فاجعه‌ای به نام ویلا سازی در شالیزارها

پروفسور عطاءالله قبادیان عضو انجمن نخبگان علمی آلمان نیز در گفتگو با مهر تأکید کرد: پاسداران و نگهبانان عرصه‌های محیط‌زیستی با تمام کمبودهای موجود برای حفظ حیات این ثروت ملی تلاش می‌کنند.

وی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در حوزه محیط‌زیست امری پراهمیت دانست و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در حوزه مسائل محیط‌زیستی می‌تواند میزان قابل‌توجهی از تخریب‌های موجود را کاهش دهد.

پرفسور قبادیان دیدگاه‌های سیاسی و جاه طلبانه را در مسائل محیط‌زیست موجب تأسف خواند و عنوان کرد: به هشدارهای محیط‌زیستی نباید بعد سیاسی داده شود.

پژوهشگر عرصه محیط‌زیست تصریح کرد: جنگل‌ها و دریای مازندران در ناپایداری کامل به سر می‌برد آن‌هم درجایی که به‌عنوان میعادگاه محیط‌زیست مطرح است و یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

پرفسور قبادیان تجاوز به حریم دریا و ویلا سازی در کشتزارهای برنج را از اتفاقات تأسف‌برانگیز در شمال کشور خواند و عنوان کرد: سازمان گردشگری می‌تواند با ارائه طرح‌های مناسب از وقوع اتفاق‌های ناراحت‌کننده در این حوزه بکاهد.

وی ادامه داد: کشاورزی در مازندران در حال خطر است کشتزارهای برنج با خشکی مواجه می‌شوند و جنگل‌ها از بین می‌رود آن‌هم جنگلی که به‌عنوان کارگاه‌های تولید آب نام‌برده می‌شوند و می‌توانند خطر سیل را دور کنند.

پرفسور قبادیان درزمینهٔ محیط‌زیست پیشنهاد ایجاد بنیاد ملی و علمی نجات سرزمین را مطرح و خاطرنشان کرد: این بنیاد می‌تواند در هر استانی ایجاد شود با اختصاص بودجه‌ای جلوی فجایع زیست‌محیطی را بگیرد و خردورزی را جایگزین جهل درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *