هراز :هيئتي از سازمان هواپيمايي کشوري و با حضور نماينده مردم آمل در مجلس، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل و بخشدار دشت سر از زمين مورد نظر احداث فرودگاه آمل در منطقه گاودشت بخش دشت سر اين شهرستان بازديد کردند.

 در اين بازديد که معاون برنامه ريزي سازمان هواپيمايي کشور ، مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي ، مدير کل برنامه ريزي و بودجه سازمان هواپيمايي کشور و کارشناس ارشد فرودگاه حضور داشتند از نزديک زمين پيشنهادي را براي هدف مورد نظر مورد بررسي و کار کارشناسي قرار دادند.

 مهندس اکبري ، مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي کشور  به نمايندگي از اين هيئت اظهار داشت: با توجه به مکاتبات و پيگيري نماينده شهرستان آمل در خصوص ايجاد باند فرودگاه در اين منطقه، فکر نمي کرديم چنين ظرفيت و زميني براي اين امر در منطقه وجود داشته باشد ولي امروز با ديدن اين پتانسيل و زمين مورد نظر ، نظرمان نسبت به تحقق و اجرايي شدن طرح عوض شده و به جرات مي توان گفت که اين منطقه از لحاظ ظاهري جهت احداث فرودگاه عالي است.

 وي، ادامه داد: توسعه سازمان هواپيمايي کشور مي تواند با شروع کار و همچنين جذب و ورود بخش خصوصي در اين پروژه بزرگ تسريع در کار داشته باشيم و مطمئن هستيم که سازمان هواپيمايي کشور آماده همکاري و تحقق اين تصميم است.

 مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي کشور ، خاطرنشان کرد: هدف ما از اين بازديد، امکان سنجي فني احداث فرودگاه در منطقه است که البته غير از امکان سنجي، تصميمات ديگري از لحاظ اقتصادي و توجيهات وجود دارد که شرايط براي احداث فرودگاه بايد داشته باشد تا عملي شود.

 اکبري، ادامه داد: بايد اطلاعات دقيق تري از نظر شيب زمين و به ويژه جهت قالب وزش باد نيز داشته باشيم و همچنين هماهنگي با سيستم هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور که نظر آنها هم بايد جلب شود که اين امور قدمهاي بعدي مي باشد اما امروز مي توان اذعان داشت که از لحاظ ظاهري ، منطقه موردنظر منطقه مناسبي است و قابليت تبديل شدن به فرودگاه را دارد.

  اکبري، تصريح کرد: پيشنهاد مي کنم که طرح توجيهي فني هرچه زودتر آماده شود تا ضمن اخذ موافقت اصولي ، تاييديه براي احداث فرودگاه دريافت شود.

 عزت الله يوسفيان ملا، نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي ، افزود: زمين احداث فرودگاه مورد بازديد هيئت قرار گرفت که مشکلي ديده نشده و منتظر جواب در خصوص مسير وزش باد و شرايط جغرافيايي و جوي منطقه هستيم.

 وي با بيان اين که پس از آماده شدن گزارشات و موافقت رييس سازمان هواپيمايي کشوري که بيس کاري آماده شد براي مطالعات اقدام مي شود، بيان داشت: به طور قطع مطالعات آن تا پايان سال 94 به اتمام مي رسد.

 يوسفيان ملا، تصريح کرد: کل زمين براي احداث فرودگاه 410 هکتار است که ناگزيريم براي افزايش مساحت فرودگاه زمين هاي اطراف را تملک کنيم.

 نماينده مردم آمل در مجلس به نقش فرودگاه در توسعه اقتصادي شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: بيشترين پيشرفت اقتصادي يک شهر و منطقه به راه هاي ارتباطي هوايي ، ريلي و زميني بستگي دارد.

 وي با بيان اين که شهرستان آمل 47 درصد صنعت مازندران را در 4 شهرک صنعتي دارا است، تصريح کرد: 60 درصد صادرات کل مازندران از شهرستان آمل صورت مي گيرد که در بخش صادرات گل و گياه در مازندران داراي جايگاه ويژه اي هستيم که براي حمل به کشورهاي خارجي بايد به فرودگاه نوشهر توسط هواپيماي باربري حمل شود.

 يوسفيان ملا، ادامه داد: خوشبختانه زيرساختار جاده اي با چهاربانده کردن جاده هراز در حال اجرا مي باشد، گفت: خوشبختانه با بازديدي که مسئولين سازمان هواپيمايي کشور از مراحل ساخت متروي آمل به تهران داشتند از اين حرکت بسيار خرسند شده که در صورت ساخت فرودگاه ، مترو به سمت فرودگاه ادامه پيدا مي کند.

 غلامحسين شفيع زاده، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل با بيان اين که آمل با 400 هزار جمعيت که در ورودي استان از طرف پايتخت کشور قرار دارد شهرستاني است که 47 درصد صنعت استان را دارد و قطب کشاورزي مي باشد، گفت: اين شهرستان 60 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داد و به همت نماينده شهرستان بي شک مي توان گفت که اقدامات خوبي از لحاظ اجراي طرح هاي ملي در سطح شهرستان شاهد هستيم.

 شفيع زاده، ادامه داد: طرح 4 بانده کردن محور هراز که تا پايان سال 94 به اتمام مي رسد و سد بزرگ هراز که از خواسته هاي به حق کشاورزان شهرستان و حتي استان بوده و اميد است تا پايان سال 96 به پايان برسد و همچنين در خصوص مترو که شاهد فعاليت پيمانکار و شروع فاز يک اين طرح ملي هستيم و احداث فرودگاه که از آرزوهاي ديرين مردم است که اميدواريم اين طرح نيز با پشتکار و همت نماينده و شما متخصصان، مقدمات آن اجرايي شود.

 فرماندار ويژه آمل، افزود: موافقت اوليه که توسط شما بزرگواران انجام شد و مي ماند پيگيري دکتر يوسفيان و مسئولان استاني که به لطف خداوند اين امر نيز تحقق خواهد يافت.

7 thoughts on “یوسفیان ملا : مطالعات فرودگاه آمل تا پايان سال 94 به اتمام مي رسد”
  1. اين حرف هاي شما بيشتر بوي انتخابات مي دهد تا حل مشكلات متعدد شهر و مردم آمل.
    لطفا از اين شعار هاي تبليغاتي كم كنيد و بر حل معضلات متعدد شهر و مردم فهيم آمل بيفزائيد.
    خداوند به شما خير دهد انشااله ….

  2. فقط همینو بگم که آرزوهای دور و دراز باعث غفلت از قیامت می شه.حالا اینم بدونید که وعده های طولانی مدت که نمیشه سندی از پیشرفت عینی اونا اورد هم یکی از راه های موفقیت تو وعده های انتخاباتیه.شما ببینید که با همین مترو تهران به آمل که تا حالا یک مترم پیشرفت نداشته شما دو دوره رای اوردید.حالا اومدید و وعده احداث فرودگاه رو می دید و می گید فاز اجرایی بعد از افتتاح فاز اول مترو شروع میشه.این ینی همه ی مواردو موکول کردن به آینده ای نامعلوم. اولا میدونید که فاز عملیاتی فرودگاه بعد از فاز مطالعاتی انجام میشه حالا فاز مطالعاتی که تمام میشه؟ پایان سال94 یعنی درست بعد انتخابات.کلا اینو بگم که این دوتا پروژه رو باید بی پشتوانه تلقی کرد.
    بنده به عنوان شهروند آمل معتقدم شما همون گذرگاه غیر همسطح میدان هزار سنگر رو در سال 94 فاز اجرایی اونو شروع کنید و فکر دریافت بودجه برای اون باشید یا دریافت بودجه برای تعریض جاده هراز یا تعریض جاده قدیم آمل به بابل یا کمربندی امام زاده عبدوالله که امسال فقط 4 میلیارد بودجه دریافت کرده که بااین روند تا ده سال دیگه هم تکمیل نمیشه یا گسترش دانشگاه دولتی آمل یا………
    آیا می دونید که شهرداری آمل نسبت به شهر های دیگه مثل خودش(بابل-ساری-قائم شهر) چقدر از اعتبارات دولتی استفاده می کنه؟ هیچی . ینی تمامی پروژه های عمرانی سطح شهر با بودجه خود شهرداری که از عوارض مردم جمع میشه ساخته میشه.
    چرا نباید آمل هم مانند شهرهای دیگه برای تامین مالی برخی پروژه های شهری از اعتبارات ملی استفاده کنه؟
    مورد دیگه ای که میشه بهش انتقاد کرد عدم واکنش شما به مصوبه ی کمیسیون مجلس در دادن سهم مازندران از افزایش نماینده در مجلس به استان دیگه است.در حالی که همه می گفتند این نماینده ی اضافی مربوط به شهرستان آمل است و حق این شهرستان است که یک نماینده به نماینده های اون اضافه بشه.

  3. امام صادق علیه السلام : از پیامبر صلی الله علیه و آله سؤال شد : دوست داشتنى ترینِ مردم در نزد خداوند کیست؟
    فرمود : «آن که براى مردم ، سودمندتر باشد» .

  4. از اینکه به فکر مردم عزیز املید و برای پیشرفت این شهر از جان مایه میگذارید کمال تشکر را دارم
    مردم عزیز خوب میدانند که برای پیشرفت یک شهر نیاز به زیر ساخت های ارتباطی آن داریم که الحمدولله این امر رخ داده بعد از جاده هراز و مترو حالا فرودگاه
    از تلاش ها و پیگیری های حضرتعالی متشکریم و خداقوت .

  5. با سلام
    با تشكر از دكتر يوسفيان نماينده پرتلاش شهرستان امل
    پروژه مترو كه در حال انجام ميباشد و دوستان ميتوانند بروند جلو نارنجستان ببينند
    چرا كسي كه اين همه امل رو به جلو برده رو تخريب ميكنيم
    كشور با اين همه مشكلات مالي اين همه پروژه ملي اوردن و سرپا نگه داشتن خيلي سخته مثلا همين پروژه تهران شمال يا برويد پروژه هاي ديگه رو ببينيد…
    ايشان با سختي تمام در كمسيون تلفيق كه خودشان دبير اين كمشيون بوده در بودجه ٩٤ رديف هاي فراواني براي پروژه هاي ملي امل گرفتند تو رو خدا برويد ببينيد…
    براي مترو براي سد و…..
    بخدا ايشان شب و روز ندارند از ظاهرشان پيداست حالا ما دنبال چه هستيم؟؟؟؟خدا داند
    همين جاده هراز رو ببينيد درسته تمام نشده ولي قبلا چه بوده الان چه هست؟؟؟وقتي زدن يه پل چند ميليارد هزينه داره يا زدن تونلهاي فراوان
    تا الان چقدر براي هراز هزينه شده كسي ميداند؟؟؟؟
    انصاف داشته باشيم….

  6. با استناد به خبر دیدار مسئولان محیط زیست کشور با رهبر فرزانه انقلاب در روز یکشنبه مورخ ۹۳/۱۲/۱۷:
    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنگل ها و مراتع به عنوان ریه های تنفسی شهرها و عوامل نگهدارنده خاک، از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی بخصوص در شمال کشور ابراز تأسف شدید کردند و افزودند: دستگاههای مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای اعم از هتل سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول ، مقابله کنند.
    با توجه به مطلب فوق، و در نظر گرفتن طرح نماینده مردم نور و محمود آباد و پیگیری ایشان برای دو منظوره شدن فرودگاه این شهر و نیز پیگیری های نماینده مردم بابل برای راه اندازی فرودگاه در زمین اختصاص داده شده به فرودگاه در روستای احمد کلا، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شخص نماینده آمل باید توجیه اقتصادی این طرح را بطور کامل و شفاف برای مردم بیان نمایند.زیرا
    ( در یک اقلیم، دو پادشاه نگنجند)

  7. ضمن تلاش های هدفمند و آینده نگر نماینده محترم آمل. بسیار عالی است که طرحهای کلان و ملی در آمل پیاده شود که به حق توجیه فنی، اقتصادی و اجتماعی دارد. نکته ای که باید اشاره کنم تکمیل پروژه های ریزی است که انجام آن با یک سفارش به ارگان ذیربط انجام خواهد شد نمونه آن گازرسانی به روستاهای محمدآباد و رزکه بخش بالا خیابان لیتکوه است که بر جاده هراز و در فاصله 10 کیلومتری شهر قرار دارند. واقعا باعث تاسف است که روستاهایی در کردستان، آذربایجان و اصفهان گازرسانی شده اند که از نظر سرمایه گذاری 2 تا 3 برابر هزینه داشته اند ولی روستاهای آمل …. لطفا ضمن توجه به برنامه های کلان از طرح های نیمه تمام خرد که نقش پررنگی را در زندگی مردم بازی می کنند، غفلت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *