هـراز نـو: حیف است که جریان سیّدالشهداء(ع) را در برپایی برخی مجالس کم رنگ کنیم! عزاداری و سینه زنی ما، مأجور خداست. به تک تک این سینه زنی های شما ذات أقدس إله ثواب خواهد داد، فرزندان تان را إلی یُومِ القیامه مأجور خواهد کرد و…اما عزاداری را سنگین و عالمانه برگزار کنید.
این آهن سرد… . از همه خواهش می کنیم؛ خواهش است دیگر، حالا خواه قبول شود، خواه نشود؛ عزاداری را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنید اما این «آهن سرد بی خاصیت»، این را چرا بلند می کنید؟! این چه پیامی دارد؟ از کجا آمده است؟ از کدام آیه و روایت است؟ کاری کنیم عزاداری با شرف باشد… اگر یک روایتی بود، ما هم زیرش می نشستیم، بلند می کردیم!
…حیف است که جریان سیّدالشهداء(ع) را در برپایی برخی مجالس کم رنگ کنیم! در جریان کربلا سخن در این نیست که یک مظلومی شربت شهادت نوشید، یا آزادیخواهی را کشتند، یا بی گناهی را شهید کرده اند… همه اینها بود، ولی حسین بن علی و جریان نهضت کربلای آن حضرت (ع) فوق اینهاست. مظلوم کشی و غریب کشی بد است، ولی در تاریخ زیاد اتفاق افتاده و در کتابهای تاریخ دفن شده است.
جریان حسین بن علی(ع) همان است که خودش در کربلا، روز عاشورا تبیین کرد و فرمود: «مردم! ما عرشی ها را در فرش و زمین نبینید. اگر خواستید ببینید امامت یعنی چه، ما حرفمان چیست، از کجا پیام می آوریم، شما را به کجا دعوت می کنیم، به محکمه قرآن کریم مراجعه کنید. در قرآن کریم اسرار راد مردان عالم مطرح است، با آنها نسنجید. سلحشوران جنگجو در قرآن نامشان کم نیست، ما را با آنها نسنجید؛ با آزادیخواهان و عدالت طلبانی که قرآن داستان آنها را نقل می کند، نسنجید. با مردانی که برای رفاه جامعه قیام کردند و شربت شهادت نوشیدند، نسنجید؛ زیرا همه اینها جزء شعاع های فرعی نهضت من است.
گوساله سامری باور وایمان به خداوند وپیامبر قوم یهود را از انان گرفت اما این اهن سرد(بی خاصیت ) جز انواع بیماریهای ارتوپدی وعوارضش که ناشی از جابجایی ان کمر درد دردهای مفاصل و ارتوروز گردن در سالهای بعد میباشد واین دستاورد وفرهنگ غلط توسط کمپانی هند شرقی وارد واز راه پاکستان وارد این سرزمین گردید وبازار بعضی از صنعتکاران را رونق بخشید ومانند یک بیماری مسری در سراسر ایران اسلامی منتشر شد این اهن سرد که مانند صلیب است در کشورهای امریکای لاتین که بیشمارشان مسیحی هستند در روزهای خاص مسیح بصورت جمعی (نه انفرادی) حمل میشود ودر نوع افراطی ان توسط جوانان عزادارحسینی بصورت نمادین وانفرادی همراه با حرکات نمایشی وگرداندن میزان علاقه خود را به قیام امام وقمر بنی هاشم به اثبات میرسانند عزاداری برای امام وناکارکردن خود همخوانی ندارد واستاد علامه جوادی املی بارها تاکید مینمایند بیاید حسینی رفتار کنیم ومعنی ومفهوم تاسوعا وعاشورا را با بلند نمود اهنی سرد وبی خاصیت و بیماری زا خلاصه نکنیم قیام امام که در ان تمام عزیزان و اعضای خانواده خویش را برای ابیاری نهال اسلام قربانی نموده اند درس بگیریم.