هراز نیوز :نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس در تشریح محور سؤال خود در جلسه روز سه شنبه هفته جاری کمیسیون کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی گفت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از زمین های زراعی استان های گیلان، گلستان و مازندران که دارای سند اعیانی بودند با صدور سند ملی از سوی سازمان منابع طبیعی به مالکیت دولت درآمده اند.

 

کمال علی پور خنکداری ،گفت: در روز سه شنبه( 17 دی ماه92 )  وزیر جهاد کشاورزی جهت پاسخگویی به سؤالات برخی از نمایندگان مهمان کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، در تشریح محور سؤال خود به نمایندگی از 8 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی، افزود: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر در استان های گیلان، گلستان و مازندران حاکم است صدورسند ملی از زمین های به حق کشاورزان از سوی سازمان منابع طبیعی کشور است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از زمین های زراعی و باغی که حدود شصت تا هفتاد سال از سوی کشاورزان زحمت کش و بی ادعا مورد کاشت، داشت و برداشت قرار می گرفتند به طوری که حتی این زمین ها دارای سند اعیانی هم بودند در حال حاضر با صدور سند ملی ازسوی سازمان منابع طبیعی کشور به مالکیت دولت درآمده اند.

 

علی پور خنکداری، تصریح کرد: متأسفانه این عملکرد سازمان منابع طبیعی باعث مشکلات و دغدغه بسیاری برای کشاورزان شده به طوری که این سازمان سیم خاردارها و دیوار کشی شصت تا هفتاد ساله زمین های زراعی کشاورزان را تخریب کرده  و مانع ورود کشاورزان به زمین های زراعی شده است.

 

کشاورزان در خانه های خود نماز نمی خوانند

 

وی، ادامه داد: به عنوان مثال طی بازدیدی که به یکی از روستاهای شمالی کشور داشتم کشاورزان در خانه های خود به علت قصبی بودن ملک در راستای صدور سند زمین کشاورزی به نام دولت نماز نمی خواندند که این مهم نیز دغدغه و مشکل بسیارجدی برای کشاورزان است که باید هر چه سریع تر از سوی دولت حل شود.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: در فواصل زمانی مختلف بارها از وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این رویداد در استان های گیلان، گلستان و مازندران سؤالاتی پرسیدم حتی تذکراتی هم داده شد، اما متأسفانه وزیر جهاد کشاورزی اقدامی در این خصوص انجام نداد که در نهایت جمعی از نمایندگان مجلس  تصمیم به طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گرفتند.

 

کوتاهی دست دلالان با تعیین نرخ خرید تضمینی مناسب مرکبات

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، تصریح کرد: در روز سه شنبه علاوه بر پرسش از وزیر جهاد کشاورزی در جهت صدور سند ملی زمین های کشاورزی ازسوی سازمان منابع طبیعی به نام دولت، درخصوص خرید تضمینی مرکبات و برنج هم سوالاتی هم پرسید خواهد شد..

 

علی پور خنکداری، افزود: متأسفانه در فصل برداشت برنج،کشاورزان شاهد واردات بی رویه برنج از خارج کشور می شوند و در فصل برداشت مرکبات هم خرید تضمینی مناسبی از سوی دولت وجود ندارد .

 

وی، ادامه داد: در حال حاضر در استان مازندران مرکبات ازجمله پرتقال کیلویی 400تا 500 تومان از کشاورزان خریداری می شوند، اما این محصول به مصرف کنندگان به علت وجود دلالان و واسطه گران کیلویی بیش از 2 هزار تومان فروخته می شود به همین جهت دولت باید خرید تضمینی مناسبی برای مرکبات در نظر گیرد و این خرید تضمینی باید به گونه ای باشد که منجر به متضرر شدن کشاورزان و مصرف کنندگان نشود.

 

خودکفایی در تولید برنج با زهکشی شالیزارها

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از سؤالاتی که در روز سه شنبه از وزیر جهاد کشاورزی پرسیده خواهد شد درخصوص زهکشی مزارع و باغات است.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: متأسفانه در استان مازندران فقط یک فصل تولید برنج به علت بالا بودن سطح آب استان وجود دارد در صورتی که با زهکشی شالیزارها حداقل تا دو فصل می توانیم برداشت و تولید برنج داشته باشیم.

 

خودکفایی در کشت کلزا منوط به زهکشی مزارع

 

 علی پور خنکداری، افزود: با توجه به اینکه ایران در تولید دانه های روغنی از جمله کلزا 90 درصد وارد کننده و فقط 10 درصد تولید کننده است به همین جهت چنانچه زمین های زراعی کشت کلزا  از سوی دولت زهکشی شوند به طور حتم بیش از 50 درصد از کلزای مورد نیازدر داخل تولید می شوند.

 

دولت برخلاف قانون برنامه پنجم توسعه عمل می کند

 

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس ، تصریح کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که دولت اعتبارات و تسهیلاتی در خصوص زهکشی، لاینینگ و احداث کانال های آبیاری در زمین های زراعی تخصیص دهد.

 

عضوکمیسیون عمران مجلس، گفت: به طور حتم زهکشی زمین های زراعی علاوه بر کاهش سطح آب و افزایش فواصل برداشت و تولید، مانع از هدر رفت آب کشاورزی هم می شود که متأسفانه تا به امروز دولت عملکردی در این خصوص که باعث کاهش واردات،اشتغال زایی وحتی خود کفایی دربحث تولید برنج و کلزا می شود، نداشته است.

2 thoughts on “جزیبات محور سوالات از وزیر جهاد کشاورزی/کشاورزان در خانه های خود نماز نمی خوانند”
  1. نمایندگان محترم توجه فرمایید :
    نمایندگان محترم بدانند مردم مازندران با رای قاطع خود به آقای روحانی اعلام کردند که روند کنونی می بایست تغییر کند. مردم با درایت در حال رصد کردن اوضاع استان هستند و نمایندگان در حال تلاش جهت ادامه روند کنونی و عدم تغییر مدیران دستگاههای مختلف …. این را بدانید برای مردم تعیین تکلیف نکنید و بگذارید دولت محترم با تدبیر ، امید را به استان برگرداند. خصوصا آموزش و پرورش استان که در سالهای اخیر با بی برنامه گی و عدم کفایت آقایان علی الخصوص مدیر کل فعلی (امیری ) به انحراف و تباهی کشیده شده است . لطفا برای ابقاء ایشان تلاش نکنید . چون باعث عدم محبوبیت شما خواهد شد …. ازما گفتن بود و مردم به موقع پاسخ شما را خواهند داد …..

  2. استاد ابوالحسن پورشریعه مرد اول آموزش و پرورش مازندران است . معتدل دیندار ومردمی .مدیری لایق و آگاه به همه مسائل آموزش و پرورش . گزینه برتر مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران . مورد حمایت خانواده شهدا و فرهنگیان. فقط استاد ابوالحسن پورشریعه گزینه برتر ماست . همه معلمان منتظر حضور آقای پورشریعه هستیم تا با تدبیر خود امید را دردل ما روشن نماید. هشدار به سیاستمدارن بازنشسته اگر مانع حضور ایشان شوید امت حزب الله و معلمان مقابل شما خواهند ایستاد. گزینه بهتر و برتر فقط ابوالحسن پورشریعه …….انشا الله

    جمعی از خانواده شهدا و فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *