شال‌های روزنامه‌ای

سایت مدآنلاین نوشت: این بار به بهانه روز خبرنگار، به سراغ شال‌های روزنامه‌ای آمده‌ایم. شاید شما هم آن‌ها را دیده باشید؛ شال و روسری‌هایی با لوگو و صفحات روزنامه‌هایی چون «جام جم» و «همشهری محله» و… که جدیداً در فضا‌های مجازی دست به دست چرخیده و خبر ساز شده.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عکس‌های منتشر شده، نشان می‌دهد که طراح این شال‌ها آشکارا سعی داشته تا از نمونه‌های مشابه که چندسالی است که توسط برندی معروف تولید می‌شوند، تقلید کند؛ پیش از این‌ها، برندی صاحب‌نام، طرح‌هایی از روزنامه‌های قدیمی را اجرا کرده بود؛ طرح‌هایی که در این چندساله با استقبال خوبی هم مواجه بوده است. این طرح چون با یکدستی رنگی، افکتی و همین‌طور قدیمی بودنش همراه بود، مورد توجه قرار گرفت.

چهره‌های گوناگونی نیز از طراحی‌های این برند استفاده کردند. مثلاً مهناز افشار با عکسی که در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت از آن برند حمایت کرد؛ او شال این برند را پوشیده بود؛ شالی مرکب از صفحه اول روزنامه‌های دهه چهل فارسی با تیترهایی تاریخی و عکس‌هایی خاطره‌انگیز مثلاً از فروغ فرخ‌زاد.

اما فقط مهناز افشار نبود که از این طرح استقبال کرد؛ پیمان معادی، بازیگر موفق سال‌های اخیر سینمای ایران نیز عکسی از خود و طراح این برندها را سال گذشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد در حالی که یکی از همان شال‌ها را به گردن‌اش آویخته بود با طرح روزنامه‌های قدیمی.

آتنا حبیبی، همسر یغما گلرویی نیز، از دیگر چهره‌هایی بوده که از طرح‌های این برند استفاده کرده‌اند. او نیز سال گذشته عکسی از خود با شال‌های روزنامه‌ای این برند منتشر کرد.

هیچ اطلاعی از طراح طرح‌های روزنامه‌ای جدید در دسترس نیست. تنها، عکسی در یکی از کانال‌های پرطرفدار تلگرامی از این طرح‌های رنگی منتشر شده و گاه هم با طعنه و کنایه و طنز از سوی کاربران این شبکه اجتماعی روبه‌رو شده است. به هر حال، اقبال با طراح جدید همراه نبوده است؛ او نه‌تنها مورد استقبال قرار نگرفت، بلکه موجب تعجب مردم و هنرمندان شد. اما چرا طراح جدید نتوانست درست عمل کند و مورد استقبال قرار بگیرد؟

شال‌های طراحی‌شده در ایران اغلب از ترکیه وارد می‌شوند؛ ولی به دلیل قیمت زیادی که دارند همه نمی‌توانند آن‌ها را خریداری و استفاده کنند، به همین دلیل کپی‌های بی‌کیفیتی در بازار وارد شده‌اند. تشخیص اصل از غیر اصل اجناس پارچه‌ای، چندان آسان نیست و اغلب، کسانی که در عرصه پارچه و دوخت فعالیت دارند می‌توانند این دو را از هم تشخیص دهند؛ زیرا تفاوت عمده‌ای که این دو با هم دارند این است که جنس ضعیف بعد از چند بار شست‌وشو کیفیت اولیه خودش را از دست می‌دهد؛ ولی جنس اصل می‌تواند از 2تا5 سال مورد استفاده و شست‌وشو قرار بگیرد.

دومین دلیل این است که آن برند صاحب‌نام که برای اولین‌بار طرح‌هایی از روزنامه را روی شال و تی‌شرت طراحی کرد، از قسمت هایی از روزنامه‌ها استفاده کرده بود که حائز اهمیت فراوان به لحاظ تاریخی و جذابیت بودند مثل خبر مرگ فروغ فرخ‌زاد، استفاده از جدول‌های کلاسیک روزنامه‌ها و … . همه این‌ها و طراحی خوش‌لیقه و حساب‌شده آن طرح‌ها باعث شده که همچنان پرفروش و محبوب باشند، اتفاقی که برای طراحی جدید اصلاً نیفتاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *