هراز نیوز :سرویس فرهنگی – زماني كه براي انجام كاري در مورد اينترنت مجبور شدم به گيم نت نزديك خانه مراجعه كنم زماني كه سيستم را از حالت استند باي خارج نمودم با تصويري مواجه شدم كه تعجب مرا برانگيخت  تصوير غير اخلاقي از زني كه در صفحه مونيتور خود نمايي ميكرد .

از مسوول گيم نت پرسيدم  اين چيست و وي در حالي كه مشغول خارج شدن از صفحه گيم و آوردن گوگل بود گفت اين جايزه بازي است .

گفتم جايزه؟ گفت: بله ، بعضي از بازي ها جايزه هاي اينچنيني دارند  گفتم آن وقت شما هم اين بازي ها رو استفاده ميكنيد ؟ شانه هايش را به علامت بيخيالي بالا انداخت .

به اطرافم نگاه كردم كودكان 8 تا 13 سال را ديدم كه با هيجاني بسيار مشغول خالي كردن انرژي خود هستند اما واقعا اين بازي ها با چه اهدافي ساخته ميشود ؟ از آن مهمتر چرا نظارتي در استفاده از اين بازي ها نيست ؟ بازي ها يي كه در كنار هيجان آموزه هاي غير اخلاقي را ترويج مي دهند  و به راحتي دور از چشم خانوادهها به بنيان آن ضربه وارد ميكنند .

گيم نت ها كه شايد كمترين توجه به آنها مي شود امروزه به مجرايي براي سوء استفاده تبديل شده است ،بازي هايي كه صرف سرگرمي كودك را در مقابل ناهنجاري هاي قرار ميدهد كه مروج خشونت ،مسايل مستهجن،افزايش هيجان كاذب است كه در نتيجه مشكلات روحي و تحصيلي را براي استفاده كنندگان خويش رقم مي زند .

 

8 thoughts on “بازی هایی رایانه ای با جایزه مستهجن”
  1. واقعاً؟!!!
    من نمیدونستم که جایزه های اینچنینی داره اما میبینم تعداد بالای بچه ها که در گیمنت یا حتی در خانه پای سیستم هایشان سخت مشغول باز کردن هستن.واقعاً مراقبت از بچه ها تو این زمونه و در بین این همه نابهنجاری خیلی سخته…..خدامندا مارا آن ده ، که آن به…..

  2. واقعا تاسف باره و کسی هم مسئولیت نمی پذیره. چرا نظارتی نیست؟

  3. يعني چي مگه ممكنه اين اصلا جور در نمياد باز هراز نيوز داره جنجال سازي ميكند اگه اين طور باشه كه واقعا فاجعه است

  4. من یک فرزند دارم این خیلی خطر ناک است شما باعث شدید من دستگاه پلی استیشن رو جمع کنم البته بعزی بازی ها هستن مثل شورش در شهر که دوران ما هم زنان نیمه برهنه توش بودند اما این که می گویید

  5. جمع کردن پلى استيشن راهکار درستى نيست,چراکه دربيرون ازمنزل مکانهايي اين مخرب براى کودکان شما وجوددارد, بهتر است هراز چندگاهى درحين بازى به کودکانتان سربزنيد و با رويى خوش به انها پيشنهاد هم بازى شدن بدهيد و اگر درحين بازى با تصاوير ناهنجار يا خشونت بار مواجه شديد,خيلى دوستانه درباره مضرات ان با کودکان صحبت کنيد.
    جمع کردن دستگاه بازى انها فقط کودکان را ترغيب به بازى بيشتر و چه بسا درخفا وتنهايى مى کند.

  6. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی التماس دعا

  7. اتحادیه عرضه محصولات فرهنگی شهرستان آمل به عنوان متولی این رسته صنفی شناخته میشود لذا اینجانب به عنوان عضو هئیت مدیره این اتحادیه از نویسنده محترم مطلب تقاضا دارم ضمن تماس با این اتحادیه گزارش تخلف را ارائه داده تا بازرسی متناسب از واحد متخلف به عمل آید. تلفن اتحادیه: 2150433

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *