وی افزود: یکی از مشکلات اصلی این است که بانک ها 34 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار هستند و بانک مسکن هم یکی از آنهاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در باره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن گفت: یکی از مسائلی که نقش اساسی در زندگی مردم دارد ، مسکن است و متاسفانه در سال های اخیر دست نیافتنی است در حالی که در قانون اساسی بر آن تاکید جدی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ علیرضا خسروی افزود : در 36 سال گذشته دولت ها تنها تا دو سال آینده برای مسکن برنامه ریزی داشته اند که متاسفانه در این خصوص خیلی عملیاتی نبوده اند.

وی در ادامه افزود: در چارچوب سیاست های مسکن سه قانون در مجلس تصویب شد که اگر اجرایی شود بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

علیرضا خسروی اظهار داشت : توقع از وزیر راه و شهرسازی به تنهایی عادلانه نیست زیرا باید همه سازمان های ذیصلاح در این خصوص اقدام جدی کنند.

وی افزود : اما توجه به این نکته ضروری است که در سود وام، سپرده اولیه و جزئیات آن مباحث زیادی وجود دارد که باید بحث شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیلات مسکن اظهار داشت: سود این وام 14 درصد است اما در اصل 30 درصد که اگر واقع گرا باشیم به ضرر بسیاری از خریداران است.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی این است که بانک ها 34 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار هستند و بانک مسکن هم یکی از آنهاست.

خسروی اظهار داشت : مشکل بعدی، در مدل طراحی دریافت کنندگان این وام است زیرا اطلاعات مربوط به مسکن مورد نظر برای خرید به درستی اعلام نشده است تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود اما امیدواریم با عمل به این قانون بسیاری از مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد : 809 میلیون تومان برای ابر شهری مثل تهران عملی نیست و مشکلی را حل نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *