منابع اطلاعاتی اسرائیل فاش کردند رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با نتانیاهو که در چین حضور دارد، هشدار داده است این کشور پاسخ حملات اسرائیل به سوریه را خواهد داد.

 

پایگاه صهیونیستی دبکا وابسته به اطلاعات ارتش اسرائیل در گزارشی از پیامدهای حمله اخیر این رژیم به سوریه، به بررسی واکنش‌های مقامات کشورهای مختلف و تحولات مرتبط با آن پرداخته است.

 

 دبکا در گزارش اختصاصی خود اذعان کرده است واکنش‌های منفی دیپلماتیک از جمله پیامدهای حمله نیروی هوایی اسرائیل به سوریه بوده است.

 

دبکا با اعتراف به بی اثر بودن این حمله در وارد کردن ضربه اساسی به توان نظامی سوریه یا حزب‌الله می‌نویسد: در وهله اول، این حملات هیچ تاثیری بر قدرت عملیاتی حزب‌الله در سوریه نداشته و توان نظامی حکومت اسد در جنگ داخلی را نیز چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

 

خط و نشان پوتین برای نتانیاهو/روسیه به حملات اسرائیل پاسخ خواهد داد

 

در وهله دوم نخست‌وزیر اسرائیل که در شانگهای چین به سر می‌برد، با واکنش شدید ولادیمیر پوتین روبرو شده است. پوتین در پیامی به نتانیاهو هشدار داده است که روسیه دیگر حملات اسرائیل به سوریه را تحمل نخواهد کرد و به آن‌ها پاسخ خواهد داد. پوتین همچنین اعلام کرد دستور تسریع روند انتقال و تحویل سلاح‌های پیشرفته به ارتش سوریه را صادر کرده است.

 

به گزارش مشرق، منابع نظامی دبکا خبر داده‌اند که اشاره پوتین به سامانه پدافندی اس-300 و موشک‌های اسکندر 9k720 با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بوده که قادر است اهدافی در فاصله 280 کیلومتری را با دقت 5 تا 7 متر مورد اصابت قرار دهد.

 

براساس این گزارش، پوتین در گفتگوی تلفنی خود با نتانیاهو، به وی یادآور شده است که روسیه به آمریکا، اسرائیل یا هر کشور دیگر منطقه نظیر ترکیه و قطر اجازه سقوط بشار اسد را نخواهد داد.

 

منابع اطلاعاتی ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده‌اند سامانه اس 300 روسیه پس از تحویل به سوریه در روند انتقال روزانه سلاح به این کشور، به سرعت نصب و در وضعیت عملیاتی قرار خواهد گرفت. براین اساس، تیم‌های نیروی هوایی سوریه که در روسیه آموزش دیده‌اند، با نظارت افسران روس، این سامانه را نصب و آماده عملیات خواهند کرد.

 

این اقدام مسکو از یکسو در راستای واکنش به حملات اخیر اسرائیل به سوریه و از سوی دیگر در پاسخ به تصمیم اوباما برای ارسال محموله تسلیحاتی برای شورشیان سوریه و اعلام آشکار آمادگی آمریکا برای آموزش تروریست‌ها، بوده است. هم‌اکنون نیروهای آمریکایی در اردن و قطر شورشیان سوریه را آموزش می‌دهند.

 

پیام تند پوتین به نتانیاهو و هشدار به آمریکا همزمان با سفر جان کری به مسکو، بار دیگر شکاف در سیاست‌های مسکو و واشنگتن در مسائل بین‌المللی را در حالی برجسته کرد که اوباما در تلاش است در دور جدید ریاست جمهوری خود، با فرستادن مشاوران و وزرای خود به مسکو پیش از دیدار با پوتین، اندکی از اختلافات دو کشور بکاهد.

 

از سوی دیگر، صحبت‌های پوتین پیام روشنی به رئیس جمهور چین ژی جین پینگ نیز بوده است. مسکو به خوبی می‌داند که سفر نتانیاهو به چین برای همراه‌ ساختن هر چه بیشتر پکن با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در قبال سوریه و جدا کردن مواضع پکن از مسکو است و از همین روی، پیش از دیدار نتانیاهو و رئیس جمهور چین، پیام روشنی به مقامات پکن نیز ارسال کرده است.


 

پیش از این نیز وزیر امور خارجه روسیه نسبت به بهره‌برداری سیاسی از مسئله تسلیحات شیمیایی در سوریه هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که مسکو نگران آماده‌سازی افکار عمومی جهان از سوی کشورهای غربی برای مداخله نظامی در سوریه است.

گفتنی‌ است جان کری امروز با سفر به مسکو قرار است در مورد بحران سوریه، انفجارهای بوستون و همکاری مسکو و واشنگتن در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و کره‌شمالی با مقامات روسیه دیدار کند.

 

منبع :مشرق،

One thought on “پوتین: به آمریکا و اسرائیل اجازه سرنگونی بشار اسد را نمی‌دهیم/ روسیه پاسخ حملات اسرائیل را خواهد داد”
  1. حالا خودمونیم.. این روسیه چقد مهربون شده؟!!!
    تاریخ سیاه خودشو در قبال کشورهای منطقه از یاد برده؟>
    خیانتهای مکرر روسیه به مردم بدبخت ایران در طول تاریخ شاید از یاد برخی مسوولان رفته باشه… اما ملت رنجدیده ی ایران هیچوقت تاریخشون رو فراموش نمی کنن… هیچوقت فرزندانش را که در طول تاریخ به خاطر استعمار کثیف روسیه و انگلیس از دست داده اند از یاد نخواهند برد…
    همانطور که جنایتهای آمریکا را فراموش نخواهند کرد.
    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر انگلیس
    مرگ بر اسرائیل غاصب
    مرگ بر روسیه ..
    مرگ بر دولتهای خائن عربی ( چه آنان که هشت سال در حمایت از عراق جوانان مارا با خون گلگون کردند و چه آنان که اکنون از رژیم های تروریست منطقه حمایت می کنند)
    و مرگ بر همه ی آنان که خیانت خود را به اسلام و ایران در طول تاریخ نشان داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *