هراز نیوز : سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری آمل با اشاره به اینکه حماسه  9 دی ماه سال 88 خیلی پیش از این در ششم بهمن سال 60 در آمل به وقوع پیوست گفت: راز ماندگاری حماسه 6 بهمن حضور خودجوش مردم در صحنه بیعت با امامت و ولایت بود.

 

 جلسه برنامه ریزی بزرگداشت ششم بهمن، با حضور مسئولین شهری ساعت 13 روز چهارشنبه در فرمانداری آمل برگزار شد.

این جلسه  با حضور سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری، سرهنگ مسلمی فرمانده سپاه امل، سیفیان رئیس بنیاد شهید، محمد نسب رئیس اداره آموزش و پروش و سایر مسئولین شهری برگزار شد.

محمد محمدی رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل  با اشاره به اینکه برگزاری همایش در سال 92 در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش یافته، مشروح برنامه های بزرگداشت ششم بهمن را یک به یک بیان کرد.

وی گفت :برگزاری  شب شعر درحسینیه سپاه آمل در کنار سایر همایش ها، رونمایی از کتاب حماسه 6 بهمن، جبهه سوم و طاها ستاره شمالی، برپایی 100 سنگر در سطح شهر، نصب بنرهای حماسه 6 بهمن، به صدا در آمدن زنگ حماسه 6 بهمن و برگزاری همایش بزرگداشت 6 بهمن در مصلی آمل از جمله برنامه هایی است که با همکاری شهرداری، سپاه، اداره آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سایر نهاد ها صورت خواهد گرفت.

محمدی همچنین  با تشکر از اقدامات سپاه دربرگزاری 78 برنامه  از 107 ویژه برنامه مناسبتی 6 بهمن ، بیان کرد : از اول تا ششم  بهمن چندین افتتاحیه عمرانی نیز برگزار خواهد شد.

محمد نسب رئیس اداره آموزش و پرورش آمل نیز با بیان اینکه زنگ حماسه 6 بهمن در دستور کار مدارس می باشد گفت، در هفته بزرگداشت 6 بهمن به یاوه گویی های اتحادیه های کمونیستی در فضای مجازی پاسخ داده می شود. کتب و مقالات گوناگونی در جهت معرفی این حماسه بزرگ منتشر و بزرگداشت شهیده شاخص طاهره هاشمی و شهید سقاعلی زاده که از شهدای ششم بهمن هستند در مدارس برگزار می شود.

وی همچنین از اعزام حداقل 20 راوی از سرداران استانی و کشوری ، سامانه پیامک و انتشار زندگینامه  های مختصر به زبان کودکان خبر داد.

در پایان، سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری آمل با اشاره به اینکه حماسه  9 دی ماه سال 88 خیلی پیش از این در ششم بهمن سال 60 در آمل به وقوع پیوست گفت، راز ماندگاری حماسه 6 بهمن حضور خودجوش مردم در صحنه بیعت با امامت و ولایت بود. درنتیجه اقدامات فرهنگی ما نیز باید در این راستا صورت گیرد.

 رسولی با تاکید براینکه سیمای شهر در ایام بزرگداشت 6 بهمن باید درخور این حماسه بزرگ باشد، از مسئولین سازمانها خواست تا برنامه های مطرح شده را هرچه باشکوه تر اجرا کنند.

وی همچنین از دیدار با علامه جوادی آملی در روز یکشنبه 6 بهمن با حضور مسئولین شهری، امام جمعه و اعضای شورای تامین خبر داد.

در این جلسه مقرر شد در هفته گرامیداشت 6 بهمن علاوه بر اعزام راویان حماسه 6 بهمن به مدارس و سخنرانی درباره عظمت این حماسه، ائمه جمعه نیز یک روز را به 6 بهمن اختصاص دهند.

 

فائزه سلیمی  خبرنگار هراز نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *