رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از کشف و ضبط دو قو و آزادی آنها از بند شکارچی خبر داد.

خبرگزاری فارس: آزادی دو «قو» در مازندران

زمان‌ رضااحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر،گفت: طی گزارش‌های مردمی، صبح امروز توسط ماموران حفاظت محیط زیست، دو قوی نابالغ از منزلی در روستای «یعقوب‌لنگه» از توابع بخش مرکزی بهشهر به‌صورت زنده کشف و ضبط و متخلف به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: فرد متخلف در اظهارات اولیه از خرید قوها گفت؛ ولی با توجه به اینکه در سال گذشته 200 قو برای زمستان‌گذرانی به تالاب «لپو» زاغمرز در نزدیکی روستای یعقوب‌لنگه مهاجرت کردند احتمال می‌رود این قوها در همین مکان شکار شده باشند.

رضا‌احمدی در ادامه گفت: نگهداری هرگونه پرنده و پستاندار وحشی در منزل بدون اخذ مجوز محیط زیست، ممنوع است.

وی درباره اینکه آیا قوهای کشف شده در دامان طبیعت رهاسازی شدند، اظهار داشت: فعلاً نگهداری و مراقبت می‌شوند و پس از ترمیم، رهاسازی می‌شوند.

رضااحمدی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو از دستگیری دو متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد و گفت: این افراد در هنگام آغاز به شکار دستگیر و یک قبضه اسلحه غیرمجاز از آنها کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون فصل تخم‌گذاری و جوجه‌آوری قرقاول در پناهگاه حیات وحش میانکاله است از کسانی که به‌عنوان ذی‌نفع در آنجا هستند به ویژه دامداران تقاضا داریم همکاری لازم را با ماموران محیط زیست داشته باشند و در صورت مشاهده شکارچیان، مراتب را به ماموران اعلام کنند.

وی در پایان گفت: قرقاول از گونه‌های حمایت شده است و شکار آن ممنوع است.

One thought on “آزادی دو «قو» در مازندران”
  1. با سلام
    لازم دیدم در مورد عکس و مطلب انعکاسی یادآوری کنم عکس فوق متعلق فلامینگو است و با قو تفاوت بسیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *