پیش از ظهر چهارشنبه 30 بهمن، 9 پروژه شهری آمل با همت شهرداری ، شورای شهر و سازمان های وابسته با حضور استاندار مازندران، امام جمعه، سرپرست فرمانداری آمل، فرمانده سپاه امل، شهردار، اعضای شورای شهر، بخشداران شهرستان، مسئولین ادارات و سازمان ها، مدیران ، معاونین و کارمندان شهرداری و شهروندان آمل افتتاح شد.

خسرو ابراهیم زاده در مراسم افتتاح 9 پروژه شهری بابیان اینکه ماه بهمن در تاریخ ایران تداعی کننده حماسه ملی و مردمی در انقلاب عظیم ملت ایران است اظهار داشت: شهر هزارسنگر آمل با خلق حماسه ملی 6 بهمن سال 60 در حفظ این میراث گران بها سهم به سزایی داشت. وی همچنین تصریح کرد: حضور گسترده آنان در صفوف راه پیمایی 22 بهمن امسال خلق حماسه ای دیگر بود.

رئیس شورای شهر آمل با اشاره به پیام علامه جوادی آملی مبنی براینکه ما هرچه داریم از شهدا، خانواده آنان و مردم است، مردم ستون دین و شهدا و خانواده های معظم آنان ولی نعمتان ما هستند وما هرچه در جهت تکریم  انان تلاش کنیم در برابر جان فشانی آنان ناچیز می باشد گفت: از شهروندان عزیز می خواهم به شهرداری و شورای شهر اعتماد کنند و با صبر و شکیبایی شاهد به ثمر رسیدن یکایک پروژه های عمرانی و شهری باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مطالعات گسترده پیرامون بهره برداری از رودخانه هراز در دست اقدام است و پروژه عملیاتی آن سال 93 آغاز خوهد شد. ابراهیم زاده همچنین افزود:  فاز اول بزرگترین کمربند میانی و درون شهری استان مازندران از خیابان طالب آملی به خیابان هراز در سال 93 به بهره برداری خواهد رسید. گسترش فضاهای فرهنگی، ورزشی و بوستان ها در محلات به ویژه احداث پارک مشاهر در بلوار طبرسی در جهت تکریم از بزرگان و مشاهیر شهرستان آمل نیز از برنامه های آتی شهرداری و شورای شهر آمل می باشد.

امیرسلیمانی شهردار آمل با خیر مقدم به استاندار مازندران، امام جمعه، سرپرست فرمانداری ، اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه آمل، مسئولین شهری و شهروندان به شرح گزارش 9 پروژه شهری پرداخت.

1/ پروژه ساختمان اداری سازمان تاکسیرانی که با همکاری اداره تاکسیرانی آمل با هزینه 6 میلیارد و 400 میلیون ریال به مدت اجرایی 68 روز در جهت رفاه حال رانندگان تحت پوشش سازمان تاکسیرانی به بهره برداری رسید.

2/ پروژه احداث ساختمان اداری آرامستان با همکاری سازمان آرامستان آمل به مساحت 630 مترمربع و با هزینه 8 میلیارد ریال به مدت اجرایی 68 روز در جهت رفاه حال شهروندان به یایان رسید.

3/ احداث ساختمان اداری خدمات شهری و ایستگاه شماره 10 تفکیک زباله در شهر که با همکاری سازمان مدیریت پسماند آمل به مساحت 455 متر مربع و هزینه 3 میلیارد ریال به مدت اجرایی 30 روز در جهت دسترسی آسان تر شهروندان ناحیه شرق، ترویج فرهنگ تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش حجم زباله ها به بهره برداری رسید.

4/ پروژه احداث پارک لاله که با همکاری سازمان پارکها و فضای سبز آمل به مساحت 1920 مترمربع و با هزینه 12 میلیارد و 800 میلیون ریال به مدت 75 روز در جهت رفاه حال و تفریح و سرگرمی ساکنین منطقه و افزایش سرانه فضای سبز به اتمام رسید.

5/ پروژه ایستگاه شماره 9 تفکیک زباله نیز با همکاری سازمان مدیریت پسماند آمل به مساحت 70 مترمربع به هزینه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال به مدت 30 روز در جهت رفاه حال شهروندان، ترویج فرهنگ تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش حجم زباله ها و در نتیجه حفظ محیط زیست احداث شد.

6/ احداث پارک رز که با همکاری سازمان عمران آمل با هزینه 10 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 3000 مترمربع در مدت اجرایی 8 ماه به بهره برداری رسید تا رفاه حال شهروندان و تفریح و سرگرمی شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز مهیا کند.

7/ پروژه پارک مادر با همکاری واحد امانی- حفاری شهرداری در زمینی به مساحت 3000 مترمربع و با هزینه 38 میلیارد ریال در مدت زمان 75 روز در جهت در جهت رفاه حال و تفریح و سرگرمی ساکنین منطقه و افزایش سرانه فضای سبز افتتاح شد.

8/ پروژه مرمت و بازسازی بازار قدیم آمل که یکی از بازارهای تاریخی کشور می باشد با همکاری سازمان بهسازی و نوسازی آمل به مساحت 3000 مترمربع و با هزینه 6 میلیارد و در مدت زمان 8 ماه به پایان رسید تا در راستای استفاده بهینه کسبه و شهروندان، تامین مسایل ایمنی بازار، شناساندن و معرفی بازار تاریخی آمل بکار رود.

9/ احداث خیابان محمد بن جریر طبری که با همکاری سازمان عمران آمل به مساحت 12000 مترمربع با هزینه 68 میلیارد ریال و به مدت 11 ماه در جهت تکمیل بخشی از رینگ شهری آمل، کاهش ترافیک و روان سازی آن در هسته مرکزی شهر و کاهش زمان سفر و بهینه سازی مصرف سوخت به اتمام رسید.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: آمل جز توسعه یافته ترین شهرهای استان مازندران است و من شهرداران و فرمانداران شهرها را به الگو قرارگرفتن از شما دعوت می کنم.

وی با بیان اینکه شهر آمل از قدمت تاریخی، وجود عالمان فرهیخته در سطح کشور و رئسای دو قوه بهره مند است، تصریح کرد: از آنجایی که شهر آمل بر گردن سراسر کشور و به ویژه مسئولین استان حق دارد، ما باید از این ظرفیت های ملی آن استفاده کنیم.

استاندار با بیان اینکه مسئولین شهری باید به بافت فرسوده شهر، شبکه های فاضلاب شهری، ایجاد فضاهای ورزشی، توسعه فضای سبز و فضاهای فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند گفت: از نظر تامین اعتبار مشکل نداریم چراکه تاکنون از 100 درصد بودجه سال 92 فقط 22 درصد آن تخصیص داده شد.

در پايان به مسئولين ، دست اندركاران ، معاونين و مديران عامل سازمان هاي وابسته به شهرداري لوح و هدايايي اهدا و از سوي شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل به پاس قدرداني از همکاری و همراهی خانواده مرحوم پیرزاد لوح سپاس به آنها اهداء شد.

فائزه سلیمی، هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *