هراز نیوز – سرویس سیاسی – مسعود کاوه – جایگاه مجلس، جایگاهى است بسیار عالى؛ انعکاس نظرات و اراده‌ى ملت در قوانین و مقررات کشور و رگه‌هاى اجرایى کشور است؛ این چیز کمى نیست.(مقام معظم رهبری)
انتخابات راهی برای تصمیم گیری مردم است که فرد یا افرادی را برای مسولیتی در بازه زمانی مشخص با ریختن رای خود به صندوق‌های انتخاباتی می گزینند.

افق نهایی از انتخابات سیاسی انتخاب نمایندگان مردم می‌باشد که به آن دموکراسی نمایندگی می گویند. انتخابات به عنوان بهار دموکراسی وپارلمان به عنوان نماد دموکراسی می باشد.
در جریان انتخابات، برای انتخاب نمایندگان برای پارلمان شرایطی اعلام می شود، که بسیار لازم هست تا انتخابات نشان دهنده اراده و تصمیم مردم باشد.
این دوره انتخابات از دوجهت مهم واساسی است:بحث اول با توجه به بیداری اسلامی که در کشورهای دنیای اسلام از شاخ آفریقا تا دیگر مناطق دنیا که طبق نظریه امام (ره) مبنی بر الگوسازی انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به اقسا نقاط جهان و تشکیل حکومت واحد اسلامی این نظریه حضرت امام جامع عمل پوشیده شد.
بنابراین با توجه به اینکه ما انقلاب خود را به دنیا صادر کردیم پس باید خودمان پایبندی و اعتقاد خود را به نظام اسلامی نشان دهیم و با حضور گسترده در انتخابات مهر تائید محکمی بر نظام اسلامی خود بکوبیم و نشان دهیم پای عهدی که با شهدا وامام شهدا بسته ایم خواهیم ماند.
اما بخش دوم را باید عرض کنم که این انتخابات پس از انتخابات سال ۸۸ می باشد انتخاباتی که مردم فهیم ایران اسلامی آن شور و حماسه را آفریدند ولی بعضی از خواص سیاسی با شروع جرزنی سیاسی حق مردم را زیر پا گذاشتند و در زمین دشمن بازی کردند و آب در آسیاب دشمن ریختند و غرب و آمریکا با استفاده از این قضایا به موج سواری پرداختند وبه دنبال خدشه وارد کردن به انتخابات گشتند.

اما خواب آنها برای این نظام نقش بر آب شد . در چند روز اخیر غرب با شروع دور جدیدی از تحریم ها به دنبال از بین بردن انسجام درونی مردم ایران می باشد دور جدید ازتحریم ها که در ۳۳ سال اخیر بی سابقه بوده است سعی در کاستن اعتقادات مردم در عرصه انتخابات را دارد زیرا این تحریم های تبلیغاتی چیزی جز طبل توخالی نیست و جنبه عملی ندارد چون در همین تحریم نفتی اخیر بیشترین ضرر را خود کشورهای غربی کردند و دچار بحران اقتصادی شدند.

امروز آمریکا خود را مهد دموکراسی می داند اما دموکراسی در آمریکا زیر پا له شده است زیرا در آمریکا فرد یا افرادی برای دخالت در عرصه مدیریت کلان باید یا دموکرات بوده یا جمهوری خواه که این خود نشان از نبود فضای باز انتخاباتی دارد و آنها با زیر سوال بردن دموکراسی در ایران نوعی فرار روبه جلو را انجام می دهند.
مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۹۰ فرمودند: من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است. براى همین هم هست که دستگاه‌هاى خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیستها و دیگران، دارند مرتباً تلاش میکنند که این انتخابات را به یک جورى خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهاى دیگر نگاه میکنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى – که ملت ایران است – چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه میکنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند.
حضور در انتخابات هدف اصلی ماست واما از انتخاب نماینده اصلح نباید قافل شویم زیرا کار نماینده قانونگذاری است وبرای آینده مردم تصمیم خواهد گرفت.

امام خمینی(ره) در مورد انتخاب نماینده فرمودند :من متواضعانه از شما می‌خواهم که حتی‌الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاص اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید و سرونوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.
همچنین مقام معظم رهبری در خطبه های نماز ۱۴/۱۱/۹۰ فرمودند: یک مجلس صالح و سالم و قوى میتواند بر عملکرد همه‌ى دستگاه‌هاى کشور اثر بگذارد؛ بر عملکرد دولت، بر عملکرد قوه‌ى قضائیه، حتّى بر عملکرد نیروهاى مسلح میتواند اثر بگذارد. مجلس قوى، مجلس صالح، مجلس سالم، یک چنین وضعى دارد.

خب، این مجلس را کى میتواند تشکیل بدهد، جز مردم ، دشمن این را نمیخواهد. نماینده باید شجاع باشد تا از حق موکلین خود دفاع کند . نماینده نباید به بنگاههای اقتصادی وام دار باشد زیرا اگر چنین باشد پس از ورد به مجلس به جای دفاع از حقوق مردم به دفاع از منافع شخصی خود می پردازد نمابنده نباید به حزب و گروه و جریان خاصی وابسته باشد زیرا به جای دفاع از مردم به تفکرات دیگری می پردازد .شغل نمایندگی سیاسی است اما نماینده نباید سیاسی کاری کند .
خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی و ما رستگار

2 thoughts on “چرا این انتخابات براى ملتهاى دیگر یک نشانه‌است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *