هراز نیوز : هفته نامه صبح آمل درآخرین شماره خود در سال گذشته در  دو یاد داشت جداگانه به قلم افشین لاریجانی اتهاماتی را به انجمن خبرنگاران و رییس هیات مدیره وارد کرد در ادامه انجمن صنفی خبرنگاران جوابیه ای را به دفتر ان هفته نامه ارسال و یک نسخه از ان را در اختیار چندین رسانه قرار داد  دفتر هفته نامه صبح آمل جوابیه ای را در خصوص بیانیه  و پاسخ انجمن صنفی خبرنگاران صادر کرده و به دفتر هراز نیوز ارسال کرده است که متن ان بدین شرح می باشد .

پایگاه تحلیلی خبری هراز نیوز

احتراما” پیرو نشر مطلبی مورخ 26/12/93 با عنوان پاسخ انجمن صنفی خبرنگاران آمل به هجمه های اخیر و تیتر افشین خان دایه دلسوزتر از مادر نباشید / کار چاق کن و شرخر مطبوعاتی نمی خواهیم .

به اطلاع می رساند .

در مطلب منتشره که اقدام مجرمانه نشر اکاذیب و افتراء و توهین و تهمت در آن دیده می شود و توجه به موضوع ماده 30 قانون مطبوعات و خبرگزاریها و نظر به ماده 3 همین قانون شما مجاز به انتشار مطلبی بدون منطق و استدلال و توهین و تحقیر و تخریب از سوی شخص ثالث نمی باشید .

و درج تیترهایی به قصد تخریب و توهین و اتهام و انتساب کذب مثل کار چاق کن و شرخر مصداق همین اقدام مجرمانه شما می باشد .

همچنین در همین مرقومه به انتشار مطالب کذب و غیر واقعی به قصد تشویش اذهان عمومی نمودید و خطاب به اینجانب نشریه صبح آمل را اجاره ای معرفی کردید و مطلع هستید که انتشار نشریات اجاره ای خلاف قانون می باشد لذا شما اینجانب را به انجام کار خلاف قانون متهم کردید در صورتی که این نشریه به صاحب امتیازی شرکت طلوع صبح آمل و مدیر عاملی اینجانب افشین جمشیدی لاریجانی می باشد و به هیچ عنوان اجاره ای نیست و مطلب منتشره خلاف واقع به قصد تخریب و اقدام مجرمانه است .

همچنین در مطالبی کذب مسائل حقوق پرسنل را بیان کردید بدون اینکه مدرک و مستنداتی داشته باشید اینجانب را به استثمار کارمندان محکوم نمودید که این نیز کذب و خلاف واقع می باشد .

لذا ضمن اینکه حق شکایت در مراجع ذی صلاح قضائی برای اینجانب محفوظ است در صورتی که عذر خواهی و توضیح را در سایت درج نمایید از شکایت صرفنظر خواهم کرد .

در غیر اینصورت مسئولیت مستقیم آن بر عهده مدیر مسئول سایت و مسئول انجمن صنفی خبرنگاران آمل می باشد .

                                                                    افشین جمشیدی لاریجانی

       رونوشت ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل جناب آقای محمدی

پاسخ هراز نیوز :

در خصوص جوابیه  هفته نامه صبح آمل به هراز نیوز ذکر چند نکته لازم می باشد که بدین شرح اعلام می گردد .

1)   در فرهنگ ایرانی اسلامی مرسوم است که مکاتبات  رسمی و حتی غیر رسمی با کلام خداوند متعال آغاز می شود و در ابتدای نامه سلامی به مخاطب عرض می شود  متاسفانه هم در متن ایمیل ارسالی و هم نامه ارسالی از سوی دفتر هفته نامه صبح آمل نه نام خداوند متعال درج شده بود و نه واژه سلام ،  که امیدواریم این موضوع سهوی بوده باشد .

2)  همانطور که جناب آقای جمشیدی می دانند براساس قانون مسوولیت هر نشریه  با مدیر مسوول ان می باشد لذا با توجه به اینکه مدیر مسوول نشریه صبح امل جناب آقای مجتهد زاده می باشند هراز نیوز می توانست به نامه آقای جمشیدی  توجهی ننماید اما با توجه به سیاست این پایگاه خبری بر جریان آزاد خبری اقدام به انتشار این جوابیه می نماییم .

3) متن جوابیه از سوی انجمن صنفی خبرنگاران تهیه شده  و در اختیار رسانه ها قرار گرفته است و هراز نیوز نیز مانند سایر رسانه ها اقدام به انتشار ان نموده است لذا اقدام حرفه ای مطبوعاتی ایجاب می کرد مسوولان صبح آمل به جای تهدید رسانه دیگر پاسخ مناسبی به اظهارات انجمن صنفی خبرنگاران می دادند و به روشنگری افکار عمومی می پرداختند .

4) در خصوص اشاره به قانون مطبوعات و نسبت دادن تیتر “انجمن شر خر و کار چاق کن نمی خواهد ”  ، به خودتان جای تعجب  می باشد ، کجای این تیتر و متن پاسخ انجمن صنفی خبرنگاران شما را خطاب قرار داده است جای سوال است که چرا شما  موضوعی که بدیهی است و به صراحت در متن پاسخ امده است را به خود گرفته اید؟ ، نیاز به توضیح نیست  هر فرد معمولی که این مطلب را بخواند می داند که تیتر اول خطاب به شماست و حتی اسم کوچک شما یاد شده است و تیتر دوم با علامت (/) جدا شده و از فعل  و توضیح متن هم مشخص می باشد که مربوط به شما نمی شود .

5) در خصوص اجاره ای بودن مطمئنا نظر انجمن صنفی خبرنگاران اجاره کردن امتیاز نشریه  نبوده است چراکه همه به خوبی می دانند  صاحب امتیاز این موسسه شرکت طلوع صبح می باشد نکته قابل تامل این است که شما مدیر عامل این موسسه هستید ، این موسسه صاحب امتیاز نشریه هست و آقای مجتهد زاده مدیر مسوول این نشریه و دوباره شما سردبیر این نشریه هستید ، به نظر شما اسم این را چه می شود گذاشت ، چگونه  شما مدیرعامل  هستید ولی نمی توانید مدیر مسوول باشید پس نیاز داشتید یک مدیر مسوول در اختیار بگیرید و یا به اصطلاح رسانه ای اجاره یا هراصطلاح مشابه داشته باشید دلیل این هم برای کسی مشخص نیست .خوب است که  دلیل انرا بیان فرمایید .

6) در خصوص حق حقوق کارکنان خوب بود توضیح می فرمودید که مثلا چند نفر نیرو دارید و چقدر حقوق به آنها می دهید و چند نفرشان بیمه اند، هراز نیوز و قطعا انجمن صنفی خبرنگاران حامی رسانه های املی است و باور دارد که در روز گار فعلی حفظ کردن یک نشریه کار سختی است و از این جهت همواره از نشریات بومی امل حمایت کرده ایم ، اگر به خاطر داشته باشید از جنابعالی در روز خبرنگار تجلیل شد که تشریف نیاوردید همینطور در سال گذشته هم اعضای انجمن در دفتر صبح آمل  حضور یافتند و ازهمکاران شما تجلیل کردند ، در خصوص  پایین بودن حقوق دریافتی همکاران  شما  با رییس انجمن در این موضوع صحبت کرده اند و اگر خوف از اخراج آنها نبود اسامی شان را منتشر می کردیم  ، می توانید برای تنویر افکار عمومی بدون ذکر نام متوسط حقوق دریافتی کارکنان تان را بیان کنید تا مردم قضاوت کنند .

7) جناب آقای جمشیدی  اقدام اخیر شما در انتشار یادداشت  علیه انجمن صنفی خبرنگاران و خصوصا رییس هیات مدیره مصداق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود مطالبی سراسر توهین آمیز اما انجمن صنفی خبرنگاران صرفا به ارسال پاسخ برای شما بسنده کرد و حق قانونی خود را براساس عرف خبرنگاری کنار گذاشت  ، وجدان و افکار عمومی  بالاترین دادگاه برای ما خبرنگاران است ، امیدواریم بر خلاف رویه اخیرتان از این پس اقدامی در شان یک خبرنگار حرفه ای از شما ببینیم .

8) این چندمین بار است که شما فوبیای خود از هراز نیوز را  نمایان می نمایید دفعات قبل نیز با واسطه مطالبی را طرح نمودید که بعد متوجه شدید ارتباطی به این مجموعه ندارد امیدواریم داستان شما با هراز نیوز به اتمام برسد . هراز نیوز هیچ مشکل و خصومت شخصی  با شما و دست اندرکاران خدوم صبح آمل ندارد .

والسلام

هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *