هـراز نـیـوز: ساعت 11ظهر روز 14اسفند 1393 بود سجاد ش به دلیل خصومت و درگیری قبلی با اوباش دیگری به نام مهرداد ن که در حال تحمل کیفر در ندامتگاه شهرستان بوده در حال جابجایی زندانی به دادسرا در دم درب زندان در حالی که زندانی پابند و دستبند داشته،سجاد ش اقدام به تیراندازی به سمت وی نمود و دو زندانی را از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار داد.

 

 

تحقیقات اطلاعاتی و فنی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی آمل از لحظه درگیری آغاز شد که روزانه افسران گمنام این یگان با صدور نیابت های قضایی از سوی دادستان قاطع آمل علی طالبی به شهرهای دیگری برای پیدا کردن متهم روانه می شدند که در نتیجه بعد از گذشت 28 روز تلاش شبانه روزی توانستند متهم سجاد ش را که با خودرو آژانس در حال تردد به شهر گرگان بود در حوزه استحفاظی شهرستان ساری با ایجاد ایست بازررسی مصنوعی وی را غافلگیر کنند.

متهم بعد از مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که با زیرکی افسران پلیس امنیت روبرو شده و زمانی که خود را در محاصره کامل دیده بود خود را تسلیم نمود.

به گزارش هـرازنـیـوز، تا قبل از دستگیری متهم شایعه های متعددی در خصوص حمایت های برخی از مسئولین و سرمایه داران شهرستان آمل از سجاد ش به گوش می رسیده است.

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم فرمانده انتظامی شهرستان امل امروز در نشست خبری در خصوص نحوه دستگیری سجاد ش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی تماس وحمایت شخص یا افرادی از متهم اظهار کرد:تمامی تماس ها از سوی مردم و مسئولین تقدیر و تشکر از پلیس و برخورد قاطع با متهم بوده است و تاکنون هیچ مسئولی از متهم حمایت نکرده است.

با توجه به دستگیری متهم سابقه دار سجاد ش گمانه زنی هایی مبنی بر چگونگی برخورد دستگاه قضایی به گوش می رسد که با توجه به سابقه های کیفری متعدد متهم در امر تیراندازی،ایراد ضرب و جرح عمدی ، ایجاد رعب و وحشت و پرونده اکنون وی به نظر برخی از کارشناسان حقوقی با عنایت به اینکه تیراندازی با سلاح موجبات اخافه عمومی و ترس مردم را به دنبال داشته است و موجبات سلب آسایش و وحشت عمومی را فراهم می نماید برطبق قانون مجازات اسلامی و متون غنی فقهی ،محاربه تلقی و شخص یا اشخاصی که مبادرت به این عمل می نمایند محارب و مفسد فی الارض شناخته شده و خونشان هدر و مجازات آنان اعدام است.

سرهنگ گنجیان در نشست خبری امروز خود با اشاره به تقاضای مردم خصوصا امت حزب الله،بیان کرد:مردم تقاضای برخورد قاطعانه و اجرای دقیق قانون مجازات اسلامی در خصوص اینگونه جرایم را دارند.

با توجه به اینکه تیراندازی های مکرر باعث ایجاد کابوس در ذهن مردم شهرستان شده بود اکنون به نظر می رسد،تقاضای مردم ولایت مدار این شهرستان این می باشد قاطعانه ترین حکم از سوی دادگاه برای متهم صدور و اجرا شود.

 

گزارش: سینا قربانی

24 thoughts on “عملیات افتخارآمیز افسران گمنام پلیس اطلاعات و امنیت آمل/ تقاضای مردم صدور حکم قاطعانه از سوی دادگاه”
  1. امیدواریم برای یک ب برخورد قاطع وشدید صورت بگیره یه برخوردی که دیگه هیچ کس به این ارازل عنوان پهلوان ندهد.وهیچ کس به عنوان الگو از این ارازت استفاده نکنه.برای این افراد باید اشد مجازات اجرا بشه.حالا میخاد هر ادم پشتش باشه

  2. ایا این افراد بیمارند و نیاز ب کمک ما دارند؟

  3. تو ناشناس اول برو چهار کلاس سواد فارسی خواندن و نوشتن بیاموز بعد نظر بنویس ده تا غلط املایی داشتی تو دو جمله

  4. جالب اینجاست که در بعضی از کامنت ها طوری از کار سجاد حرف میزنن که هرکسی ندونه خیال میکنه چه خدمتی کرده باشه . عزیزان این کشور قانون داره کشک که نیست هرکسی بخواد برا انتقام از دیگران بسوی طرف مقابل تفنگ بکشه . بخدا همین شماها حاضرید با خانواده شما چنین برخوردی بشه ایشون در یکی از شبها تفنگ گرفته رفته داخل کوچه شروع به تیر اندازی کرده مردم اون منطقه وحشت کرده بودن یا رفته داخل خیابان هراز شروع به تیر اندازی کرده آقایان اگه تیر به عابر میخورد چی ؟ خواهشا دفاع نکنید من کاری ندارم ایشون چه شخصیتی دارن اصلا ایشون ادم بسیار خوب ولی برای کارش باید مجازات بشه تا درس عبرتی بشه برای دیگران.
    به امید روزی که دیگر اینگونه کارها تکرار نشود

  5. با تشکر از سینا قربانی عزیز
    و با امید به اینکه این مسیله به خوبی و خوشی به پایان برسه….
    کسی موافق اعدام جوان عزیزی مثل جناب سجاد ش نمی باشد ….
    قانون خود بهترین مجازات را اعمال میکند….
    به راستی که پتانسیل های زیاد فردی مثل سجاد ش با به مسیر درست هدایت گردد….
    حتی در بعضی از محارب نیز می توان تجدید نظر کرد….

  6. ماده 279 قانون مجازات اسلامی: محاربه عبارت است از کشيدن سلاح به قصد جان، مال يا ناموس مردم يا ارعاب آنها، به نحوي که موجب ناامني در محيط گردد. هرگاه كسي‌‌ با انگيزه‌‌ شخصي‌ به‌ سوي‌ يك‌ يا چند شخص خاص سلاح ‌بكشد و عمل‌ او جنبه‌ عمومي‌ نداشته‌ باشد و نيز كسي كه به روي مردم سلاح بكشد، ولي در اثر ناتواني موجب سلب امنيت نشود، محارب محسوب نمي‌شود.
    رکن چهارم: عدم وجود انگيزه و عداوت شخصي
    يکي از ارکان محاربه که آن را از نزاع‌هاي شخصي جدا مي‌کند اين است که هدف محارب نوع مردم است. براي او همه مردم هدف مي باشند و هر کس که به دام او بيافتد مورد تهاجم وي قرار مي‌گيرد. البته اگر گروههاي خاصي از مردم نيز هدف محارب باشند باز هم محاربه صدق مي‌کند مثلاً اگر مقصود شخص تشهير سلاح براي اخافه و يا قتل و غارت جامعه قضات، يا ثروتمندان، يا طايفه فلان يا اقليت‌هاي قومي و مذهبي باشد نيز عمل وي محاربه خواهد بود.
    ولي اگر دست بردن به سلاح به جهت عداوت شخصي با فرد يا افرادي خاص باشد محاربه محسوب نمي‌شود. بحث مبسوطی در این خصوص در غالب متون فقهی دیده نشده است. برخی از فقها مانند صاحب جواهر معتقدند با صدق محاربه، قصد اخافه به دليل عداوت شخصی مانع تحقق محاربه محسوب نمي‌شود و حکم محاربه در اين موارد جاري مي‌شود.
    صاحب جواهر الكلام در اين خصوص مي‌نويسد:
    يک نکته باقي مانده و آن اشتراط قصد اخافه است، آیا قصد اخافه براي اراده افساد في الارض در تحقق محاربه معتبر است، پس در اين صورت قصد اخافه شخص خاصي به دليل دشمني شخصي يا به غرضي از اغراض اگر چه مشروع نباشد براي تحقق محاربه کافي نيست يا اينکه دشمني شخصي تأثيري در عدم تحقق محاربه ندارد، همانگونه که اقتضاي اطلاق تفسير مزبور چنين است بلکه حديث قرب الاسناد و حديث سکوني به آن اشعار دارد و در نتيجه محاربه صدق مي‌کند به چیزی که در مثل زمان ما جاري است و آن محاربه جماعتي خاص با جماعت خاص ديگري به جهت اغراض فاسدي که بين آنان وجود دارد؟ در کلام اصحاب تنقيح و شفافيتي براي اين موضوع نیافتم و حد با شبهه دفع مي‌شود و لکن تحقيق اين است که حکم محاربه برتمام این موارد جاری است بشرط صدق محاربه که آن با سعی در افساد در زمین تحقق پیدا می کند.
    همانگونه که از کلام صاحب جواهر پيدا است در متون فقهي اين موضوع به طور شفاف و جدي مورد بحث قرار نگرفته است و غالب متون فقهي اصلا متعرض اين فرع نشدند.
    در مقابل برخی از فقها، عداوت شخصی را مانع از تحقق محاربه می دانند. آیت الله فاضل لنکرانی در این خصوص می فرماید:
    در اخافه دو چیز معتبر است. اول آن که به منظور افساد فی الارض باشد و الا اگر اخافه به سبب برهنه کردن و تجهیز سلاح نه به قصد افساد در زمین بلکه به منظور عداوت و دشمنی …باشد، ظاهر عدم تحقق محاربه است…
    رک: حجت الله فتحی، شرح مبسوط قانون مجازات اسلامی (کتاب حدود، ج2)، ص 220-221

  7. دوستان عزیز حرکت های این چنینی اگرچه باعث نکوهش می باشد کمی هم من و شما نوعی مقصریم بدلیل بزرگ جلوه دادن این مسائل،انقد اسم این بنده خدارو زبان ها می چرخید که این جوان بدلیل غرور جوانی دچپار جو و ابراز قدرت شده بود که دست به این چنین کاری میزد. امیدوار کاری با این فرد نکنند که پدر و مادرش اذیت بشن.ولی باید یک برخورد محکمی انجام بشه جهت از جلوگیری و تکرار این گونه حرکات

  8. واقعادست همه نیروی انتظامی دردنکنه.درسته بعضی موقع بیخودی گیرمیدن ولی خیلی زحمت کش هستند.سر یک هفته نشده مخفیگاه محمودطالبی رو پیداکردن.خسته نباشن.هرچند چندسال دیگه بیرون میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *