محمدرضا باقرزاده گفت:اشتباه امیرکبیر در اینجا بود که وی کسب علم و دانش را فدای فرهنگ و تمدن ایرانی کرد چرا که می خواست به سبک جدید غربی و مانند انها زندگی کند.

به گزارش بلاغ از شهرستان قائمشهر،رئیس دانشگاه آزاد قائم شهر در همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود تحصیلات تکمیلی این دانشگاه گفت : کرسی آزاد اندیشی در قالب سبک زندگی با الگوگیری از تمدن اسلامی برگزار شود.

محمدرضا باقرزاده در همایش عصر امروز عنوان کرد : دانشگاه باید تمدن ساز باشد و بر روی سبک زندگی ما تاثیر مثبت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر انحرافات بوجود آمده در دانشگاه ها را مربوط به زمان امیر کبیر دانست و افزود : این شخصیت در جهت تاسیس دارالفنون مدرسه مروی را تخریب کرد و افرادی را برای کسب علم و دانش به کشور های اروپایی فرستاد .

وی ابراز اضافه کرد : اشتباه امیرکبیر در اینجا بود که وی کسب علم و دانش را فدای فرهنگ و تمدن ایرانی کرد  چرا که می خواست به سبک جدید غربی و مانند انها زندگی کند.

باقرزاده به انواع تمدن ها و سبک های شکل گرفته زندگی در ایران اشاره کرد و گفت : در ایران  3 نوع تمدن شاهنشاهی ، غربی و اسلامی داریم که مصداق های نظیر سیزده بدر ، ولنتاین و عید قربان می باشد که در زندگی ما ایرانی ها شکل گرفت و به بهانه هر مناسبتی بهم تبریک می گوییم.

رئیس دانشگاه آزاد قائم شهر به تاثیر اسلامیت در زندگی ایرانی ها تاکید کرد و گفت : اسلامیت توانست با ایرانیت به خوبی درهم امیخته شود و سبک زندگی اسلامی در کشور ما  را شکل دهد و اسلام سهم بسزایی در زندگی ما دارد .

وی خاطر نشان کرد : با وجود تاثیرگزاری سبک زندگی اسلامی در ایران اما فرهنگ غربی که با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی سازگاری ندارد در حال نفوذ کردن می باشد که باید مراقب باشیم تا این تمدن غربی در زندگی ما رخنه نکند.

محمدرضا باقرزاده نشانه های نفوذ فرهنگ غربی را تغییر در رفتار های زندگی ، غذا خوردن ، کم شدن تعصبات خانواده ها و کمرنگ شدن عواطف و احساسات در خانواده ها دانست گفت : این ها نشانه بروز و ظهور فرهنگ غربی و کمرنگ شدن قید و بند ها در وجود ما می باشد.

رئیس این واحد دانشگاهی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت :  مقام معظم رهبری بخوبی بعنوان یک جامعه شناس این مسائل را درک کردند  و مسائلی در خصوص سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی مطرح کردند که باید با بهره مندی از این راهکارها مسیر خود را پیدا کنیم.

این مسول به تغییر ساختار خانواده ها اشاره کرد و گفت : وجود و بروز تکنولوژی جدید نظیر ماهواره ها و… سبک زندگی ما را مانند ازدواج ،رفتار و منش و ارتباطات را تغییر داد.

باقرزاده در ادامه تاکید کرد : دانشگاهیان باید تلاش کنند تا کوتاهی ها و کاستی هایی را که در گذشته صورت گرفته را جبران کنیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و سبک زندگی ما همان سبک تمدن نوین اسلامی بماند.

وی در انتها خاطرنشان کرد : سبک زندگی مربوط به متن زندگی می باشد و اگر در این زمینه نتوانیم به پیشرفت برسیم نمی توانیم به تمدن نوین اسلامی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *