رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای اصولگرا باید در دولت آینده دور هم جمع شوند، گفت منظورش از این طرح، منحصر به نیروهای کارآمد اصولگراست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر منطقه‌ای خود به 4 کشور سوریه، لبنان، ترکیه و عراق و به هنگام بازگشت از نجف به تهران با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس گفت‌وگویی تفصیلی داشت.

در این‌گفت‌وگو می‌خوانید:

• اینکه برخی از احساسات مردم برای قطبی کردن فضای کشور استفاده کنند درست نیست

• کاندیدای انتخابات نباید مسیر را طوری پیش ببرند که منافع ملی ذبح شود

• نباید کاندیدای انتخابات شعاری بدهد که در ظاهر خوب باشد اما نقدینگی را در کشور افزایش بدهد

• اینکه  از یکسال یا هشت ماه قبل فضای انتخاباتی در رسانه‌های ما شروع شده، طبیعی نیست

•  فعلا تصمیمی درباره کاندیداتوری نگرفته‌ام

• اکنون بیش از گذشته نیازمند یک تیم کاردان در دولت هستیم

• وحدت ملی تئوری خیلی روشنی ندارد؛ بحث من وحدت نیروهای کارآمد اصولگراست

• ساختار حکومت ما، ساختار شرط گذاری نیست؛ اینها از اشتباهاتی است که دارد باب می‌شود

• مقام معظم رهبری در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات ایشان اشتباه را دیدند و تذکر دادند، درباره طرح سوال از رئیس جمهور هم …

متن کامل گفت‌وگو با رئیس مجلس به شرح زیر است:

فارس: آقای لاریجانی! مقام معظم رهبری در بیانات مهمی که داشتند فرمودند هر کس از امروز تا روز انتخابات اقدامی که موجب تحریک احساسات مردم و اختلاف در کشور شود، انجام بدهد، قطعا به کشور خیانت کرده است. به نظر شما مصداق افعالی که از نظر مقام معظم رهبری خیانت به کشور است چیست؟

لاریجانی: ممکن است فرمایش ایشان عرض وسیعی داشته باشد. تا آنجا که بنده به خاطر دارم عبارت رهبری این بود که اگر کسی از احساسات مردم برای اختلاف استفاده کند خیانت کرده است نه اینکه صرفا اختلاف داشته باشیم. اینکه نظرات متفاوتی بین مسئولان باشد اشکالی ندارد؛ خیلی اوقات در کشور مسائل فرعی و اصلی با هم مخلوط می‌شوند و از طرفی برخی همه چیز را سیاسی می‌کنند.

 

گفتگوی لاریجانی با خبرنگار فارس

فارس: سیاسی شدن موضوعات چه پیامدهای منفی می‌تواند داشته باشد؟ مثلا سیاسی شدن موضوعات اقتصادی؟

لاریجانی: سیاسی شدن مسائل اقتصادی نیز عارضه‌های خاص خودش را دارد اما گاهی یک قوه می‌خواهد به وظیفه خود عمل کند، نباید وظیفه این قوه سیاسی شود. مثلا قوه قضائیه می‌خواهد به پرونده‌ای رسیدگی کند نباید این پرونده سیاسی شود. یا اینکه قوه مقننه می خواهد به وظیفه نظارتی خود عمل کند یا قانونی بگذراند نباید بحث‌اش سیاسی شود.

فارس: قوه مجریه چطور؟

لاریجانی: قوه مجریه هم همینطور است نباید وظایفش سیاسی شود.

فارس: علت سیاسی شدن موضوعات مختلف در کشور ما چیست؟

لاریجانی: دوز سیاسی شدن بحث‌ها حد و حدودی دارد، فقط سیاسی شدن نیست مسائل دیگری هم هست مثل تهمت زدن. اینکه برخی از احساسات مردم برای قطبی کردن فضای کشور استفاده کنند درست نیست.

فارس: با توجه بحث مقام معظم رهبری درباره خیانت به کشور، هشداری در باره فضای انتخابات آتی ریاست جمهوری بود، نظر حضرتعالی درباره وظایف کاندیدای انتخابات چیست تا افعال آنها منجر به خیانت به کشور نشود؟

لاریجانی: فکر می‌کنم تا زمان انتخابات فاصله داریم، در شرایط کنونی همه باید توجه داشته باشیم که مسائل اقتصادی جایگاه خاصی در مسائل کشور دارد. کاندیدای انتخابات نباید مسیر را طوری پیش ببرند که منافع ملی ذبح شود. گاهی ممکن است شعارهایی داده شود که ظاهرش بد نباشد اما موجب کاهش پول ملی شود یا وعده‌های بدهند که ظاهرش خوب است اما نقدینگی را افزایش می‌دهد. لذا نباید کاندیدای انتخابات شعارهای انتخاباتی ظاهری بدهد. نباید اینطور شود که مثلا کاندیدایی شعار انتخاباتی بدهد که ظاهر آن خوب باشد اما در باطن مثلاً ارزش پول ملی را تهدید کند. نباید کاندیدای انتخابات شعاری بدهد که در ظاهر خوب باشد اما نقدینگی را در کشور افزایش بدهد.

فارس: رهبر معظم انقلاب نسبت به ورود زود‌هنگام به انتخابات نیز هشدار داده‌اند. به نظر شما ورود زود‌هنگام انتخابات چه پیامد‌های منفی می‌تواند در کشور داشته باشد؟

 

علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس

لاریجانی: ورود زودهنگام انتخابات خیلی چیز‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. اکنون با توجه به شرایط داخلی و ماجراجویی‌ها که غربی‌ها در منطقه دنبال می‌کنند،هرگونه ورود زودهنگام به انتخابات می‌تواند به شرایط لطمه بزند.

فارس: موقع مناسب برای ورود به انتخابات چه زمانی است؟

لاریجانی: 4 ماه قبل از انتخابات. از یکسال یا هشت ماه قبل فضای انتخاباتی در رسانه‌های ما شروع شده که این خیلی طبیعی نیست. ممکن است این شرایط برای برخی کشورها که شرایط حزبی دارد درست باشد اما ما که این شرایط حزبی هم نداریم، طبیعی نیست که از چندین ماه مانده با انتخابات، وارد مباحث انتخاباتی شویم.

فارس: اخیراً از شما درباره کاندیداتوری‌تان پرسیده‌ بودم که گفته بودید در آینده در این باره تصمیم گیری خواهید کرد، می‌خواستم بدانم مرور زمان شما را به کدام سمت سوق می‌دهد کاندیداتوری یا عدم آن؟

لاریجانی: فعلا تصمیمی در این باره نگرفته‌ام، در مرور زمان حادثه‌ای رخ نداده تا نظر قبلی‌ام تغییر کند. حالا شما چه عجله‌ای دارید؟

فارس: توصیه شما به گروه‌ها و نامزدهای اصولگرا چیست؟

لاریجانی: فکر می‌کنم اصولگرایان که شعب‌های مختلف دارند، باید از نظر ملی به صحنه نگاه کنند؛ اکنون بیش از گذشته نیازمند یک تیم کاردان در دولت هستیم.

فارس: یعنی نیست؟

لاریجانی: نمی گویم نیست سو تفاهم نشود. می‌گوییم اصولگرایان باید تلاش کنند تا شرایط بهتر شود و وضعیت اقتصادی سامان یابد.

 

علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس

فارس: این بحث شما به معنای وحدت ملی است؟

لاریجانی: نه نیست. وحدت ملی تئوری خیلی روشنی ندارد. بحث من وحدت نیروهای کارآمد اصولگراست. بحث وحدت ملی می‌گوید، انشعابات سیاسی زیاد است و باید از منظر کلی به کشور نگاه کنیم تا سیاست خارجی و مسائل اقتصادی پختگی و ورزیدگی داشته باشد. لذا منظور پیوند نیروهای اصولگراست و البته اصلاح طلبان نیز می‌توانند برای خودشان چنین بحثی را دنبال کنند.

فارس: نظرتان درباره تکاپوی جریان فتنه برای شرکت در انتخابات و شرط گذاری آقای خاتمی برای قوه قضائیه و آزادی زندانیان امنیتی را به عنوان شرط حضور وی در انتخابات، چیست؟

لاریجانی: ساختار حکومت ما، ساختار شرط گذاری نیست. کسی نمی‌تواند بگوید می‌خواهم نامزد قوه مجریه شوم مشروط به اینکه قوه قضائیه فلان کار را بکند. انتخابات قانون دارد و وظایف مشخص کند. هرکسی می‌تواند تئوری خودش را بدهد نه اینکه شرط کند و بگویید اگر بیاییم فلان قوه باید این کار را انجام دهد. اینها از اشتباهاتی است که دارد باب می‌شود.

فارس: چه اشکالاتی ممکن است بر کاندیدای ریاست‌جمهور وارد باشد؟

لاریجانی: کاندیدا باید این فکر را در نظر داشته باشند که باید برای قوه مجریه برنامه داشته باشند. کمبود حرف مهم در برنامه از جمله اشکالاتی است که ممکن بر نامزدهای انتخابات وارد باشد.« البته رهبر انقلاب بر شرایط کشور و انقلاب نظارت می‌کنند نه اینکه دخالت کنند. ایشان اگر هم در مسیری ببینند اشتباهی صورت گرفته نظر می‌دهند و این به معنای دخالت نیست. مثلا در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات ایشان اشتباه را دیدند و تذکر دادند».

فارس: درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور چطور؟

لاریجانی: بله ایشان در این باره حرکت مجلس را تحسین کردند و گفتند طرح سؤال متوقف شود و نمایندگان تبعیت کردند. این اقدام رهبری به معنای دخالت نیست. وقتی ایشان احساس می‌کنند در مسیر حرکت انقلاب مخاطره‌ای شده و صدمه می‌بیند تذکر می‌دهند. بارها بنده دیده‌ام به ایشان مراجعه می‌شود اما ایشان می‌گویند که با قوای دیگر تعامل و مشکلات را حل کنید.

گفت‌وگو از مهدی مشکینی

6 thoughts on “نیروهای کارآمد اصولگرا در دولت آینده جمع شوند/ وحدت ‌ملی تئوری روشنی ندارد”
  1. داداش خون کردان گردنته!خون خون میکیره مواظب خودت باش مبادا به تیر غیب…………!

  2. و باید از کاندیداهای انتخابات 1392 ریاست جمهوری سوال شود که آیا مستمری حقوق رزمنده های جبهه و جنگ و جانبازان زیر 25٪ را پرداخت می کند یا نه ؟!
    اگر در ماه اول ریاست جمهور شدن خودش پرداخت می کند که مشکل حل است و به همه خانواده شهید و جانبازان و رزمنده ها مستمری حقوق و خانه و درمان و دیگر امکانات رفاهی را می دهد و متعهد می شود ؟!
    و اگر پرداخت نمی کند . دلیل مخالفت خودش با رزمنده ها و خانواده شهید و جانبازان را کامل و واضع توضیح دهد ؟!
    و چون هنوز رئیس جمهور نشده و مسئولیتی ندارد براحتی می تواند تصمیم بگیرد که توضیح دهد و نظر خودش را بیان کند ؟!
    و این سوال را باید از همین امروز و همه وقت و همه جا و تکراری از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 1392 پرسید و جواب گرفت .
    بعدا میگویم ؟ مجلس باید تصمیم بگیرد ؟ لایحه می دهم ؟ و اصلاحیه می دهم ( که رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪در آن جایی ندارند ) ؟و غیره و غیره و غیره … یعنی که می خواهد طفره برود ؟! و طفره رفتن یعنی اینکه مخالف پرداخت است ؟!
    بنابراین 1- از دولت فعلی باید اقدام کنیم و بخواهیم که کل حقوق رزمنده ها را پرداخت کند .
    2- باید از همین امروز و هر روز و همه وقت و همه جا از کسانی که قصد کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند این سوال را که (که آیا مستمری حقوق رزمنده های جبهه و جنگ و جانبازان زیر 25٪ را پرداخت می کند یا نه ؟! ) پرسید و جواب صریح و منطقی گرفت . و یک نفر بعنوان خبرنگار فقط کارش پرسیدن و انتشار همین سوال رسیدگی به رزمنده ها باشد و لاغیر و لاغیر .
    موفق باشید . سلام بر مهدی (عج)

  3. روزنامه ايران > شماره 3632 18/2/86 > صفحه 4 (اجتماعي) متن

    تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت

    گروه اجتماعي: لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي كه حداقل يك سال در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل كارشناسي در هيأت دولت به تصويب رسيد.
    به گزارش خبرنگار «ايران» براساس اين لايحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسيجي دوران دفاع مقدس كه واجد شرايط هستند، مستمري ماهانه به ميزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند و آنان را به همراه افراد تحت تكفل، زير پوشش بيمه خدمات درماني و بيمه اجتماعي قرار دهد.
    بنابراين گزارش رزمندگان بسيجي بايد حداقل يك سال سابقه حضور داوطلبانه در جبهه هاي دفاع مقدس داشته باشند، همچنين در هيچ يك از دستگاه هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت و كارگاه هاي مشمول قانون كار، اشتغال نداشته باشند.
    اين گزارش حاكي است رزمندگان بسيجي نبايد زير هيچ نوع پوشش بيمه درماني و بازنشستگي باشند و ضروري است نياز مالي افراد مشمول اين قانون محرز باشد.
    * دولت سهم سرانه بيمه خدمات درماني را مي پردازد
    همچنين در مفادي از اين لايحه آمده است: سهم سرانه بيمه خدمات درماني مشمولان موارد مذكور، به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد و رزمندگان مشمول اين قانون كه سن آنها ۵۰ سال و پائين تر است زير پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار مي گيرند كه سهم كسور بازنشستگي آنان به طور كامل به وسيله دولت تأمين و پرداخت خواهد شد.
    بنابراين گزارش افراد تحت تكفل مشمولان اين قانون، شامل همسر وفرزندان است و برقراري مستمري براي مشمولان اين قانون تا زماني است كه فرد مورد نظر شاغل نباشد.

    گفتني است مسئوليت اجراي مفاد اين قانون به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و آئين نامه اجرايي آن به وسيله وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.
    * ۳۲ هزار رزمنده هيچ مستمري نمي گيرند
    از حدود ۲ ميليون بسيجي رزمنده و حدود ۵۰۰ هزار نفر كه به جبهه رفته اند حدود ۳۲ هزار نفر از آنان شرايط معيشتي مناسبي ندارند. دكتر مجتبي رحماندوست مشاور رئيس جمهوري در امور ايثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ايران» با اعلام اين مطلب گفت: اساسنامه بنياد شهيد و امور ايثارگران زماني كه از وظايف مربوط به خانواده شهدا به وظايف مربوط به جانبازان و آزادگان هم تسري پيدا كرد، شهدا، جانبازان و آزادگان را ايثارگر خواند، وقتي به اين مورد اعتراض شد بنياد شهيد اساسنامه اش را اصلاح كرد و از اين گروه به عنوان جامعه هدف ياد كرد.
    وي افزود: اين تعداد رزمنده با توجه به داشتن ويژگي هاي مورد نظر در حال حاضر مستمري از هيچ ارگان يا نهادي دريافت نمي كنند و زير پوشش سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران هم قرار ندارند و اكثر آنها به لحاظ معيشتي وضع مناسبي ندارند.
    رحماندوست درباره اين لايحه گفت: اين لايحه در يكي از سفرهاي استاني رئيس جمهوري در زمستان ۸۴ در استان ايلام به تصويب هيأت وزيران رسيد كه در اين مصوبه مقرر شد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران لايحه نحوه خدمات به رزمندگان با اولويت رزمندگان معسر را ظرف ۲ ماه به هيأت وزيران ارائه كند.
    اما در پيگيري هايي كه انجام داديم دبير هيأت دولت عنوان كرد به خاطر بارمالي، اين لايحه هم اكنون اجرايي نيست و حتي وقتي شماري از نمايندگان اين مسأله را به شكل طرح مطرح كردند، معاون اجتماعي سازمان مديريت و برنامه ريزي با اين طرح مخالفت و عنوان كرد كه اعتبار اين لايحه در بودجه پيش بيني نشده است.
    مشاور رئيس جمهوري در امور ايثارگران با اشاره به تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت گفت: اين لايحه مراحل اجرايي خود را طي مي كند و در بودجه ۸۶ نيروي مقاومت بسيج هم اعتباري در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ما به تفكيك استان ها، CD اسامي و آدرس اين افراد را كه حدود ۳۲ هزارنفر در كل كشور هستند تهيه كرده ايم و به همه استانداري هاي سراسر كشور ارسال خواهيم كرد.
    * لايحه بايد به تصويب مجلس برسد
    حسين وفايي معاون حقوقي و امور مجلس بنياد شهيد و امور ايثارگران در گفت وگو با خبرنگار «ايران» درباره پيش نويس اين لايحه گفت: در صورتي كه در لايحه ارايه خدمات به رزمندگان بسيجي، وظايفي براي بنياد شهيد و امور ايثارگران تعيين شود به طور قطع ما آنها را پيگيري و تلاش خواهيم كرد تا مشكلات اين رزمندگان حل شود. اما در حال حاضر اين لايحه در دولت است و بايد به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد.
    وي افزود: در دولت نهم توجه ويژه اي به رزمندگان و ايثارگران شده و مجلس شوراي اسلامي هم در رسيدگي به مشكلات اين رزمندگان بويژه آنهايي كه داوطلبانه در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اند بي تفاوت نيست و به طور قطع زماني كه اين لايحه به مجلس ارائه شود نمايندگان مردم در تكريم اين عزيزان نهايت حمايت را خواهند داشت اما لازم است سير مراحل كارشناسي اين لايحه طي شود.

    مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر .
    عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس از نشست سه جانبه دولت، مجلس و ایثارگران براي رفع ایرادات لایحه خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

    و اما :
    50 ساله شد 60 ساله ؟! که اگر این قانون نصف و نیمه را بخواهند که اجرایی کنند ؟!
    و بخواهند که حق الناس مدافعان جان و مال و ناموس ایران زمین و خالقان تنهاترین حکومت اسلامی شیعه در جهان را پرداخت کنند . که این رزمندگان بودند که دلاورانه جنگ را پیروز و تمام کردند . و بعد از 25 سال از پایان جنگ هنوز اینچنین قانون نصف و نیمه ای هم هنوز اجرایی نشده است . که از همین قانون تا به امروز رزمندگان 8 سال پیرتر شده اند .

    بیاییم دین خود را به رزمندگان ادا کنیم ؟! که :

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

    50 ساله . 60 ساله شد ؟!

  4. mkhakpour1.persianblog.ir
    mkhakpour2.persianblog.ir
    mkhakpour3.persianblog.ir —

    mkhakpour4.persianblog.ir —-
    mkhakpour5.persianblog.ir

    mkhakpour9.persianblog.ir

  5. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
    وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ . سوگند به انجير و زيتون … إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ . مگر كسانى را كه گرويده و كارهاى شايسته كرده‏اند كه پاداشى بى‏منت‏خواهند داشت … أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ . آيا خدا نيكوترين داوران نيست . ؟!
    باید از گفتنی هایی گفت که احتمالاً بسیاری آنرا می دانند ولی جرأت ابراز آنرا حتی برای خودشان ندارند ؟!

    و رزمنده علیه رزمنده درست کرده اند ؟!

    و منتخبینی و گزینشی از خانواده محترم شهید و جانبازان عزیز بالای 50٪ را مکفی نسبی رسیدگی می کنند و جایزه ها و یادواره ها و امکانات و تبلیغ ها می کنند . و همین گروه در همه مجامع سخنگوی رزمنده ها و جانبازان شده اند و با مسئولین دور هم در تسلسل طرح و اصلاحیه غرق شده اند و هیچ مسئولیتی در امور رزمنده ها را نمی پذیرند . که بعظآً مخالفت هم می کنند ؟! انگار که می خواهند از جیب خود بپردازند و با اینکه نمی خواهند رزمنده جان تازه بگیرد ؟!
    که مثلا به رزمنده ها رسیدگی می کنند .
    و آنچنان هجمه ای درست کردند که اجازه نمی دهند از رزمنده ها اطلاع رسانی کنند ؟! و اجازه نمی دهند که مسئولین محترم هم به رزمندگان رسیدگی کنند ؟!
    ولی بقیه همین خانواده شهید و جانباز یالای 50٪ هم همه موقع از کمبود دارو و خانه و حقوق و زندگی معمولی در رنجند و دنبال کمک هستند ؟!
    و اینکه جانباز زیر 25٪ درست کردند که وقتی مستمری حقوق نمیدهند .چه جانبازی محسوب که نمی شوند ؟!
    و رزمنده و جانباز زیر 25٪ را جامعه هدف درست کردند که یعنی خاموش شوند ؟!
    و اما بگویم که اگر به رزمنده ها رسیدگی شود کاری به امورات جامعه ندارند ؟! و حق طلبی در جبهه را دستور داشتند ؟! و امروز را فقط برای چند روز گذران زندگی خواستارند و بس ؟! مطمئن باشید در کار دیگران دخالت نمی کنند ؟! قدرتش را هم ندارند ؟!
    و هر چند وقت از لایحه جدید و یا اصلاحیه حرف می زنند که اصلا ربطی به رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪ ندارد ؟! و فقط مربوط به معدودی از جانبازان بالای 50٪ درصد است که جامعه را معرفی کنند ؟! در صورتی که رسیدگی به همه امور خانواده شهید و جانبازان بالای 50٪ و همه جانبازان و رزمنده ها در یک روز قانون گذاری قابل حل و رسیدگی است ؟!
    و اینکه فانونی نانوشته که هر که را برای تعیین رسیدگی به امور رزمنده ها تعیین می کنند ؟! دافع رزمنده هستند و اینکه نباید کسی به جمع ایثارگران قدیم اضافه شود ؟!
    و اما ایثارگر وافعی : رزمنده ها هستند ؟!
    1- چه کسی شهید عزیز را به پشت خط آورد ؟!
    2- چه کسی جانباز عزیز را به پشت خط آورد و او را از شهادت نجات داد ؟!
    3- چه کسی جلوی عراق را گرفت که ایران را اشغال نکنند ؟! من رزمنده جلوی اشغال ایران را گرفتم .که اگر خوزستان را اشغال می کردند همه مردم را یا شهید می کردند و یا جانباز و یا به اسارت می بردند ؟! و دیگر نقاط ایران هم معلوم نبود که چه می شد ؟!( البته همه ما رزمنده ها جنگیدیم )
    4- شهید عزیز که شهید شده بود و جانباز عزیز که در مراقبت پزشکی بود و آزاده عزیز که اسیر شده بود ؟!
    5- پس این رزمنده ها بودند که آزاده را آزاد کردند .. و این رزمنده بود که جنگ را پیروز کرد و ایران را آزاد کرد ؟! و مالک اصلی رزمنده است که مظلوم واقع شده است ؟!
    6- حالا کاری کردند که همین همرزمان را بر علیه رزمنده ها قرار دادند ؟! که نه تنها از رزمنده ها حمایت نمی کنند ؟! بلکه بر علیه رزمنده ها اقدام هم می کنند . و این را رسم جامعه کرده اند ؟!
    7- و اما از این کار هدف دارند که هر طور خواستند تجارت کنند و به هر نحو که خواستند از منابع ملی سود ببرند ؟! و رزمنده مدافع حق و حقیقت نتواند جلوی سود جویان را بگیرد ؟!
    8- اگر اسلام حقیقت است ؟! که باید حق رزمنده ها را بدهند ؟! و اگر اسلام حقیقت نیست ؟! که حق ما رزمنده ها و جانبازان زیر 25٪را به زور غصب گرده و گرفته اند و ما مظلوم واقع شده ایم . ؟!
    و چون ما زورمان به زراندوزان و زورمندان نمی رسد . بناچار غم نان را مجبوریم که بپذیریم ؟!
    8- دولت و مجلس هر کدام مجزا اگر بخواهند که حق رزمنده ها را بدهند فقط در یک روز می توانند اقدام کنند . و بیشتر از یک روز هم نیاز ندارند . و چرا اینکار را نمی کنند ؟! شما بگویید ؟! من که این همه گفتم ؟! البته باز هم بیشتر از این هم خواهم گفت ؟!
    که من زمین ایران را و ثروت ایران را و جان و مال مردم ایران را نجات دادم و امروز قدرت و میز و دستور زر و زور دست دیگران است ؟!و خودمان در مانده هزینه زندگی شده ایم ؟!
    9- البته اگر وضع تجارت و اقتصاد و بانک و گران فروشی و زمین خواری و وام بانکی و حقوق و پاداش و رفاه مردم و تهدید خارجی و تهدید داخلی و فرهنگ و محیط زیست و صنعت و کشاورزی و … خوب است ؟!
    خدا را شکر می کنم و به مسئولین عزیز تبریک می گوییم ؟!

    http://mkhakpour9.persianblog.ir/

  6. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
    هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ … مگر پاداش احسان جز احسان است .؟!

    رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ
    تاریخ ایران سه شنبه 29 اسفند 1391
    اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی‌نصیب ماندند ولی تاثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است. سوال اینجاست آیا سازمان‌های مسوول اقدامی برای پایش سلامت رزمندگان کرده‌اند؟ آیا رزمندگان دوران دفاع مقدس تسهیلات دریافت می‌کنند؟ آیا خانواده آن‌ها از خدمات رزمنده‌ای سرپرست خانوار بهره‌مند هستند؟ که پاسخ‌ها مشخص است! چرا که لایحه حمایت از ایثارگران سال‌هاست در کش و قوس مجلس و مجمع تشخیص مصلحت خاک می‌خورد.
    جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی

    ولی ماجرای بعد از جنگ همین جا به پایان نمی‌رسد. در این میان ده‌ها هزار جانباز شیمیایی و اعصاب و روان که مدرکی برای اثبات قربانی بودن خود ندارند سال‌هاست در انتظار رای کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید هستند تا جانبازی خود را اثبات کنند. در این میان تعداد زیادی از این جانبازان در این سال‌ها غریبانه شهید شده و نامشان هیچ گاه به عنوان شهید ثبت نشده است.
    هنوز جنگ ادامه دارد
    بله ما داریم در مورد مشکلات رزمندگان، جانبازان و جامعه پس از جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم.
    ما از هشت سال جنگ تحمیلی سخن می‌گوییم که ۲۲ سال از آن گذشته ولی آثارش همچنان باقی است. از خرمشهری که عروس خاورمیانه بود و هنوز مردمانش انگار در شهری جنگ‌زده زندگی می‌کنند. از خوزستان و ایلام‌غرب و بانه می‌گویم. آری هنوز آثار جنگ باقی است انگار هنوز جنگ ادامه دارد. وقتی صدای نعره‌های جانباز اعصاب و روان را از خانه اجاره‌ای در یافت‌آباد می‌شنوم، وقتی دستان پینه بسته همسر جانباز ۵ درصد شیمیایی در شالیزار را می‌بینم که برای تامین داروی همسرش کار می‌کند به خود می‌گویم آری هنوز جنگ ادامه دارد.
    بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کار‌شناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده، وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ چقدر هزینه شده و چه پول‌هایی به بهانه‌های واهی هدر رفته است. کدام راه را اشتباه رفتیم و در کدام برنامه موفق بودیم. و سوال آخر اینکه ما بعد از شهدا چه کردیم.
    منبع: خبرگزاری مهر
    شنبه 1 مهر 1391 14:56
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *