ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان آمل مازندران ، متهم به سرقت چک هاي مسروقه و کلاهبرداري 360 ميليون توماني را شناسايي و دستگير شد .

به گزارش هراز نیوز ، ” سرهنگ محمدصادق پهلوان ” فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اعلام اين خبر گفت : در پي دريافت گزارشي مبني بر وقوع کلاهبرداري با چک هاي بلامحل و سرقتي ، شناسايي و دستگيري متهم به کلاهبرداري در دستور کار ماموران آگاهي قرار گرفت . وي افزود : ماموران با انجام تحقيقات گسترده پليسي دريافتند ، متهم به کلاهبرداري با مراجعه به يکي از شرکت هاي توزيع گوشت و مرغ ، سفارش خريد کالا با ارائه چک مسروقه به ارزش 360 ميليون تومان را داده است . سرهنگ پهلوان گفت : با مراجعه مالباخته به بانک براي نقد کردن چک ، وي از مسروقه بودن چک و فاقد اعتبار بودن آن مطلع شد . فرمانده انتظامي شهرستان آمل يادآور شد : با شناسايي مخفيگاه متهم به کلاهبرداري ، ماموران با هماهنگي مرجع قضائي در اقدامي غافلگيرانه اين فرد به نام ” ع م ” را در مخفيگاهش شناسايي و دستگير کردند . وي خاطر نشان کرد : متهم در اظهارات خود به پليس ضمن اعتراف به بزه انتسابي عنوان داشت : قصد کلاهبرداري هاي ديگر به همين شيوه را داشته که توسط پليس شناسايي و دستگير شد . سرهنگ پهلوان خطاب به شهروندان و بازاريان هشدار داد : با توجه به روزهاي پاياني سال و افزايش حضور شهروندان در بازار براي خريد شب عيد ، وقوع جرائم اقتصادي به ويژه کلاهبرداري و سرقت متصور است ، که جا دارد ، شهروندان و بازاريان با هوشياري و دقت بيشتر مراقب افراد شياد و سارقان حرفه اي باشند. فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان به شهروندان توصيه کرد : از حمل وجه نقد زياد در هنگام خريد جدا خودداري و سعي کنند در هنگام خريد از کارت هاي اعتباري استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک امنيتي و انتظامي سريعاً مراتب را با شماره 110 به پليس اطلاع دهند . 

دستگيري سارق اينترنتي 20 ميليون ريالي در آمل

سارق اينترنتي با دريافت اطلاعات حساب بانکي يکي از شهروندان ، به صورت غير قانوني اقدام به برداشت 20 ميليون ريال وجه نقد از حسابش کرد .

به گزارش هراز نیوز ، امروزه فن آوري نوين اطلاعات ، سيستم هاي ارتباطي و انجام عمليات بانکي به صورت غير حضوري و اينترنتي هر چند موجب سهولت در کار و کاهش مشکلات ناشي از ايستادن در صف هاي طولاني و کاهش ترافيک شهري شده است . اما در کنار آن عدم آشنائي و آگاهي از نحوه استفاده از اين خدمات زمينه ساز بروز مشکلات براي افرادي شده است که خود را به اين فن آوري مجهز نکرده و يا اطلاعي از نحوه استفاده از آن ندارند. با همه هشدارهايي که پليس به شهروندان در خصوص عدم اعتماد به افراد غريبه و عدم ارائه اطلاعات حساب بانکي به افراد غير ارائه مي دهد ، هر از چند گاهي شاهد وقوع برخي جرائم اقتصادي و کلاهبرداري هاي اينترنتي در اين حوزه هستيم . صبح امروز شهروندي با مراجعه به پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي شهرستان آمل اظهار داشت ، از حساب بانکي اش مبلغ 20 ميليون ريال به صورت اينترنتي و غير قانوني برداشت شده است . ماموران پليس فتا با دريافت اين گزارش اقدامات فني و تحقيقات پليسي را براي شناسائي و دستگيري سارق يا ساقران اينترنتي در دستور کار خود قرار داد . براساس اين گزارش، ماموران با انجام اقدامات فني و پليسي موفق شدند ، فردي به نام ” بهرنگ – ص ” را به اتهام سرقت اينترنتي شناسائي و با هماهنگي قضائي در اقدامي غافلگيرانه اين فرد را دستگير کنند. متهم در تحقيقات و بازجوئي هاي فني پليس اظهار داشت : مالباخته که هيچگونه آگاهي و آشنائي با نحوه استفاده از کارت عابر بانک نداشته با سوء استفاده از اعتمادش ، اطلاعات حساب بانکي وي را گرفته و در سه مرحله موجودي حساب وي را از طريق اينترنت برداشت کردم . اين گزارش حاکي است ، متهم که داراي سوابق متعدد کيفري و معتاد به مواد مخدر است ، به زورگيري و سرقت 40 ميليون ريال وجه نقد از شهروندي ديگر اعتراف کرد . با توجه به اظهارات متهم ، اين فرد پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *