اداره کتاب که در شش ماه اخیر مسئله رسیدگی به پرونده تخلفات نشر چشمه را پیگیری و به سرانجام رسانده بود ظاهرا در یکسال پایانی دولت دهم باید با مدیر جدیدی به کار خود ادامه دهد

خبرگزاری فارس: رازهای سربه مهر الهیاری چه بود؟

به گزارش هراز به نقل از ندای انقلاب، محمد الهیاری رئیس اداره کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سمت خود برکنار می‌شود.

این مدیر جوان که در زمان تصدی مدیریت محسن پرویز در سال 1386 به این سمت منصوب شده بود بعد از 5 سال خدمت از سمت خود برکنار خواهد شد.

گفته می‌شود برخی اختلافات وی با بهمن دری معاون امورفرهنگی وزارت ارشاد دلیل این برکناری بوده است.

پیشتر برخی رسانه ها از برکناری الهیاری تا قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب داده بودند.

با این حال اداره کتاب که در شش ماه اخیر مسئله رسیدگی به پرونده تخلفات نشر چشمه را پیگیری و به سرانجام رسانده بود ظاهرا در یکسال پایانی دولت دهم باید با مدیر جدیدی به کار خود ادامه دهد.

با توجه به این که رئیس اداره کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد با حکم وزیر ارشاد منصوب می‌شود، برخی اخبار تائید نشده از وجود فشارهایی بیرونی بر این وزارتخانه برای برکناری الهیاری حکایت دارد.

الهیاری در سال‌های اخیر سمت‌هایی چون مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست اداره کتاب، دبیر چند دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، مدیر بخش نظارت و ارزیابی چند دوره نمایشگاه کتاب تهران، مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و… را عهده‌دار بوده است.

برخی همکاران الهیاری از رازهای سربه مهر وی در دوران تصدی اداره کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *