لطف اله آجدانی مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران، پیش از ظهر یکشنبه 4 اسفند در حاشیه اولین نشست رسانه ای خود به خبرنگار هرازنیوز گفت: از این پس به حوزه آموزش، پژوهش و اثر بخشی آن در همه سطوح اجرایی، توجه و نظارت بیشتری خواهد شد تا در پی آن به توسعه مطلوب دست یابیم.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با اعلام اینکه، این مجموعه در زمینه آموزشی، مسئولیت کلیه آموزش های ضمن خدمت، حضوری، غیر حضوری، کوتاه، میان مدت و بلند را برعهده دارد تصریح کرد: آموزش تمامی کارکنان دولت و دستگاههای اجرایی و مدیران عملیاتی، پایه، میانه و ارشد زیر نظر این مجموعه انجام می شود.
لطف اله آجدانی با اشاره به اینکه هدف از این آموزش ها افزایش مهارت مدیران کارکنان دولت است گفت: در حوزه آموزش و پژوهش نظارت جدی صورت خواهد گرفت و همچنین در حوزه آموزش و پژوهش به برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی اهتمام بیشتری می شود.
وی با بیان اینکه، نکته بسیار مهمی که در حوزه پژوهش مغفول مانده، وجود طرح جامع پژوهشی است گفت : به دلیل همین عدم اجماع و وحدت رویه، چالش هایی به وجود آمده که در واقع عملیاتی کردن بسیاری از این طرح های پژوهشی را در زمان مناسب و موعد مقرر محدود کرده است.
آجدانی تصریح کرد : باوجود اینکه دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران جامعترین کتابخانه استان را با 24 هزار جلد کتاب در اختیار دارد، استفاده مطلوبی از آن نمی شود.
وی با تاکید براینکه در حوزه آموزش و به ویژه پژوهش باید کارهای اساسی صورت گیرد، افزود: تمامی پژوهشهای مرتبط با توسعه استان براساس تقویم اداری طرح جامع آموزشی در این دفتر نظارت و هدایت شود تا سیاستهای کلان مصوب نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور در استان با دقت بیشتری انجام شود.
مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران همچنین تاکید کرد: از این پس، از ابتدای سال یک تقویم سالانه آموزشی و همچنین پژوهشی در جهت تبیین اهداف، راه های رسیدن به آن و امکانات و ابزار مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف، به طور شفاف تهیه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ما در نظر داریم با حوزه های آموزش و پژوهش سایر استان ها تعامل سازنده داشته باشیم و از دستاورد های حوزه های دیگر استفاده کنیم و دستاورد های خود را در اختیار استان های دیگر قرار دهیم.
آجدانی با اشاره به اینکه این بخش در استانداری تنها بخشی است که در آمد زاست اظهار داشت: سال گذشته فقط از طریق آموزش، بالغ بر 160 میلیون تومان در آمد داشتیم.
وی با بیان اینکه طبق قانون یک تا سه درصد اعتبارات دستگاهها باید صرف پژوهش شود، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از دستگاههای اجرایی به دلیل عدم توجه به عملیاتی کردن این تخصیص اعتبار، ما را از اعتبارات بخش پژوهش محروم کردند.
وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش، علوم استانی مغفول مانده است، تصریح کرد: بسیاری از مباحث علوم انسانی اگر به درستی دیده شود رویکرد کاربردی دارد.
آجدانی همچنین افزود: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید بر اصل کاهش تصدی گری دولتی و افزایش مشارکت بخش خصوصی در این زمینه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال توسعه هستیم اما توسعه ای که مطلوب، همه جانبه، فراگیر و متوازن باشد اذعان داشت : از آنجایی که تاکنون تقسیم اعتبارات پژوهشی عادلانه نبوده است، ما باید همسو با سیاستهای دولت، نیازهای پژوهشی را دنبال کنیم، اولویتها را بشناسیم و همچنین در جذب اعتبار و توزیع اعتبار عادلانه عمل کنیم.
در پایان جلسه، خبرنگاران با همراهی مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران از کتابخانه، سالن همایش 70 نفره، شش کلاس آموزشی، و سایر امکانات بخش آموزش و پژوهش استانداری مازندران بازدید کردند.
فائزه سلیمی، هرازنیوز
آقای آجودانی مواظب عکس و بنر پشت سرت باش – همین عکس یروزی کار دستت میده ….
خسته شدم از بس شنیدم که فلان نهاد یا بهمان فعالیت دستگاه اجرایی درامدزاست. عزیزم آموزش و پژوهش چه ربطی به درامد دارد ؟ پس کی باید نگاه ما عوض شود ؟ کارویژه هیچ نهاد دولتی درامدزایی نیست به ویژه بخش های پژوهشی وآموزشی.