هراز نو : اسداله تورنگ رییس شورای اسلامی شهر آمل در این نشست با قدردانی از خبرنگاران اظهار داشت: شهر آمل به لحاظ همجواری با پایتخت کشور از شهرهای شاخص استان مازندران بوده و از لحاظ گردشگری ، صنعت ، تولید و اشتغال زایی دارای موقعیت بسیار خوبی است .

رییس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه ۴ شهرک صنعتی بزرگ و ۴۷ درصد از صنعت استان در این شهر نقش به سزایی در اشتغال زایی و کاهش بیکاری داشته تصریح کرد: با تعریض محور مواصلاتی هراز که هم اکنون در حال اجراست و اجرای پروژه های بسیار بزرگ  در این مسیر ،ترافیک جاده هراز کاهش خواهد یافت که به تبع آن گردشگری در شهر رونق یافته و باعث افزایش در آمد شهری خواهد شد.

تورنگ با بیان اینکه تک تک اعضای شورای اسلامی شهر همواره به دنبال ایجاد تعامل و همدلی برای ترقی و پیشرفت شهر بوده اظهار داشت : شهر آمل از  ظرفیت ها ی بسیار بالایی برخوردار  است و باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم و امیدوارم با عبور از رکود اقتصادی شاهد رونق کسب و کار ، اشتغال هر چه بیشتر در شهرمان باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهر آمل اعضای شورای پرتلاش و شهردار موفقی دارد که بازگشایی بلوارها ، احداث پارکها و کارهای خوب دیگر از جمله این کارهاست و کارهای خوبی که در شهر در حال انجام است در هیچ یک از شهرهای دیگر استان انجام نمی شود .

تورنگ با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شهرها بجای اینکه با ما رقابت و همکاری داشته باشند و با هم رو به جلو حرکت کنیم این کار را نمی کنند اذعان داشت : ما در دوره چهارم شورا با تمام تلاش دنبال این هستیم تا کار را اساسی دنبال کنیم و درخواست ما این است که شهر آمل نباید محدود شود .

رییس شورای اسلامی شهر آمل در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه با شرکت جی جی سی ژاپن در شهریور ماه سال جاری گفت : تاکنون نشست های زیادی با مسئولان این شرکت داشتیم و مکان یابی لازم برای ایجاد کارخانه زباله سوز در آمل انجام شده و زمین مورد نظر نیز مشخص شده که در حال انجام مطالعات بر روی آن می باشند و با توجه به توصیه سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی برای ایجاد هوای پاک و محیط زیست سالم دولت ژاپن ۵۰ درصد از هزینه احداث کارخانه زباله سوز را تقبل نموده است .

شهرداری امامزاده عبداله آمد کار قانونی انجام داد اما محدوده بخش کارشناسی نبود

در ادامه این نشست دکتر فرزین محمودی پاتی سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در سال ۹۴ بودجه ۱۰۴ میلیارد تومانی را برای شهرداری آمل مصوب کردیم که حدود ۹۴ میلیارد آن محقق شد بیان کرد : در سال ۹۵ بودجه ۱۲۷ میلیارد تومانی برای شهرداری پیش بینی کردیم که تاکنون ۲۰ میلیارد آن محقق شده است

.وی با بیان این که شهرداری در هزینه جاری حدود 5 میلیارد در ماه حقوق می دهد اظهارداشت: در سال 94، پروژه بلوار ولایت را دستور کار داشتیم که با حدود 40 میلیارد تحقق پیدا کرد .

سخنگوی شورا با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بحث پروژه های تملکی بلوار امام رضا (ع) در اولویت کار شورا است اظهار کرد:  در سال ۹۵ به خواسته ی کلیه اعضای شورا اولویت را تعریض بلوار امام رضا (ع) قراردادیم و ۱۴ میلیارد تومان بودجه برای این امر در نظر گرفتیم و در حال حاضر کار ۱۵ باب مغازه رو به اتمام است و ۶ باب دیگر نیز در حال پرونده سازی می باشد .

محمودی پاتی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای کیفیت محیطی کارهایی را در دستور اقدام قرار دادیم که زیباسازی فلکه 17 شهریور و ایجاد نماها و المان های شهری از آن جمله است و مجسمه آرش کمانگیر نیز در ورودی آمل نصب می شود و تندیس سردار منفرد نیاکی نیز در دست اقدام می باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که سال گذشته شروع کردیم همسان سازی تابلوهای کسبی در مرکز شهر ، خیابان مصطفی خمینی ، روبروی مصلی بوده گفت : در ادامه کار در سال ۹۵ خیابان مهدیه و باهنر که به خیابان مصلی ختم می شود و تابلوهای اطراف میدان ۱۷ شهریور در بخش مرکزی شهر را شروع کردیم و دنبال آن هستیم تا بتوانیم این طرح را در بقیه نقاط شهر اجرا کنیم.

عضو شورای شهر آمل افزود: ایجاد پارک و تفرجگاه در حاشیه رودخانه هراز با موانعی مواجه شد که در حال انجام است و که متاسفانه همکاری کمی از سوی آب منطقه ای استان وجود داشت و بستر را در اختیار ما قرار ندادند و با وجود اینکه ضوابط مربوط به ساخت و ساز حریم رودخانه ها وظیفه ی آب منطقه ای بود ما هزینه کردیم و این کار را انجام دادیم که امیدوارم در ابتدای سال جدید عملیات اجرایی این کار شروع شود .

وی افزود : یکی از بحث هایی که در زیباسازی شهر مطرح می باشد دیوارهای شهر می باشد که بدین منظور بر روی یک سری از دیوارها ی رها شده در سطح شهر نقاشی دیواری و نصب کاشی های شکسته انجام شد و اخیرا هم ۲۰۰۰ متر مربع با پیمانکار قراداد منعقد شد و نقاشی بر روی دیوار زندان و سپاه آمل نمونه ای از این نقاشی هاست.

رییس مرکز پژوهش شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در سال جاری احداث ۴ پارک محله ای را در دریای ۴۵ ، بلوار آزادگان جنب شهرک صبا ، ایثار ۵ و کوچه یگانه در دستور کار داریم تصریح کرد : به همت اعضای شورا ۱۷ معبر اصلی را جهت روکش آسفالت در سطح شهر شناسایی کردیم که در حال انجام است .

محمودی پاتی با بیان این که با سفر نخست وزیر ژاپن به ایران قرارداد راه اندازی کار نیروگاه زباله سوز توسط شرکت جی جی سی منعقد می شود اظهارداشت: دومنطقه ای کردن شهرداری آمل را انجام دادیم تا خدمات بهتری به شهروندان شکل گیرد و سازوکار آن در حال اقدام است و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل را نیز اجرایی می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به  اینکه اساسا هر شهری محدوده قانونی و حریمی دارد بیان کرد : بر اساس طرح جامع محدوده شهر آمل در سال ۷۹ و حریم آن در سال ۸۲ مصوب شده و شهر آمل در بخش مرکزی واقع شده که محدوده و حریم آن نیز باید در همین بخش باشد اما اتفاقی که در سال ۸۹ و ۹۱ افتاد دو بخش جدید امام زاده عبدا… و دابودشت ایجاد شد .

وی ادامه داد: شهرداری امامزاده عبداله آمد کار قانونی انجام داد اما محدوده بخش کارشناسی نبود و خلا ف قانون بود که از سال 92 پیگیر بودیم و نامه نگاری هایی صورت پذیرفته است.

این مسوول افزود: فرمانداری مدیریت شهرستان را دارد و هیچ زمان اعلام نکردند با این بخش ها دچار مشکل شدیم که این بحث را به فرمانداران اعلام کردیم و فرمانداری باید بخواهد این مساله حل شود که دارند همراهی می کنند و انتظار داریم اقدام لازم صورت گیرد.

مریم اکبرپور هرازنو

One thought on “شهر نباید محدود شود”
  1. معجزه مردم والهام اردو غان از امام خمینی
    مردم در همه احوال و در همه حکومتها اصلند و بباقی فرع ،حکومتها و نهاد ها و نمادها و ساز مانها و سر مایه ها جز برای اداره امور مر دم نیستند و خود خادم و خدمتگزار مردم که بر سماط نعائم مردم روزی می خورندتا مملکت به چر خانند و حکومت کنند و کشور اداره نمایند ؛ بدون مر دم حکو متها از حیزّانتفاع خارجند و جایگاهی ندارند ؛پس مروت آنست که حدود مر دم نگاه دارند وآنان را ولی نعمت خود بشمار آورند و عامل به خدمتگزاری آنان باشند وبدانند امورات مر دم جز به امانت بدان سپرده نشده است مباد که “زینهار دار زینهار خوار باشد “.
    انصاف آن باشد که حکمرانان و کار گزاران مردم را اولی دانند وولی نعمت خویش انگارندو بدان عمل کنند:
    دوام دولت اندر حق شناسی است +زوال نعمت کاندر نا سپاسی است
    اگر فضل خدا بر خود بدانی +بماند بر تو نعمت جاودانی
    چه ماند از لطف و احسان و نکویی +حرامت باد اگر شکر ش ندانی
    “اسکندر رومی را پر سیدند !؟دیار مشرق و مغرب به چه گر فتی که ملوک پیشین را خزاین و عمر وملک و لشکر بیش از این بوده است و ایشان را چنین فتحی میسر نشد !؟گفتا ،بعون خدای عزو جل هر مملکتی را که گر فتم ؛رعیتش را نیازردم و نام پادشاهان جز به نکویی نبردم” :
    بزرگش ندانند اهل خرد +که نام بزر گان به زشتی برد
    اولیای حکومت چناچه به عشق به مر دم نگاه کنند وبه نمط امام خمینی همواره خودرا کمتر از آنچه هستند بدانند ؛چنانکه حضرت امام خمینی می فرمودند مرا رهبر مگو یید ؛رهبر ما آن طفل 12 ساله ای است که خود را به زیر تانک می اندازد تا جلوی تجاوز دشمن دون را بگیرد (نزدیک بدین مضمون)، واصل و اساس اداره کشور را بر اراده مردم بگذارند وبه مجموعه ای از ارزشها پایبند ودر پی افزایش اعتماد عمومی باشند و صاحب تفکر جامع و استراتژی اداره مطلوب برای فردای جامعه باشند و از ما مضی پند گیرند ودر پی اصلاح عمیق باشند و الگو سازی کنند آنگاهست که می توانند جامعه ای یکپارچه و با اندیشه های متفاوت که همه برای یک چیز آنهم اعتلای کشور تلاش می کنند برسیم که در مقابل عداوتهای خارجی متحدّ ودر باره حل معضلات داخلی کمکار همند .
    هرکه فر یاد رس روز مصیبت خواهد +گو در ایام سلامت به جوانمردی گوش
    حکایت است در گلستان سعدی “که روزی یکی از پسران هارون الرشید پیش پدر آمد خشم آلود که فلان سر هنگ زاده مرا دشنام مادر داد ؛هارون ار کان دولت را گفت ؛جزای این چنین کس چه باشد ؟یکی اشاره به کشتن کرد و دیگری به زبان بریدن و دیگری به مصادره ونفی ؛هارون گفت ای پسر کرم آنست که عفو کنی وگر نتوانی تو نیز دشنام مادرده ،نه چندانکه انتقام از حد در گذرد ؛آنگاه ظلم از طرف ماباشد و دعوی از قبل خصم ”
    نه مردآنست به نزدیک خردمند +که با پیل دمان پیکار جوید
    بلی مرد آنکس است از روی تحقیق +که چون خشم آیدش باطل نگوید
    در اوان انقلاب که همه جا شور بود وعشق و عاشقی و گاه تنش و تنازعات فکری ؛گروهی بنام حزب مسلمان به دفاع از یکی از مجتهدین قم که خدایش رحمت کند برخاستند وتصور شان این بود که انزوای این رو حانی به خاطر اختلاف فکری با حضرت امام خمینی است ؛بلوای محدودی راه انداخته اند و قصد حمله به منزل حضرت امام در قم راداشته اند ؛حضرت امام فر مودند ؛هیچ کس کار نداشته باشد ؛بگذار عکس مرا پاره کنند وبه من بی احترامی نمايند و…وازاینطریق حضرت امام با وسعت دید و اوج فداکاری توطئه ای را خنثی کرد! و تو طئه گران خود شر مسار از کار خویش ،متفّرق شدند .
    تا توانی درون کس مخراش +کاندرین راه خار ها باشد
    کاردرویش مستمند بر آر +که ترا نیز کار ها باشد
    “بزرگی را پر سیدند از سیرت اخوان الصفا ؟گفت کمینه (کمترین )آنکه مرادخاطر یاران برمصالح خویش مقدم دارد و حکما گفته اند :برادر که در بند خویشست نه برادر ؛نه خویشست “.
    چون نبود خویش را دیانت و تقوی +قطع رحم بهتر از مودّت قربی
    رابطه امام با مر دم ؛ رابطه عاشق و معشوق ؛ مرید ومراد بوده زیرا امام آنچنان در دل مردم نفوذ کر ده بود که مردم در مقابل جلوه معنوی او خود را فدایی او می دانستند ؛جوانان در عنفوان شباب خودرا غرق در امام می یافتند پیران کهنسال فر سودگی خویش ؛در پیروی از امام و حضور در پیکار گاهها را باور نمی کر دند؛ زنان با ایمان عر صه خانه را عرصه دفاع از حضرت امام قرار دادند و دانشجویان به گونه ای دیگر و معلمین و اساتید و دانشگاهی هریک با کوله باری از دانش و تجربه و فدا کاری و ایثار خویشتن را در اختیار قائد خویش قرار دادند و برای تداوم آرمانش مجاهده ها کر ده اند ؛آنچنان پیوندی بین مردم و امام مو جود بود که مردم همه جا را با امام بوده اند در تفکرات خویش و خواب و بیداری همه امام را می دیدند .
    دوستی جانباز از جماران سخن می گفت واز اتاقکی محّقر که حضرت امام در آن با همان ابزار سنتی و قلیل زندگی میکر ده اند و هیچگاه خود را برتر از دیگران نمی دیدند و به خاطر همین ذات پاک و پیراسته و پیوندی که با مر دم داشته اند وزندگی ساده و بی آلایشی که ساخته بودندهمه را شیفته خود گر دانيده بودند و به واقع عالم عامل بوده اند ومتصّف بالذات وآنچه مردم را بدان تحریض می کر ده اند خود عملا” مجری آن بوده اند مردم جان و مال خویش را هدیه اش می کر ده اند برخلاف آنانیکه :
    ترک دنیا به مردم آموزند +خویش سیم و غلهّ اندوزند
    عالمی را که گفت باشد و بس +هر چه گوید نگیرد اندر کس
    “فقیهی پدر را گفت هیچ از این سخنان رنگین دلاویز متکلمان در من اثر نمی کند به حکم آنکه نمی بینم مر ایشان را فعلی موافق گفتار” :
    عالم آنکس بود که بد نکند +نه بگوید به خلق و خود نکند
    اتامرون الناس بالبرّو تنسون انفسکم
    عالم که کامرانی و تن پروری کند او خویشتن گمست ؛کرا رهبری کند
    واین رمز اتحاد ملت و رهبری و حضرت امام بود که توانست کشور ما را در
    مقابل هجمه های خارجی و نیز تنازعات اجتماعی و افتراق های ملی نجات دهد ومر دمان مان یکپارچه در مقابله با خطرات احتمالی برخیزند و مرد انه به ایستند ووبا موانع و دسایس مقابله کنند و جان بر کف سر در راه اعتلای ملی نهند واز فدیه جان ابایی نداشته باشند ؛آنچنان که در عصر حضرت امام خمینی ؛ مر دم به یک باره برای رسیدن به ارزشها و اهدافی که حضرت امام ترسیم کر ده اند ؛بپا خاسته اند و به گره های گور؛ تعالی اجتماعی و اقتصادی و…مبارزه کر ده اند ؛
    آنگاه که به اشارت “بختیار “نخست وزیر وقت و عضو شورای سلطنت ؛قصد کو تاه ی نظامی بافر ماندهی “سپهبد از هاری “وبرخی از فر ماندهان وابسته به رژیم داشته اند ؛امام دستور فر مودند ؛مردم صحنه را تر ک نکنند و هوشیارانه در کوی وبر زن حضور داشته باشند وگوش به پیامها و راهبرد های شورای انقلاب باشند ؛مردم این چنین کر دند و وتوطئه را خنثی نمودند ویا در هجمه صدام علیه ما ؛ جوانان بادرک خطیر بحران ؛یکپارچه قیام کر ده اند و از درس و مشق و مدرسه و دانشگاه دست شستند وبا آنکه با آداب جنگیدن آشنا نبوده اند ؛جان علوی خویش را برکف گر فتند و تفنگ به شمایل بستند و تیر بار بر دوش گشاده خویش بنهادند و فشنگ ها به پهلو آویخته در مقابل سیل حملات در غرب و جنوب کشور قهر مانانه ایستاده اند تا خصم دون وتا دندان مسلحّ را از قلمرو مردان پاکباخته به عقب برانند بطور یکه دشمن بعد از چندین سال حمله و تجاوز و ویرانی ؛سر انجام فرار را بر قرار تر جیح داده اند و بدامن صدام برگشتند و صدامی که پس از این حملات توان ازدست بهشت و به تدریج به سمت نابودی رفت وسر انجام بر دار مکا فات آویخته شد .
    ویا امروز که دولت خود خوانده “داعش”وجبهه النصره” که بنا را بر نابودی سوریه و عراق ولیبی و یمن و افغانستان گذاشته و شنیع تر ین جنایات را در این مناطق و سایر مناطق جهان انجام داده و بسیاری از مردان بیگناه را در آتش سوزانده و یابه شقی ترین وضعیت سر بریده وزنان و مر دان پیر را زنده به گور کر ده و دخترک جوان را به کنیزی برده و یا با پول معامله کر ده و هزاران جنایت دیگر و همین امروز سیصد نفر را در کابل قتل عام کرده ویا درکاظمین بمب گذشته تعداد بیشماری رابه قتل رسانده اند ؛پیکار گران از جان گذشته ایرانی به مدد ارتش عراق و سوریه شتافته تا آنان را در مهبط شان نابود سازد و اینها همه از اهمیت حضور رهبری است
    که دنیا و عقبی را مردم و اعتقادات و یک پارچگی و اعتماد آنان قرار داده اند و اینان رمز پیروزی حضور مر دم در صحنه است دولتهایی که حدود مردم را رعایت نمی کنند ومدیرانی که مردم رابه فراموشی می سپارند ؛بدانندراه به جایی نمی برند ؛همین روز ها بود که در تلگرام پیام حضرت امام را دیده و شنیده ایم که به صورت ویدوئوی بخش می شد که مدیران را اینگونه نصیحت می کرد :
    “به حساب واقع ؛به حسب و جدان این مردمی که شما را روی کار آورند؛این مردم کوچه و بازار ؛ملاحظه آنها رابکنید و این جمهوری را تضعیف نکنید ؛بتر سید از آن روزی که این مر دم بدانند در باطن ذات شما چیست ویک انفجار حاصل می شود ار آن روزی بتر سید که ممکن است یکی از ایام الله خدای نخواسته باز پیدا شود وآن روز دیگر از این نیست که بر گر دید به 22بهمن ؛بلکه فاتحه همه خوانده است ”
    هرکه فریادرس روزمصیبت خواهد +گو در ایام سلامت به جوانمردی گوش
    آنچه مملکت را از میان خواهد برد دشمن خارجی نیست بلکه بی تدبیری و بی دانشی وعدم اقبال به دانش و اداره کشور به اهوائ و سلایق وارتباطات خانوادگی و ترویج اختاپوس هزار فامیل وعدم نظارت عمومی واشاعه فساد وعقیم شدن و بی اثر بودن سازمانها ونهاد های نظارتی است بطوریکه متاسفانه براساس شاخص احساس فسادکه عدد( 10-0) که ده فاسدترین کشور ها و عدد صفر(0) معّرف پاکترین کشور هاست متاسفانه ایران بین 160کشور جهان رتبه 130 را دارددر صورتيكه کشور های اسکاند یناوی و فنلاند به عنوان پاک ترین کشور های جهان در اداره ی کشور می باشند.
    اکنون در ایران احساس می شود شکافی دراعتماد مردم به مدیرانشان پدیدار شد است که نشان دهنده ی عدم نظارت سازمان های نظارتی و بلبشو در اداره ی کشور است و این فاکتور ها ست که پیوند اجتما عی را چون خوره؛ خورده و وحد ت ملی را زایل ساخته ؛ شکاف در درون ملت ایجاد نموده ؛ افتراق ملی را تشدید خواهد کرد که حیف است کشوری که این همه شهید و شاهد و جانباز و ایثار گر دارد ؛ طعمه توطئیه های برخی مدیران سودجو قرار گیرد و دچار چا لش شود .
    به هر طریق روش و منش امام خمینی ؛ پاکد ستی و پاکیزگی ذهن وظاهرو عشق به مردم و اهمیّت دادن بدانها بود که در هیچ شرایطی مردم و بزرگیهای آنان باهیچ قدرت و قوتی معامله نمی کرد و همواره خودراخدمتگزار مردم می دانستند؛ درسهایست که می شود حکمرانان از آن بهره گیرند وآنرا سر مشق زندگی سیاسی ،اجتماعی خود کنند چنانچه اردو غان رئیس جمهور تر کیه از آن بهره برد بطوریکه شبانه گروهی از نظامیان و دانشگاهی و قضات که بعدا”معلوم شد شما ر آنها از شصت هزار (60000)نفر هم افزون شده با جتهای جنگنده و هلوکوپتر به نقاط حساس و مجلس و رادیو و تلویزیون حمله کر ده اندو بسیاری از نقاط حساّس را بمباران نموده اند که جناب اردو غان به تاسی و الهام از حضرت امام خمینی که درسال 57 دستور به حضور مر دم در صحنه را داد تا اهداف کو دتاچیان را نقش بر آب کند ؛اردو غان نیز با دعوت از مردم برای حضور در کوچه و بازار شهرها حرکت تانکها را در میادین و کو چه ها کندنمود و عملا”اجازه مانور را از آنان گرفت و بدین طریق در کمتراز (10-8)ساعت بر کو دتاچیان که حتی ریس دفتر اورا گرو گان گر فته اند؛فائق می شود و این رمز موفقیت رهبراني است که هم ملت خویش را پاس میدارند و هم به موقع از پتانسیل عظیم شان برای جمع کردن امورات کشورو مقابله با تو طئه هاي احتمالي مدد مي جويند ؛گر چه تشبیه امام خمینی با جناب اردو غان قیاس مع الفارق است وسنجش کوه است و در مقابل صخره ای خرد؛ با قيد آنكه جناب اردو غان در تر کیه و ایران و جهان به خاطر حمایتهایی که از گروهای تروریستی داعش و…انجام داده با اماّو اگرهایی در رهبري روبرو ست که در ایجاد کودتا علیه او هم بی تاثیر نبوده است ولی بهر حال همه حکاّم باید بدانند که مر دم اصل و اساسند ودر حل مشکلات چون معجزه اند و پشت کردن بدانها عواقب بدی را بدنبال دارد که به قول حضرت امام ؛بتر سید از آن روزی که این مر دم بدانند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل می شود ”
    منابع:اشعار و عباراتي كه در گيومه هست همه از گلستان و كليا ت سعدي سخنور نامي ايران زمين به تصحيح استاد دكترمحمد علي فر وغي است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *