کلنگ پارک علم و فناوری هوافضا در مراسم انعقاد 2 تفاهم نامه در حوزه هوافضا به زمین زده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، این پارک قرار است با بودجه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان تاسیس شود و با ایجاد آن شرکت های دانش بنیان با استقرار در این پارک ایده های خود را تبدیل به محصول کنند.

دو تفاهم نامه همکاری میان اتحادیه صنایع هوا و فضا در ستاد  توسعه فناوری هوا فضا و اتحادیه هوا فضا با سازمان هوافضای ایران همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه ملی توانمندیهای صنایع هوایی و فضایی ایران منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری در پروژه های کلان میان اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و سازمان فضایی ایران با اهداف هماهنگی و همکاری بیشتر و بهره گیری بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه فضا، جلوگیری از پراکندگی و اتلاف هزینه ها در بخش فضایی کشور، پاسخگویی به نیازهای فضایی، رشد و ارتقای کیفیت محصولات و ارتقاء جایگاه ایران در صنعت فضایی منطقه و جهان به امضا رسید.

بر اساس توافقات صورت گرفته در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند که برای استعدادیابی و استفاده بهینه از استعدادها یک مرکز طراحی سامانه های فضایی ایجاد شود به گونه ای که کلیه طراحان سامانه های فضایی بتوانند با بهره گیری از امکانات آن در شرایط مطلوب به طراحی سامانه های فضایی و زیرمجموعه های آن بپردازند که بر این اساس طرحهای برتر نمونه سازی آزمایش و بازاریابی می شود. علاوه بر این همچنین طرفین در زمینه اجرای پروژه های کلان فضایی برای واگذاری به کنسرسیوم های بخش خصوصی عضو اتحادیه در حوزه های طراحی، ساخت ماهواره های مختلف، ایستگاه زمینی و پلت فرم ماهواره مشارکت کنند. علاوه بر این نسبت به طراحی و ساخت دیگر اقلام و متعلقات فضایی که در انحصار کشورهای خارجی است اقدام کنند.

بر اساس توافقنامه همکاری در زمینه توسعه فناوری های هوافضا که میان اتحادیه هوایی و فضایی ایران و ستاد توسعه فناوری هوا فضا به امضا رسید طرفین متعهد شدند از فعالیت های نوآوران و هسته های خودجوش در حوزه هوافضا حمایت کنند و در جهت کشف استعدادها و رشد مبتکبران زمینه های لازم را فراهم کنند.

علاوه بر این با توجه به اینکه فعالیت های هوافضا استانداردهای خاص خود را دارند طرفین متعهد شدند تا نسبت به تاسیس یک مرکز طراحی و نمونه سازی با استانداردهای لازم اقدام کنند تا به این ترتیب علاقه مندان و صاحبان ایده در یک جایگاه مناسب طرح های خود را ثبت و ارزیابی کنند.

طبق این تفاهم نامه ستاد توسعه فناوری هوا فضا متعهد شد تا در راستای اهداف ماموریت های خود طرح های مطالعاتی و اجرایی را به اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران پیشنهاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *