وب سایت مگاآپلود با 150 میلیون کاربر ثبت شده و 50 میلیون بازدیدکننده در روز، یکی از بزرگترین وب سایتهای ذخیره و اشتراک گذاری فایل های کامپیوتری بود که اخیرا به دستور وزارت دادگستری آمریکا تعطیل شد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، شبکه یورونیوز اعلام کرد: قاضی پرونده رسیدگی به اتهامات بنیانگذار وب سایت “مگا آپلود” با درخواست وکلای مدافع او برای آزادی به قید وثیقه مخالفت کرد.
“کیم دات کام” که به “کیم اشمیتز” هم معروف است روز دوشنبه در دادگاهی در نیوزیلند حاضر شد و کلیه اتهامات علیه خود را رد کرد.
دادستان پرونده می گوید با توجه به امکاناتی که آقای دات کام دارد ممکن است از طریق هلی کوپتر یا هواپیمای شخصی فرار کند.
وب سایت مگاآپلود با 150 میلیون کاربر ثبت شده و 50 میلیون بازدیدکننده در روز، یکی از بزرگترین وب سایت های ذخیره و اشتراک گذاری فایل های کامپیوتری بود که اخیرا به دستور وزارت دادگستری آمریکا تعطیل شد.
آمریکا همچنین از نیوزیلند خواسته است که کیم دات کام را به آمریکا مسترد کند. در صورت محکوم شدن در آمریکا حداکثر 50 سال زندان در انتظار آقای دات کام است.
پلیس نیوزیلند روز جمعه به درخواست پلیس فدرال آمریکا به خانه مجلل کیم دات کام حمله و او را به همراه سه نفر دیگر بازداشت کرد. از جمله اتهامات آقای دات کام زیر پا گذاشتن قانون کپی رایت از طریق وب سایت مگاآپلود است.
بازداشت بنیانگذار مگاآپلود که همزمان بود با جنجال ها بر سر بررسی قانون موسوم به توقف سرقت آنلاین (سوپا) در کنگره آمریکا، بسیاری از طرفداران اشتراک گذاری فایل ها را خشمگین کرده است.
گروه هکرهای “انانیموس” یا “ناشناس” که بلافاصله پس از این اتفاق به چند وب سایت دولتی آمریکا حمله کرده بود، روز دوشنبه بخش موسیقی وب سایت شرکت سونی را هدف بعدی خود اعلام کرد. این گروه اعلام کرده است که با حمله به این وب سایت فایل هایی را در آن قرار خواهد داد که به کاربران اجازه دریافت رایگان فایل های موسیقی را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *