رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل از رونمایی چهار عنوان کتاب با موضوعات حماسه اسلامی و انقلابی مردم آمل در ششم بهمن سال 60با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان خبر داد.

احمد سیفیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کتابهای چولان، شمشادهای رشید، بوی تربت و ترنم عشق، همزمان با سی امین سالگرد گرامیداشت واقعه ششم بهمن آمل، عصر چهارشنبه در آمل رونمایی خواهد شد.

وی افزود: کتابهای قابل رونمایی از محققان و افراد سیاسی و تاثیرگذاری که در واقعه ششم بهمن حضور داشتند، به بازگویی رخداده درششم بهمن سال 60 و دلایل شکل گیری و حضور اتحادیه کمونیست در ایران و حمله ناجوانمردانه آنان به آمل می پردازد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان آمل با اشاره به اینکه مراسم سی امین سالگرد 40 شهید واقعه ششم بهمن به همراه 639 شهید ترور مازندران با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه چهارشنبه در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار می شود، اضافه کرد: شهرستان آمل با 65 شهید ترور، بیشترین شهدا را دراین بخش دارد.

سیفیان، به مراحل تهیه و تولید مستند هزار سنگر به سفارش شبکه یک سیما در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه مستند قرار است در روزهای پنجم و ششم بهمن در شبکه اول سیما برای افراد پخش شود.

وی از اقشارمختلف مردم برای حضور در مراسم سی امین سالگرد واقعه شهدای ششم بهمن سال 60 در این شهرستان و الگوگیری از راه بلند این شهیدان دعوت کرد.

در سحرگاه ششم بهمن سال 60، گروهی از منافقان کوردل از جنگلهای آمل به قصد تصرف شهر به این شهر حمله کردند که مردم این شهرستان با حمله جانانه و ایستادگی در مقابل آنها، در چند ساعت این توطئه شوم آنان را پاسخ و مجاب به فرار آنان شدند.

در این حماسه جاویدان که هرساله از سوی مردم آمل گرامی داشته می شود،  4 نفر از مردم شهرستان آمل به شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *