چهارمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» شروع به کار کرد

هرازنو: چهارمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» صبح امروز ر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، در مراسم افتتاحیه سعید حسینی – مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی – با بیان این‌که در سال‌های گذشته حتی یک تولیدکننده ایرانی در این صنعت نداشتیم و تمام محصولات خارجی بودند، اظهار کرد: دهه‌های زیادی نوشت‌افزار مورد غفلت واقع شد و چند سالی است که خوشبختانه حرکت خوبی در این صنعت شکل گرفته است.

او با یادآوری تأکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام درعرصه تولید محصولات نوشت‌افزار ایرانی و تبلیغ قهرمانان ایرانی، ادامه داد: این محصولات ابتدا با دو برند به بازار وارد شد و تا امروز به حدود ۵۰ برند رسیده که این امر نیز به همت جوانان مومن و انقلابی که حضرت آقا فرمودند، شکل گرفته است.

حسینی با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته از محصولات جدید با شخصیت‌های ایرانی رونمایی خواهد شد، گفت: بیش از ۱۰۰ محصول جدید تولید شده که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

او افزود: عملیات رسانه‌ای و حضور فعال رسانه‌ها موجب شد این شخصیت‌های ایرانی در جامعه جای خود را پیدا کند.

در ادامه این مراسم از محصولات با طرح شخصیت‌های شاهزاده روم توسط تهیه کننده و کارگردان این انیمیشن رونمایی شد.

در این مراسم حامد جعفری – تهیه‌کننده انیمیشن شاهزاده روم 0 با بیان این‌که بعد از موفقیت و استقبال از «شاهزاده روم» برای ترویج و فرهنگ‌سازی در این زمینه اقدام کرده‌ایم، افزود: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری مبنی بر شخصیت‌سازی ایرانی، به‌دنبال تهیه انیمیشن جدید و ایجاد شخصیت‌های بیشتری رفتیم و محصولات مختلفی از جمله نوشت‌افزار را به‌منظور ارتباط بیشتر با مخاطب طراحی کردیم.

در ادامه مراسم، سردار آزادی – معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج مستضعفین – با قدردانی از دست‌اندرکاران این نمایشگاه، اظهار کرد: این حرکت، یک گام عملی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است.

او ادامه داد: تولید محصولات نوشت‌افزار ایرانی یک کار عملی به‌منظور افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به خارج است.

آزادی با بیان این‌که محصولات تولیدشده از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: این حرکت قطعا با حمایت و ترویج بیشتر رسانه‌ها و مسوولان قابل تعمیم است.

وی حمایت از این محصولات توسط دولت را خواسته‌ای بحق دانست و افزود: دولت و قرارگاه اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از واردات لوازم و تحریر خارجی در جاهایی که نمونه‌های با کیفیت داخلی داریم، می‌تواند این خواسته را محقق کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج مستضعفین شرط موفقیت در این هدف را تهیه محصولات جانبی مانند فیلم و مستند و انیمیشن دانست و اظهار کرد: ما نیز در حوزه بسسیج آمادگی داریم که از محصولات و کارهای خوب که نیاز به معرفی و عرضه دارد، حمایت کنیم.

او بیان کرد: حمایت از محصولات و لوازم تحریر تولید داخل توسط دولت باید به‌صورت یک مطالبه و خواسته عمومی درآید.

در ادامه این مراسم، از محصولات تولیدشده با طرح شهید سردار همدانی توسط سردار آزادی و وهب همدانی – فرزند شهید همدانی – رونمایی شد.

همدانی نیز در ادامه، برگزاری این نمایشگاه را یک کار فرهنگی و بزرگ دانست و گفت: در این زمان که هجمه‌های دشمن زیاد است، پاسداشت بزرگان و شهدا کار ارزشمندی بوده، ما باید برای فرزندان‌مان خوراک فرهنگی مناسبی تهیه کنیم و در فضای غبارآلود و تحت سلطه غرب باید قهرمانان خود را به کودکان و نوجوانان معرفی کنیم.

او همچنین یادآوری کرد: از کسانی که در این فضا هستند، باید حمایت شود تا بتوانند در فضای رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند.

نمایشگاه «ایران‌نوشت» از ۲ تا ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برپاست.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *