سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویِژه آمل در اولین جلسه رسمی ستاد تسهیلات سفر و گردشگری شهرستان آمل اظهارداشت باتوجه به اینکه 3 درصد از تاسیسات گردشگری کشور در آمل قرار دارد باید روی این تاسیسات کار کرد و در جهت شناساندن آنها دست به اقدامات موثر و تبلیغات گسترده زد.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به اینکه 20 میلیون مسافر سال گذشته  وارد استان شدند گفت از این تعداد اکثریت جاده هراز را برای ورود انتخاب کردند.

اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه گردشگری آمل هفته آخر بهمن 92 با حضور سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری ویژه آمل، علی شعبانی معاون فرمانداری ویژه آمل، امیرسلیمانی شهردار آمل، محمدرضا شیدفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، حمید محمد نسب رئیس اداره آموزش و پرورش، ولی محمد فضلی بخشدار لاریجان، یحیی عسگرپور بخشدار امامزاده عبدالله، محمدرضا نصیری بخشدار مرکزی و دابودشت، محمد حسنی بخشدار دشت سر، محسن غفاری معاون شهرسازی اداره راه و شهرسازی، غلامعلی صادقی مسئول اتحادیه واحد های پذیرایی، علی نوری پور رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان، سرهنگ پهلوان فرمانده نیروی انتظامی آمل و سایر مسئولین شهری و راهها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری آمل با اعلام اینکه ستاد تسهیلات سفر و گردشگری با برگزاری این جلسه رسما آغاز به کار کرده افزود، انتظار می رود همه کمیته های این ستاد در اولین فرصت به برگزاری جلسه اقدام و صورت جلسه را تا آخر هفته جاری به ما اعلام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شهر آمل از جمله  ورودی های استان مازندران است و جاده بین المللی هراز از آن می گذرد به رئسای کمیته ها و ادارات تاکید کرد پیشنهاد ها و برنامه هایی  مطرح شده را هرچه سریع تر پیگیری و اجرا کنند.

 سرپرست ویژه فرمانداری آمل در پایان اظهاراتش تصریح کرد در ایام باقی مانده سال، توجه به مسئله تنظیم و کنترل بازار، روشنایی شهر و جاده ها و زیباسازی آنها اهمیت زیادی دارد و مسئولین باید به این امور رسیدگی کنند.

شعبانی معاون فرماندار آمل گفت تمامی اعضای ستاد باید با بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه های سال گذشته  تلاش کنند تا نواقص را برطرف کنند. وی افزود این ستاد از 20 اسفند ماه فعال می شود و بخشداری ها نیز موظفند با همکاری های شهرداری ستادهای فرعی را راه اندازی و نسبت به توانمندی بخش اطلاع رسانی کنند.

معاون فرماندار با اشاره به اینکه شهر آمل ظرفیت و گنجایش اقامت مسافران در مناطق مسطح  را ندارد تصریح کرد شهرداری باید مکانهایی را برای نصب چادر، پارک خودرو و فروشگاههای تهیه مایحتاج  و سرویس های بهداشتی اختصاص دهد. همچنین اداره آموزش و پرورش باید ظرفیت مدارس خود را برای اسکان مسافرین اعلام کند و اداره اوقاف نیز نسبت به جذب زائرین آمادگی لازم را داشته باشد.

وی بااشاره به این که کمیته جمع آوری متکدیان در طول سال فعال است، افزود این ستاد باید پیش از ایام نوروزبه طور چشم گیر اقدام به جمع آوری آنها کند.

 شعبانی با تاکید براینکه پارک هلومسر و میرزاکوچک خان باید از هم اکنون تمهیدات لازم برای پذیرایی مسافرین داشته باشند افزود، جمع آوری زباله و پاکسازی حریم جاده ها خصوصا معابر ورودی، خروجی و کمربندی شهر باید در دستور کار سازمانهای مرتبط قرارگیرد.

در ادامه محمدرضا شیدفر رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمل در مقام دبیر ستاد تسهیلات سفر و توسعه گردشگری، با اشاره به اینکه شهرستان آمل به موجب تعامل و انسجام اعضای ستاد در تمام کمیته ها و ستاد ها در راستای هدفمند کردن سیاست ها و تلاش های ادارات مختلف بسیار موفق عمل کرده و تبلور آن را در 2 یا 3 سال گذشته به ویژه نوروز 92 در حوزه ستاد تسهیلات سفر و گردشگری شهرستان دیدیم، اذعان داشت سال گذشته ستاد تسهیلات سفر و گردشگری آمل به عنوان یکی از سه شهر برتر شناخته شد، و در سطح کشور نیز این ستاد از نظر برگزاری جلسات منظم و رعایت زمان بندی که در ابتدای هرسال تعیین می شود، به عنوان منظم ترین کمیته در شکل انتخاب شد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر و توسعه گردشگری با استناد به شیوه نامه مصوب وزارت کشور گفت، 8 کمیته در شهرستان آمل مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه و اقدامات ستاد در نوروز 92 به ارائه پیشنهادات و برنامه های نوروز 93 پرداخت

_ نظارت برکلیه واحد های اقامتی، پذیرایی، آژانس های مسافرتی و گردشگری

_ کنترل امنیت شهر و راهها به صورت گسترده

_برگزاری تور های رایگان در حوزه تورگردی و خدمات رسانی

_نصب تابلو ها و بنر های ویژه نوروز

_پاکسازی زباله های ورودی شهر و حواشی جاده های اصلی

_زیباسازی ورودی های شهر درآمل به ویژه میدان امام حسین

_نظارت بر جایگاههای سوخت

_ برپایی نمازخانه ها و کنترل وضعیت آنها

_ رسیدگی به  اسکان گردش گران

_ تهیه بسته های آموزشی و فرهنگی

_ برپایی پایگاه های هلال احمر و به روز رسانی امکانات آنها

_ و رسیدگی به روشنایی تونل های جاده هراز از جمله برنامه ها و اقداماتی بود که در حضور رئسای ادارات و سازمان های شهرستان پیشنهاد شد.

 این جلسه بااعلام ظرفیت و آمادگی درخصوص موارد ذکر شده از سوی کمیته ها ادامه یافت و مسئولین شهری و انتظامی و راهها به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها پرداختند.

همچنین حمید محمد نسب رئیس اداره آموزش و پرورش آمل با اعلام اینکه 180 کلاس از 30 مدرسه شهر برای اسکان میهمانان نوروزی  درنظر گرفته شده، گفت با افزایش 15 درصدی از مدت مشابه سال گذشته، آموزش و پرورش قادر است بیش از 1500 نفر را در یک شب پذیرا باشد.

محمدی رئیس اداره ارشاد نیزبا اعلام اینکه مراسم نوروزی خوانی  از 8 اسفند ماه به مدت 15 شب در شهرستان آمل برگزار خواهد شد گفت 3 شب از این مراسم ها در شهر آمل خواهد بود.

همچنین احمد سیفیان عمران رئیس بنیاد شهید و ایثارگران آمل از اداره اوقاف و شهرداری خواست در ایام نوروز 93 درکنار سایر برنامه های فرهنگی به بزرگداشت شهدا هم توجه داشته باشند و به نصب بنر و تابلو در ورودی شهر و امامزاده ابراهیم اقدام کنند.

IMAG3107 IMAG3110 IMAG3111

One thought on “گزارش هرازنیوز از جلسه ستاد تسهیلات و گردشگری شهرستان آمل”
  1. مسولین محترم شهرتاریخی آمل
    یک پیشنهاد
    اگر گذری به تاریخ داشته باشید آمل و خدمت به آملی ها را با افتخارقبول دارید وخواهید داشت
    ویک ضرب المثل مازندرانی ی که “ق برآقا ر متولی داینه” مسافرینی از آمل گذر میکنند ابتدا با ورودی شهر مواجه می شوند می توانیم با ۱۰۰تصویر به شما عرض نمایم که چه تصویر ذهنی به مسافرین گذری ازاین شهر دست میدهد این یک شهر بی در وپیکره وبا قدمت چند هراز ساله نیست .
    نه شما ونه هیچ آملی متعصب به شهراین تصور مسافران گذری را نمی پذیرد. واین مسافرگذری نمی داند که مسولین کوشا وفعال ما در داخل شهر چه ابتکاراتی را و چه زحماتی را متحمل می شود که خدای متعال خیر به ایشان عنایت فرماید.
    پیشنهاد:
    ۱)آدرس ایمیل تان را در دسترس همشهریان قراردهید
    ۲)در ابتدای شهر نمای ورودی طبرستان قراردهید که قدمت تاریخی شهر وزیبایی آن وتاریخ این شهر چند هزارساله را همگان مشاهده نمایند که قبلا طرح آن کامل در اختیار حاج قاسم حامدی عضو سابق شورای شهر قرارگرفت.
    ۳)حداقل ۳یا ۴کیلومتر ایتدای ورودی شهر را با جدول بندی و گل کاری نمای بسیارزیبایی ارایه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *