هراز نیوز :نشست علمی پژوهشی  با عنوان انتقال پیام عاشورا برای نسل جوان با  حضور اساتید واعضای  هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد .

درابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی  اصغری رییس  دفتر فرهنگ اسلامی واحد آیت ا…آملی ضمن خوش آمد گویی  موضوع نشست را به صورت رسمی را طرح نمود .

دکترمحمدرضا  یوسفی دبیر هم اندیشی این واحد دانشگاهی نیز از اساتید حاضر در جلسه خواست تا براساس موضوع مطرح شده  نظرات خود را ارائه دهند .

در پایان این نشست نتیجه گفتگو ها بدین شرح منتشر شد :

عاشورای امام حسین(ع) دارای این پیام بوده است:اخلاص، جوانمردی،شجاعت، استقامت،احیا امر به معروف ،وفای به عهد، اهمیت به حفظ نوامیس، احیای نماز و اهمیت آن که امام در میدان جنگ آنرا اقامه کرد و قرائت قرآن و اهمیت آن از دیدگاه امام حسین(ع) که سرمبارکش بر بالای نیزه و مجلس یزید قرآن را می خواند غیرت دینی امام حسین و بیان  عواملی که باعث به وجود آمدن جنگ در کربلا علیه امام حسین(ع) شده است در اینجا چند عامل مهم را می توان نام برد.

الف)- عدم بصیرت دینی مردم که امام زمان خود را نشناخته که مَن مات و لَم یَعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه .هر کس بمیرد و امام خود را نشناسد به حال جاهلیت مرده است

ب)- مردم کوفه به علت دنیا طلبی و کج اندیشی و عدم بصیرت نسبت به دین و امام زمان خود یکی دیگر از عوامل حادثه واقعه عاشورا شده است

ج)- مقام طلبی و به دنبال پست و قدرت دنیایی بودن یکی دیگر از عواملی است که مردم کوفه را علیه امام شورانیده و باعث قتل امام و واقعه جانگداز کربلا شده است.

د)- تبلیغات سوء دشمن و گستردگی آن بطوریکه تمام جامعه آن روز را تبلیغات دشمن فرا گرفته بود و فضا را آن چنان علیه امام حسین (ع) مسموم ساخته که کلیه فرصت ها و تفکرات را از مردم سلب کرده است.

ز)- گسترش عقیده جبریون که عامل اصلی آن خود معاویه وکلاً بنی امیه بوده اند بنی امیه می گفتند: خداوند خواست که بنی امیه بر شما حاکم باشند و طغیان علیه بنی امیه طغیان علیه خداوند شمرده می شود،تمام این عوامل و شاید عوامل دیگر نیز دست بدست هم داده بطوریکه فضای جامعه آن روز را چنان تاریک و غبار آلود ساخته است که مردم به راحتی سفارش پیامبر (ص) گرامی خود را فراموش کرده و با فرزند پیامبر خود که یک انسان کامل  و حجه خدا در زمین بوده  روبرو شده و با بدترین  و دلخراش ترین وضعی امام خود را به شهادت رسانیده و سرمبارکش را از بدن جدا ساخته و بر فرزندان او هم رحم ننموده و شهر بشهر آنان را به اسارت بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *