فارس: باغ پرندگان صدف کرمانشاه بزرگ‌ترین مجموعه در خاورمیانه است که 30 هزار پرنده در قالب 130 گونه دارد.

خبرگزاری فارس: باغ پرندگان صدف با 30 هزار پرنده در کرمانشاه + تصاویر

باغ پرندگان صدف که بزرگ‌ترین باغ پرندگان خاورمیانه است، 30 هزار پرنده در قالب 130 گونه دارد که 90 درصد این پرندگان خارجی و 10 درصد آن‌ها ایرانی هستند.

این مجموعه در سال 90 به بهره‌برداری رسید و در کمربندی غربی شهر کرمانشاه، پشت ترمینال راه کربلا قرار دارد و مساحت آن دو هکتار است.

صندلی‌های چوبی، قارچ‌های بزرگ از جنس سیمان، پل‌های کابلی معلق چوبی، مسیر نی‌زار، آبشار، رودخانه، استخر، پستی و بلندی‌های طبیعی از جذابیت‌های این مجموعه است.

امید قلیچی مسئول باغ پرنده صدف کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: این مجموعه با هزینه یک میلیارد تومان توسط بخش خصوصی شروع به‌کار کرد و در شش ماه اول سال، روزانه حدود 500 نفر بازدید‌کننده داریم و 6 ماه دوم سال نیز این تعداد بازدید‌کننده به دلیل سرد شدن هوا به روزانه حدود 50 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی خواستار کمک و حمایت مسئولان و جهاد کشاورزی شد و ادامه داد: برای نخستین بار در ایران، دو قوی مشکی استرالیایی به این مجموعه آورده‌ایم و اکوسیستم لازم را برای آنها پیاده کرده‌ایم و این دو قو در این مجموعه چهار جوجه تولید کرده‌اند.

مسئول باغ پرنده صدف کرمانشاه با بیان این‌که برای نگهداری پرنده‌های استوایی، اتاقک‌های شیشه‌ای با کنترل دمای لازم ساخته شده است، تصریح کرد: یک میمون از گونه رزیس هم داریم که بازیگوشی خاصی دارد.

وی افزود: برای کسانی که پرندگان خانگی دارند و می‌خواهند آنها را برای مدتی امانت دهند، پانسیون نگهداری پرندگان در نظر گرفته‌ایم و احداث رستوران و سفره‌خانه سنتی برای نخستین بار در ایران در دست اجرا است و در کنار این اقدام‌، به‌زودی نورپردازی برای بازدید شب خواهیم داشت.

حمایت مسئولان باعث رونق بیشتر باغ پرندگان می‌شود

قلیچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حمایت مسئولان باعث رونق بیشتر باغ پرندگان می‌شود و در جذب گردشگری و ایجاد مکانی جذاب برای شهروندن تأثیر مثبتی دارد.

وی کمبود آب را از مشکلات این مجموعه دانست و ادامه داد: روزانه 200 هزار تومان هزینه این مجموعه است و سه لانه کبوتر هرمی شکل برای آفتاب‌گیری از چهار سمت ساخته‌ایم.

مسئول باغ پرنده صدف کرمانشاه متوسط عمر پرنده‌ها را از پنج تا 30 سال دانست و تصریح کرد: توکان، شتر‌مرغ، فلامینگو، طاووس آفریقایی، قرقاول آمریکایی، 12 گونه کامل مرغ و خروس، پرندگان شکاری، طوطی، کبوتر و … در این مجموعه جمع‌آوری شده و این مجموعه برای 15 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

 

 

===================

 

عکس و گزارش از محسن فولادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *