بیش از یکماه است که واگن سومی به طور آزمایشی به سهم مسافران خانم مترو افزوده شده است اما به دنبال ورود برخی مردان به این واگن مدیران مترو تصمیم گرفته‌اند این واگن به دو بخش تقسیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از یکماه است که واگن دیگری به دو واگن مخصوص خانم ها در مترو اضافه شده است. واگنی که قرار بود یکماه به طور آزمایشی تنها میزبان مسافران خانم مترو باشد و بعد از آن دوباره برای سرنوشت آن تصمیم گیری شود.

واگنی که به گفته مسئولان مترو براساس نیاز سنجی های کارشناسانه و آمارگیری از خطوط مختلف به مسافران خانم مترو اختصاص داده شد.

علی محمد قلی ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران مهرماه امسال درباره این طرح جدید به خبرنگار مهر گفته بود: این طرح یکماه به صورت آزمایشی انجام می شود در صورتی که این واگن اضافه شده در بیشتر ساعت های مترو خالی باشد ادامه پیدا نمی کند زیرا توجیهی برای ادامه کار نداریم.

اما در این مدت اولین واگنی که مورد استقبال مسافران قرار می گرفت همین واگن سوم بود. واگنی که برای تصاحب آن در برخی مواقع اختلافاتی میان مسافران خانم و آقا در می گرفت.

مسافران مرد معتقد بودند خانم ها اجازه استفاده از تمامی واگن ها را دارند و دو واگن اختصاصی نیز در ابتدا و انتهایی قطارها ویژه مسافران خانم است بنابراین این واگن افزوده شدن سهمی به خانم ها نیست بلکه کم شدن از حقوق آقایان در مترو است.
در مدت 41 روزی که این واگن به خانم ها اختصاص داده شده است مسئولان مترو در مقابل مسافران مردی که پا به واگن سوم می گذاشتند حساسیتی نشان نمی دادند.

علی محمد قلی ها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران پیش از این در پاسخ به این پرسش مهر که چرا با مسافران مردی که وارد واگن اضافه شده می شوند برخورد نمی شود به گفته بود: برای این که این موضوع میان مسافران مترو جا بیافتد نباید اقدامات سلبی کرد.

وی ادامه داده بود : ما در این زمینه فرهنگسازی می کنیم و هر ده دقیقه یکبار از بلندگوهای مترو این موضوع اعلام می شود که امیدواریم با پایان دوره آزمایشی این مقاومتها نیز پایان پذیرد.

اما مدت یک ماه آزمایشی این طرح به پایان رسیده است و بالاخره مدیران مترو در خصوص واگن سوم تصمیم گرفتند.

قلی ها در خصوص واگن سوم خانم ها به مهر می گوید: نیمی از ظرفیت واگن دوم انتهایی قطار ها به خانم ها اختصاص می یابد.

وی ادامه می دهد: برای جداسازی نیمی از این واگن ها از سازه های فلزی که پیش از این نیز برای جدا سازی واگن آخر استفاده می شد بهره می گیریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تاکید بر این که پس از نصب این سازه ها اجازه ورود آقایان به این بخش از واگن وجود ندارد می گوید: خانم ها می توانند از درهای واگن خود وارد قطار شوند و از بخش اضافه شده استفاده کنند.

قلی ها با تاکید بر این که از ورود آقایان به این بخش جلوگیری می شود می گوید: ماموران ما از این پس اجازه استفاده اقایان به این بخش را نمی دهند.

وی در خصوص دلایل دو نیم شدن واگن سوم توضیح می دهد: این واگن در هنگام رفت در بخش ابتدایی قرار داشت و در هنگام بازگشت دربخش انتهایی و این سبب سردرگرمی مسافران خانم می شد.

قلی ها ادامه می دهد: تا زمانی که ساخت سازه های فلزی به پایان رسد همچنان واگن سوم مخصوص بانوان است.

به گفته وی، این شرکت با کار فرهنگی توانسته مسافران مرد را از واگن سوم خارج کند اما برخی مردان که حاضر به رعایت قوانین نیستند از این پس توسط ماموران مترو از حضور در بخش خانم ها منع می‌شوند.

2 thoughts on “تعیین تکلیف واگن سوم خانم‌ها/ واگن سوم مترو دونیم شد!”
  1. در تاریخ 13/10/90 ساعت 19 در ایستگاه دروازه دولت مترو، من از یکی از کارمندان مترو درخواست کردم که از ورود آقایان به واگن خانم ها جلوگیری کند ولی او در مقابل به من توهین کرد و درگیری لفظی بین ما ایجاد شد. وقتی این موضوع را با حراست ایستگاه دروازه دولت درمیان گذاشتم، ایشان در جواب به من گفتند که شما واگن اول را سوار شوید و از آن کارمند مترو دفاع و طرفداری کردند.
    وقتی به آقایان می گوییم وارد واگن خانمها نشوید می گویند چطور شما واگن آقایان را سوار می شوید. اینها هنوز علت واقعی جداسازی خانم ها از آقایان را نمی دانند. جالب اینجاست که مسئول حراست ایستگاه دروازه دولت هم همین را گفت که خانم ها هم وارد واگن آقایان می شوند و من در جواب گفتم خانمها اگر وارد واگن آقایان می شوند آزار و اذیت ندارند. ولی آقایان ففط بقصد آزار خانم ها سوار واگن خانمها می شوند. و به آن مسئول حراست گفتم که وقتی شما این را می گویید پس کار از ریشه خراب است. فکر میکنم تنها راه این است که مترو بدون مسافر بماند و خیابانها شلوغ تر از این شود. واقعا باعث تأسف است.

  2. دلتان به این مدیریت ستاد انتخاباتی خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *