توضیحات فرمانداری شهرستان آمل درباره آخرین وضعیت جاده کارگاهی محدوده چلاو در محور هراز

 

به استحضار مردم شریف آمل می رساند، متاسفانه ترافيك پرحجم محور هراز، به ويژه در ایام آخر هفته و تعطيلات، درمحدوده سد مخزني هراز، طي ۱۰ سال اخير  بحراني ترين چالش ترافيكي شهرستان آمل بوده و طی ماه های اخیر اقدامات اجرایی در خصوص حل مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

 

طی ۲ سال گذشته در راستاي حل مقطعي اين مشكل جاده كارگاهي جاده جايگزين هراز، آسفالت و احداث گرديده و در سنوات گذشته براي بازگشايي آن، بارها مورد بازديد مسئولين استاني و كشوري قرارگرفته و در نهايت بازگشايي آن حتی به صورت موقت و ساعتي در پايان هفته با مخالفت دستگاه هاي ذيمدخل مواجه بوده است.

 

از سویی بلاتکلیف بودن عملیات اجرایی پروژه اصلی جاده جايگزين هراز ، موجب عدم اجرای اصلاحات جاده جایگزین ، از جمله کف برداری و لاینینگ تونل TIL گردیده، که موجب عقب ماندگی پروژه شده است.

 

اخیراً جاده فوق الاشاره جهت سنجش وضعیت انتقال بار ترافیکی و حل حداقلی مشکل ترافیک، با ایجاد اصلاحاتی به صورت آزمایشی و نوبه ای در بازه های ۲۰ دقیقه ای در پایان هفته از جمله مورخ ۲۴ و ۲۵ شهریور زیر بار ترافیک رفته و استفاده موقت و مقطعی از این محور، همچنان منوط به تایید كتبی دستگاه های تخصصی، منجمله پليس راه و راهداری استان پس از رفع معايب آن می باشد.

 

از این رو اظهار نظر و مداخله افراد و نهادهای فاقد صلاحیت در امور اجرایی دستگاه های تخصصی و پیمانکار پروژه اصلی، سلامت و جان شهروندان را در معرض خطر و آسیب قرار می دهد و قطعا فرمانداری آمل و دستگاه های اجرایی در حفظ سلامت شهروندان مسامحه و کوتاهی نخواهند کرد و راهکارهای مختلفی به منظور کاهش دغدغه شهروندان با حفظ ایمنی و صیانت از جان شهروندان در دست پیگیری و اقدام می باشد.

 

روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *