هراز نیوز – سرویس بین الملل – شورشیان سوری به تنهایی قادر به مبارزه با نیروهای بشار اسد نیستند و غرب امیدوار است بتواند با ائتلاف مخالفان بتواند به جای بشار اسد، رئیس جمهوری فعلی سوریه، حکومتی موافق با سیاست های خود در سوریه بر سر کار آورد. اما شورشیان سوری خواهان حکومت اسلامی هستند.

به گفته رویترز جزئیات مربوط به تعداد شورشیان باقیمانده و درگیر با نیروهای اسد و نحوه همکاری این شورشیان با هم مشخص نیست. عبدالعزیز سلامه، رهبر تیپ توحید اسلامی در پیام ویدئویی که بر روی اینترنت قرار گرفت، ائتلاف با مخالفان اسد را، که توسط غرب و عربستان حمایت می شوند، رد کرد. با این حوادث، این ظن تقویت می شود حرف اسد در این مورد که اگر او شکست بخورد سوریه به دست القاعده خواهد افتاد، درست است.

13 گروه از مخالفان اسد در سوریه بیانیه ای منتشر کردند که در آن خواهان حکومتی اسلامی ای شدند که توسط گروه شورشیان داخل سوریه به وجود آید. امضا کنندگان این بیانیه از گروه های تندرویی مثل نصرا تا گروه های میانه رویی مثل تیپ توحید و تیپ اسلام هستند.

القاعده یکی از این گروه هاست که در سوریه قدرتمند شده است و نیروهای خارجی خود را به سوریه آورده است. این گروه از ائتلاف با مخالفان طرفدار غرب سرباز می زند. البته مشخص نیست خود این گروه ائتلاف را نمی پذیرد یا درخواستی از این گروه برای ائتلاف صورت نگرفته است.

مریم مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *