آغاز نمایشگاه لباس عاشورایی در تالار وحدت

هرازنو: نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی امروز 26 مهرماه در تالار وحدت و با حضور مسئولین فرهنگی و صنفی کشور کار خود را آغاز می‌کند.

اسم افتتاحیه این نمایشگاه، امروز ساعت 16 در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا 2 آبان فرصت دارند هر روز از ساعت 10 تا 18 از این نمایشگاه دیدن کنند.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی و دوخت و تولید در عرصه لباس‌های عاشورایی و هرچه بهتر برگزار کردن شعائر مذهبی و عاشورایی و تأثیر آن در شئون مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی را در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌کند.

تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلامی، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا از جمله اهداف این نمایشگاه است.

پیش از این طراحان و تولیدکنندگان این حوزه فرصت را داشتند که آثار خود را بر اساس فراخوان اعلام‌شده تا پایان مردادماه به دبیرخانه نخستین نمایشگاه لباس عاشورایی واقع در بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی ارسال کنند و از آثار برگزیده در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

منبع:هنرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *