هراز نیوز :تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از فهرست صدای ملت به مجلس راه یافته اند، در دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستار حضور جدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شدند.
به گزارش هراز نیوز ، در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود.

نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد.

در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده و از صدای ملتی ها خواسته تا برای بسط و گسترش این تفکر تلاش کنند.

جلسه یاد شده هفته گذشته انجام شده است و افرادی همچون علی مطهری، علیرضا محجوب و … در آن حضور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از این حجت الاسلام حمید رسایی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرده بود که علی مطهری و عده ای از نمایندگان فراکسیون رهروان ولایت قرار است تا با هاشمی دیدار کرده و از وی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.

علی مطهری همان روز در گفتگو با خبرنگار مهر این دیدار انتخاباتی را تکذیب کرده بود. گرچه رسایی در گفتگو با خبرنگار مهر بر خبر خود مبنی بر دیدار انتخاباتی علی مطهری و چند تن از نمایندگان مجلس اصرار کرد.

One thought on “دعوت نمایندگان فهرست صدای ملت از هاشمی برای حضور در انتخابات”
  1. شوراي چهارم در آئينه مشاركت مردم
    شوراهاي اسلامي به عنوان نهادهاي مردمي همان طور كه مظهر و نماد حضور و تعيين آفريني مردم در تعيين سرنوشت جامعه است ، روند تكاملي خود را نيز مرهون مشاركت فعال مردم مي باشد. مردم دررابطه با رشد و پويايي شوراها درواقع از دو طريق موثر واقع مي شوند ، اول از طريق انتخاب نمايندگان خود براي حضور در اين نهاد و دوم از راه مشاركت دراداره امور .
    دررابطه با انتخابات بايد گفت : كه تلاش مردم براي گرما بخشيدن به صحنه انتخابات شوراها و نيز اهتمام آنها درجهت گزينش افراد توانمند و متخصص و مجرب ، منتهي به شكل گيري شوراهاي كارآمد و مثمر ثمر خواهد شد. يعني هر چه نمايندگان مردم در شوراها توانمندتر باشند ، قابليت رشد اين نهاد نيز افزون تر خواهد شد تجربه نيز نشان داده است كه هرجا گزينش مردم مبتني بر توانمنديها و ميزان تعهد و مسئوليت پذيري افراد بوده ، در آنجا شوراهاي فعال ، پيگير و پرتلاش شكل گرفته و هرجا هم كه ملاك گزينش بيشتر متمايل به تعلقات قومي و قبيله اي و ملاحظات شخصي و گروهي و اين قبيل مسايل بوده ، شورا به تدريج از اهداف خود فاصله گرفته است
    اما در خصوص مشاركت به عنوان تجلي ديگر نقش مردم در رشد و تكامل شوراها بايد به اين نكته مهم و اساسي توجه داشت كه شركت مردمي در رابطه با فعاليت هاي شورايي به دو شكل بروز و ظهور پيدا مي كند :
    1- كمك به پيشبرد امور شهر و روستا از طريق تعامل با شوراها ، شهرداريها و دهياريها و برقراركردن مناسبات اجتماعي مطلوب با اعضاي اين نهادها
    2- طرح اصولي مطالبات و خواسته ها و پيگيري مداوم و منطقي آن .
    بديهي است اين دو فاكتور در صورتي اثرات محسوس و عملي خود را بر جاي خواهند گذاشت كه مبتني بر مطالعه و بررسي مسايل و حضور فعال و موثر در صحنه باشد اين نكته نيز حائز اهميت است كه كار مردم در رابطه با شوراها تنها با انتخاب نمايندگان و شركت درانتخابات تمام نمي شود بلكه انتخابات درواقع نقطه آغاز تلاش و دغدغه مردم براي كمك به رشد و شكوفايي شوراها ميباشد .
    درحقيقت مردم پس از انتخاب نمايندگان خود بايد در طول دوره فعاليت شورا پيگير نتايج و بازخوردهاي انتخاب خود باشند و اين امردر صورتي ميسر و مفيد فايده خواهد بود كه شهروندان به وظيفه نظارتي خود در قبال شوراها عمل نمايند يعني پس ازانتخاب افراد ، شورا را به حال خود رها نسازند بلكه بطور مستمر عملكرد و كاركرد اعضاي شورا را زير نظر داشته باشند و موارد اصلاحي را همواره پيشنهاد نمايند تا نمايندگان آنها از برنامه ها و شعارهاي اوليه و اهداف تعيين شده دور نشوند
    اين همان معناي واقعي مردمي بودن نهاد شوراست شوراخانه دوم مردم است و آحاد شهروندان بايد درخصوص نحوه فعاليت و كميت و كيفيت كاركرد آن دغدغه و احساس مسئوليت داشته باشند. اگر قرار باشد كه هركسي وظيفه ي خود را درقبال محل زندگي خود صرفا با انتخاب وكيل تمام نشده تلقي نمايد اصولا نخواهد توانست مدعي كاستي هاي آن باشد درصورتي انتقادات ،پيشنهادات و اظهار نظرهاي مردم در مورد مديريت شورايي نافذ خواهد بود كه نشانه هاي مشاركت آنها اعم ازتعامل با شورا و نظارت بر عملكرد آن وطرح مداوم مطالبات و پيگيري نيازهاي اساسي جامعه ، تجلي پيدا كند
    البته ناگفته نماند دستگاه هاي فرهنگي و رسانه ها بايد درخصوص نحوه طرح مطالبات مردم از شوراها و پيگيري آنها آموزش هاي لازم را ارايه داده و فرهنگ سازي كنند تا اين امر روند منطقي خود را طي كند.
    مهندس خسرو جولائي :كارشناس عمران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *