علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان عصر دوشنبه در صدر يك هيات بلندپايه سياسي وارد مينسك پايتخت كشور بلاروس شد.

وزير امور خارجه كشورمان در سفر رسمي دو روزه به بلاروس با وزير امور خارجه و رييس‌جمهور اين كشور ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.

توسعه مناسبات دوجانبه ، تقويت همكاري‌هاي دو كشور در سطوح مختلف و رايزني پيرامون تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي در دستور مذاكرات وزير امور خارجه كشورمان با مقامات بلاروس قرار دارد.

صالحي در بدو ورود به فرودگاه مينسك در مصاحبه با خبرنگاران گفت: روابط رسمي دو كشور ايران و بلاروس به 20 سال گذشته پس از استقلال اين كشور بازمي‌گردد و جمهوري اسلامي ايران از اولين كشورهايي بود كه استقلال بلاروس را به رسميت شناخت و مناسبات دو كشور پس از آن همواره رو به گسترش و تعميق بوده است.

وي افزود: در اولين سفر خود به بلاروس ضمن مرور روابط دوجانبه در مذاكره با مقامات اين كشور با توجه به اين كه شاهد تحولات فراواني در عرصه بين‌المللي هستيم بر ضرورت رايزني‌ها در اين خصوص تاكيد خواهد شد.

صالحي اضافه كرد: چند ماه پيش در نيويورك با وزير امور خارجه بلاروس ديدار داشتيم و در اين سفر رايزني‌ها ادامه خواهد داشت.

وي همچنين به برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور در بهمن ماه گذشته اشاره كرد و با توجه به تاكيد ويژه دكتر احمدي نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران به توسعه روابط ايران و بلاروس ابراز اميدواري كرد اين مناسبات و همكاري‌ها بيش از پيش گسترش و تعميق يابد و رفت و آمد مسئولين دو كشور زمينه را براي اين امر فراهم سازد.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين اظهار داشت كه حامل پيام رييس جمهور اسلامي ايران براي لوكاشنكو، رييس‌جمهور بلاروس مي‌باشد.

صالحي همكاري در حوزه‌هاي بهداشتي ، علمي ، آموزشي و كشاورزي را از ديگر زمينه‌هاي توسعه روابط دو كشور توصيف كرد.

وي تاكيد كرد با توجه به اينكه در سال 2011 شاهد تحولات فراواني در صحنه‌هاي بين‌المللي بوديم لازم است كشورهاي همسو و همفكر با رايزني و رصد تحولات مواضع يكساني را اتخاذ نمايند.

منبع: ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *