يكي از اهداف انقلاب اسلامي ايران ستاندن حق مظلوم از ظالم و بر قراري عدالت در كليه عرصه هاست و از همين روست كه همه آنهايي كه دل در گرو زور و زر و تزوير داشته و ملت ايران را در طول قرن ها مورد بهره كشي قرار داده بودند از صحنه سياسي و قدرت حذف و هضم شدند تا اميدها براي برقراري حكومتي مبتني بر عدل و حمايت از اقشار ستمديده قوت گيرد .

اگرچه در سال هاي پس از انقلاب مخصوصا سال هاي گذشته فشارهاي اقتصادي ناشي از تحريم و برخي سوء مديريت ها بار سنگيني را بر دوش مردم بويژه اقشار كم در آمد تحميل كرده است، اما در اين بين نبايد حيف و ميل بيت المال و استفاده از رانت هاي ويژه در مسايل اقتصادي توسط عده اي قليل و خاص را در اين راستا ناديده گرفت.

لذا يكي از مطالبات اصلي رهبري انقلاب از پانزده سال گذشته تاكنون؛ كه البته انعكاسي است از خواسته هاي بحق مردم؛ بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي بوده است. ايشان بارها و بارها مسئولين را نسبت به اين امر هشيار نموده و به عبارتي موجب پديدار شدن نوعي آگاهي اجتماعي در اين خصوص شده اند .

ايشان در دهم ارديبهشت ماه سال 1380 طي يك فرمان هشت ماده اي، همگان را به مبارزه با مفسده هاي اقتصادي فرا خوانده تا يكي از مهمترين شاخصه هاي توسعه و امنيت، مورد غفلت واقع نشده و اين امر به عنوان يك مطالبه عمومي از مسئولين ذيربط قرار گيرد . محتواي اين فرمان را مي توان در چند بند زير خلاصه كرد .

          مقاومت دربرابر افرادي كه در اين مبارزه منافع شخصي آنان به خطر مي افتد.

          مبارزه با مفاسد اقتصادي جهت افزايش امنيت اقتصادي و سرمايه گذاري.

          استفاده از افراد پاك دست ، مخلص و داراي سلامت نفس براي اين امر خطير.

          وارد كردن ضربات قاطع ، دقيق و ظريف در اين مبارزه.

          همكاري و همدلي كليه سازمان ها و نهاد هاي مسئول.

          پيدا كردن نقاط ضعف و آسيب پذيري ها توسط دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي.

          پرهيز از هرگونه تبعيض.

          پرهيز از برخورد شعاري ، تبليغاتي و ظاهري با اين امر حياتي.

 

اگرچه در چند سال گذشته قواي محترم سه گانه بارها در اين خصوص نشست ها و توافقاتي داشته اند، اما افكار عمومي كماكان در انتظار اقدامي جدي در اين خصوص است و حتي خود معظم له نيز در چند ماه گذشته ،مخصوصا در حضور سران قوا و دست اندر كاران اين امر مراتب نارضايتي خود را از اين موضوع اعلام نموده اند .

اميد كه با عنايت پروردگار و رهبري خردمندانه معظم له و همدلي و همياري مسئولين ذيربط دست همه آناني كه با ظاهر سازي و عوام فريبي و استفاده از موقعيت هاي ويژه، رفيق دزد و شريك قافله اند از بيت المال قطع و گامي عملي در جهت برقراري حكومت علوي و الگو ساختن جمهوري اسلامي بعنوان الگويي پويا و زنده در استحكام و تقويت تمدن اسلامي و همينطور براي ساير ملل مسلمان گردد .

سيدمهدي علوي10/2/1391

One thought on “مبارزه با مفاسد اقتصادي، ضرورتي حياتي”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *