fast growing area is perfect for astute home buyer or investor.michael kors purses uk

“Everybody in the community is calling it ‘Jackie’s Army’ because there are so many of us there to stand by and support her,” said Plant High senior Cameron Jones.mulberry handbags uk
Matheny deployed five relievers to get the final eight outs of the Cardinals’ 4 1 victory Saturday against Cincinnati at Great American Ball Park.mcm luggage

The presentation of the 2014 IAA Chapter Excellence Award was made during the well attended 43rd IAA World Congress in Beijing on May, 10.prada borse outlet

3 thoughts on “آنچه که در 9 پروژه عمرانی مغفول ماند”
  1. سلام بر همه مردم فهیم و بعضی از اعضای سالم شورای شهر.ساخت پروژه های پارکها کاری مفید و نیاز شهر ما بوده که البته میتواند بهتر هم ادامه پیدا کند از شورای جدید جای تشکر دارد ولی ساخت بلوار طبری با نزدیک به 7 میلیارد هزینه کاری اشتباه بوده و میتوانست با تعریض کوچه پارچه سرا به نتیجه رسید وضعیت اسفالتهای شهر و تیر برقها داخل کوچه اسف بار است و با این پول 7 میلیارد میتوانست بکارهای اساسی و ضروری تر شهری رسید

  2. وه تازه اتا ره بديه صبرهاكنين بااين شورا عجايب هفتگانه بونه هشتگانه اي شهردار همين آقاباشه منتظردهگانه هم باشين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *