در پی درج خبری در سایت شمال نیوز با عنوان “استارت طرح استان غرب مازندران به مرکزیت چالوس ” و جلسه ای باهدف مکان یابی مرکز استان با حضور امام جمعه چالوس و مجمع شوراهای اسلامی شهر و بخش ، جمعی از اصولگرایان شهرستانهای تنکابن و رامسر با ارسال نامه ای سرگشاده به دکتر احمدی نژاد اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام داشتند.متن نامه که نسخه ای از آن برای شمال نیوز ارسال گردید عینآ درج می گردد:

 

بسمه تعالی

 

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد

 

با عرض سلام و تحیّات الهی ، به استحضار جنابعالی می رساند که اخیراً تعدادی از نیروهای اصلاح طلب به طور خودسر به نمایندگی از مردم شریف و ولایتمدار شهرستانهای تنکابن و رامسر در جلسه ای کذایی شرکت و در آن به استان شدن غرب مازندران به مرکزیّت نمک آبرود «چالوس»! به توافق رسیدند.

 

ما نیروهای ارزشی و اصولگرای دو شهرستان تنکابن و رامسر به صراحت اعلام می داریم که نه تنها آن جمع محدود و اصلاح طلب را به نمایندگی مردم شریف شهرستانهای تنکابن و رامسر قبول نداشته، بلکه از آنان سوال نیز نموده که مگر هر شخصی عضو شورای روستا، بخش یا شهرستانی بوده، می تواند به طور خودسر به نمایندگی مردم یک شهرستان یا منطقه در هر جلسه ای شرکت و تصمیمی اتّخاذ نماید؟! آقایان مذکور از کدام فیلتر و صافی عبور نموده و به عنوان نمایندگان مردم تنکابن و رامسر در زمینه پیگیری استان شدن غرب مازندران معیّن و منصوب گشته اند؟!

 

جالب اینجاست که وقتی با برخی از این آقایان صحبت می کنیم، سخن از منتفی بودن استان جدید و مخالفت دولت با استقلال غرب مازندران می گویند! حال سوال این است که اگر دولت با طرح استان شدن غرب مازندران مخالف است پس چرا مبلغ 600 میلیون ریال پول زبان بسته مردم را به جای استفاده صحیح و عمران و آبادانی منطقه خرج طرحی بیهوده و پوچ، تحت عنوان طرح توجیهی استان جدید می نمایند؟! و چه توجیهی برای این کار باطل و پوچ خود دارند؟! طرحی که نتیجه آن به زعم برخی از همان اشخاص، کأن لم یکن تلقّی می شود!

 

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، ما مردم تنکابن و رامسر تنها خواسته اصلی و راه بُرون رفت از مشکلات دو شهرستان تنکابن و رامسر را در دو راهکار زیر می دانیم:

 

1- استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران از گستره جغرافیایی رودسر تا رویان به مرکزیّت تنکابن «که همان اِحیای محالِ ثلاث شمالی می باشد»

 

2- بر فرض منتفی بودن پیشنهاد مذکور، خواهان اِنتزاع دو شهرستان تنکابن و رامسر از مازندران و الحاق آن به گیلان «با توجّه به قرابت فرهنگی، گویش و نزدیکی مسافت به مرکز گیلان» می باشیم.

 

طول عمر با برکت ولی امرمسلمین حضرت امام خامنه ای، توفیقات جنابعالی و دولتمردان خدوم را از درگاه الهی مسئلت داریم.

 

«جمع کثیری از نیروهای ارزشی و اصولگرای شهرستانهای تنکابن و رامسر»

منبع :شمال نیوز

15 thoughts on “نامه سرگشاده جمعی از اصولگرایان تنکابن و رامسر به رییس جمهور:چرا مبلغ 600 میلیون خرج طرحی بیهوده و پوچ”
  1. معلوم شد می خواستن نمک آبرود مرکز نشه و تنکابن مرکز باشه

  2. سلام
    اول شفاف سازي فرماييد كه :جمع کثیری از نیروهای ارزشی و اصولگرای شهرستانهای تنکابن و رامسر و …. چه افرادي هستند؟!!
    بعد چرا اصالتتان را فراموش كرديد؟توهين به گيلان نشود،ولي شما مازندراني هستيد…در ضمن اون به مركزيت تنكابن خيلي جالب بود!!!نوشهر 3 تا اداره كل و اين همه زيرساخت داره و شاه راه مواصلاتي پايتخت هست ،اونوقت اين شهر را كنار بگذارند و تنكابن را مركز قرار دهند…البته هيچ بعيد نيست…چون زادگاه ليدر جريان انحرافي به شما نزديكتر است…آرايش انتخاباتي حوزه انتخاباتي شما هم مويد اسن مطلب است…
    با اجازه تون دوستان اصولگرا!!!

  3. استان شدن پيكش شما جيب ما رو نزنيد آدم فروشا

  4. استان شدن پيكش شما جيب ما رو نزنيد آدم فروشا

  5. من به عنوان یک نوری ترجیح میدم نوشهر بعنوان مرکز باشه چون چندین اداره کل در این شهر هست
    به خصوص اداره کل بنادر و دریانوردی استان در نوشهر هست پس مرکز تجارت با دنیای خارج در نوشهر قرار داره
    بهتره که نوشهر جز مرکز استان باشه

  6. هه
    از رودسر تا رویان؟؟؟
    رویان؟؟؟؟
    اصلا این اقایون میدونن دارن چی میگن؟؟حرف مفت میزنن؟رویان که خودش بخشی از شهرستان نوره!!!
    از همینجا میشه فهمید که این مردم به اصطلاح با فرهنگ و با سواد چقدر ادعاشون درسته بر مرکز شدن رامسر و تنکابن
    !!!!!!

  7. همشهريان نوشهر و جالوس اين تنكابني هاي كيلاني ميخواهند سر ما كلاه بكذارند.براي ما كه مازندراني هستيم بودن با كيلانيها يعني بدبختي.2ساعت اختلاف زمان و مكاني با ساري مي ارزد به شراكت با تنكابني ها.اينها دارن از نارضايتي ما سوء استفاده ميكنن.من مطمئنم در مازندران در كنار نور و آمل كه هم خون ما هستند بمانيم بسيار بهتر است.مكر جقدر ميخواهيم به ساري برويم.فعلا كه همه ادارات اتوماسيون دارند.استاندار مازندران كه همشهري ماست.كلك رشتيها را نخوريد.

  8. من هم موافق مرکز استان شدن تنکابن هستم. چون فرمانداری ویژه غرب مازندران و معاونت استانداری مازندران در اونجا قرار گرفته و سطح ادارات تنکابن هم معاونت مدیرکل هستند.
    تازه از جهت وسعت و زیر ساخت هم خیلی بهتر از نوشهر و چالوس خودمون است. وجود فرودگاه بین المللی رامسر نیز یک امتیاز مثبت و ویژه برای تنکابن محسوب میشه. تازه از مرکزیّت تاریخی تنکابن بر غرب مازندران و شرق گیلان هم می گذریم! که خودش حدیث مفصّل است.

  9. با سلام. با کمال تاسف برای اون برادر که ناشناس است. شما مانند کفاری که دم از تعصب نزادی داشتند و امامان و پیغمبر را زجر دادند و به اسم مسلمان و بدل کافر بودند حرف میزدین. تنکابنیها بعد از تسلیم مفتضحانه مازنیها در برابر اسکندر اونو شکست دادنو اسبشو گرفتن…
    سردار فاتح مشروطه محمد ولیخان تنکابنی بود.وووو…..
    و100ها و10000مورد دیگه از بزرگیه این مردم از مردمان وطن سر افرازمونه
    شما که از دین رسول خدا خارجید و چون کفار صحبت میکنید مردم تنکابن از ابتدای انقلاب بدنبال استان شدن بودند و به 1000دلیل دیگه مرکزیت استان جدید حق این شهره

  10. نوشهر گزینه برترین است.فرودگاهم داره.مازندرانی اصلم هست نه گیلانی

  11. بهترین گزینه برای مرکز استان ساحلی شهرستان تاریخی و بزرگ تنکابن است

  12. با سلام. با کمال تاسف برای اون برادر که ناشناس است. شما مانند کفاری که دم از تعصب نزادی داشتند و امامان و پیغمبر را زجر دادند و به اسم مسلمان و بدل کافر بودند حرف میزدین. تنکابنیها بعد از تسلیم مفتضحانه مازنیها در برابر اسکندر اونو شکست دادنو اسبشو گرفتن…
    سردار فاتح مشروطه محمد ولیخان تنکابنی بود.وووو…..
    و۱۰۰ها و۱۰۰۰۰مورد دیگه از بزرگیه این مردم از مردمان وطن سر افرازمونه
    شما که از دین رسول خدا خارجید و چون کفار صحبت میکنید مردم تنکابن از ابتدای انقلاب بدنبال استان شدن بودند و به ۱۰۰۰دلیل دیگه مرکزیت استان جدید حق این شهره

  13. عزیزان. دوستان گرامی. بزرگواران. تنکابن همان منطقه تاریخی دیلم است. دلیل شباهت لهجه مردم شرق گیلان و غرب مازندران در همین است. مردمی مرام پرور- مهمان نواز و مبادی آداب و اولین خواستگاه تشیع علوی را داراست که الحق و الانصاف لیاقت بازخواست فرهنگ بومی خود را دارند. با تشکر.

  14. سلام
    من برای مسعولای تنکابن متاسفم که این چنین صحبت می کنند.ببیند ما مردم نوشهر و چالوس به هیچ وجه حاضر به شرکت در استانی که مرکزش تنکابن باشد تمی باشیم وفقط به مرکزیت نوشهر است که شرکت می کنیم.برای ما خیلی راحتر که تا ساری یریم پیش هم زبانانمان تا بیاییم پش گیلک زبانان.

  15. درود بر سرزمین پرافتخار گیل و دیلم گیلان بزرگ و فرزندان با شرافت رامسری و شهسواری آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *