شيعيان بحرين همانند شيعيان ديگر كشورهاي جهان سالروز شهادت امام حسين عليه السلام در روز عاشورا را گرامي مي دارند. اين دومين ماه محرم است كه اوضاع سياسي بحرين هنوز بي ثبات است.

به گزارش  العالم، روزنامه السفیر چاپ بیروت نوشت: شوراي مديريت اوقاف شيعه و رؤساي هيئت‌ها و حسينيه‌ها هر ساله براي بررسي سازماندهي مراسم عزاداري ماه محرم به خصوص با وجود سرازير شدن روزانه حدود 170 هزار نفر از روستاهاي مجاور، علاوه بر كساني كه از خارج از بحرين به اين كشور مي آيند با مسئولان وزارت كشور بحرين نشست تشكيل مي دهند.

اما آماده‌سازي براي مراسم سال جاري خالي از تهديد نبود. روحانيون و وعّاظي كه در اين مراسم سخنراني و دسته‌هاي عزاداري را با اشعاري كه وزارت كشور بحرين برخي از آنها را حمله به نظام دانست رهبري كرد، فرا خوانده شدند. برخي نيز با تهمت‌هاي مختلفي مانند «توهين به دولت اُمَوی و حمله به يزيد بن معاويه، خليفه مسلمانان» مواجه شدند!

عبدالله الشملاوي وكيل مدافع  یکی از مداحان که تحت فشار و تعقیب قرار گرفته است در همین رابطه گفت: عبدالامير البلادي مداح اهل بيت (ع) متهم به توهين به نظام شده و از شيخ حسن العالي كه گفته مسلمانان دولت يزيد را نمي‌پذيرند به اتهام توهين به دولت اموي بازجويي شده است. تعدادي ديگر از مداحان، روحانيون و سخنرانان نيز به علت اظهارات تاريخي كه دولت آنها را بر اوضاع كنوني و رهبران سياسي قابل انطباق مي داند فرا خوانده شده اند. برخي نيز براي بازجويي بازداشت شده اند.

جمعيت مخالف اسلامگراي الوفاق، حمله امنيتي گسترده كه اعتقادات و شعائر ديني را هدف قرار داده است محكوم كرد.

اين جمعيت اعلام كرد رژيم تلاش مي‌كند از طريق فراخواني وعاظ، سخنرانان، مداحان و مسئولان نهادهاي عاشورايي و هيئت‌ها، بازداشت، تهديد، حملات غافلگيرانه و پاره كردن و برچيدن پلاكاردهاي عاشورايي پس از يورش به مناطق و تحريك شهروندان، دهان‌ها را ببندد و آزادي عقاید در ماه محرم را كاملا محدود كند.

گفتنی است رژیم بحرین به شدت از ماه های محرم و صفر به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا وحشت دارد و این مساله پس از شروع انتفاضه اخیر مردم مظلوم بحرین تشدید شده است.

One thought on “حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید!”
  1. شعر : بگفتا مرحبا عباس ، بگفتا مرحبا عباس/ و چند نکته قابل توجه…
    —————————–
    شنیدستی که بی دستی

    میان ارتش پستی

    علم بر دوش می گیرد

    چو مشک آب طفلان حسینش را

    به دندان و گهی آغوش می گیرد

    من عباس و یاس و چشمه ی احساس

    دو دستم را بدادم از سر اخلاص

    که طفلان حسین

    چون منتظر در خیمه ی عباس
    عموی مهربان آید

    دهد با مشک آبش قطره ی آبی

    ز سوز تشنگی طفلان ندارند قدرت و نایی

    عجب دلخوش رقیه می کند طفلان مولا را
    عمو آید بگیرد در بغل ما را

    دهد آبی و بازی می کند با ما

    حسین دنبال عباسش

    سوار بر ذوالجناح اش شد

    برفت و تا رسید برپیکر صد پاره عباس

    بدید آنجا دو دستی را جدا از پیکر عباس

    چو مشک اش را به دندانش

    علم بر دوش رعنایش

    شنید آنجا پیام یا اخا ادرک اخا را از لب عباس

    به ناگه مادرش زهرا بآمد در بر عباس

    گرفت عباس به آغوشش و بوسید آن دو بازو را
    بگفتا مرحبا عباس ، بگفتا مرحبا عباس

    ((شعر ابوالفضل بادپا))
    —————————

    بسمه تعالی

    ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

    محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است؛ ماه عشق و شور و فریاد است؛

    اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا فدا)، رهبر معظم انقلاب و همه عاشقان و ارادتمندان آستان عصمت و طهارت(س) بالاخص مردم مومن و متدین استان مازندران و شهرستان هزارسنگر آمل تسلیت عرض می نمایم.

    نکته ای که سالهاست سکوت کرده ام و چیزی نگفتم می خواهم باز گو کنم …

    امید است امثال چون گذشته آرایشگاه های شهرمان در شب عاشورا پرکارترین روزکاری خود را سپری نکنند …

    امید است برخی از زنان و دختران این شهر به خود بیایند و حجاب فاطمی خود را در این روزها بیشتر از پیش حفظ نمایند و شاهد این نباشم که از شهرهای و استانهای دیگر برای تماشای برخی از صحنه هایی که شرمم می آید تا بیشتر از این بازگو کنم باشیم و امیدوارم نیروی محترم انتظامی و افرادی که مسئول حفظ امنیت و آسایش مردم هستند با افرادی که قصد بی حرمتی به این ایام را دارند برخورد قاطع کنند …

    امید است مسئولین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا طوری برنامه ریزی کنند که در لحظه اذان ظهر همه عزاداران به صورت واحد دست از عزاداری بردارند و نماز اول وقت را برگزار کنند که امام حسین (ع) در صحنه جنگ دست از نماز اول وقت نکشیدند و پیرو امام حسین (ع) هم باید چنین کند هرچند متولیان بایستی زمینه را فراهم کنند تا چنین امری شکل گیرد …

    امید است روز عاشور برخی از افراد که راه اصلی زندگی خود را گم کرده اند به جاده اصلی سرنوشت بازگردند…

    امید است آقایان مسئول به خود بیایند و در ایام محرم با کسانی که در این روزهای کارناوال عروسی برپا می کنند و قلب همشهریان را به درد می آورند برخورد کنند و یا حداقل اگر برایشان سخت است و توانایی برخورد با اینگونه مراسمات جشن در ایام عزای سالار شهیدان امام حسین (ع) را ندارند این مراسمات را کنترل و هدایت کنند تا نکند در کوچه پس کوچه های شهر صدای بوق ماشین عروس مردم را از عملکردتان دلسرد تر کند .

    امید است هیأت امناء برخی از تکایا و مساجد و اماکن متبرکه به خود بیایند و با جوانان پرشوری که قصد برگزاری مراسم برای امام مظلومشان دارند کمال همکاری را نمایند و نکند در این اماکن عزای امام غریبمان برگزار نگردد هرچند سالهاست این اتفاق در بعضی از نقاط شهر مشهود بود و امثال هم پیگیر این مورد هم هستم…

    امید است برخی از هیأت امناء تکایا و مساجد ، اماکن متبرکه از هیئت های عزاداری برای اقامه عزای سالار شهیدان طلب پول هنگفتی جهت برگزاری این قبیل مراسمات نکنند و اجازه دهند این هزینه ها صرف برگزاری همین مراسمات گردد تا هرچه باشکوه تر برگزار گردد …

    من الله التوفیق

    کربلایی ابوالفضل بادپا

    1391/8/26
    http://abolfazlbadpa.blogfa.com/post-1123.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *