وقوع ده‌ها انفجار متعدد در حدود سیزده منطقه در شهر بغداد در عراق دست کم ۵۷ کشته برجای گذاشته است.

به گزاش یورونیوز تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این بمب گذاری‌ها را برعهده نگرفته است اما این انفجار‌ها نخستین حملات انتحاری پس از خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق به شمار می‌رود.

این بمب گذاری‌ها در حالی رخ داد که نوری مالکی، نخست وزیرشیعه مذهب عراق از دولت خودمختار کردستان عراق خواسته تا طارق هاشمی، معاون سنی مذهب رئیس جمهوری را که به این منطقه پناه برده، تحویل دهد. روز دوشنبه این هفته و درست یک روز پس از خروج نیروهای نظامی ارتش آمریکا از خاک عراق، حکم جلب طارق هاشمی به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی صادر شد.

One thought on “انفجارهای بغداد دست کم پنجاه و هفت کشته برجای گذاشت”
  1. متاسفانه درعراق یک جریان مخالف اقلیت سنی مذهب وجود دارد که ازطرف تندروهای سنی حمایت میشود وپول وامکانات فراوان دراختیاردارندورهبرانشان به آنها القا کرده اند که خون شیعه مباح است ازاین روست که به کودک وزن وپیر رحم نمی کنند واین ناشی از عقب ماندگی وفقرشدید فرهنگی است البته ضد انقلاب هم همیشه طرف آنهاست مدتی درکردستان عراق کارمیکردم دربحث دینی به آنها میگفتم پیغمبر هم فامیل داشته وهم یارودوست عقل حکم می کند که یک مسمان هم فامیل ایشان را دوست داشته باشد وهم دوست ویارانش را پس بیایید باهم آشتی عقیدتی بکنیم آیا کسی به شمانگفته که چرافامیل پیغمبرتان رادوست ندارید واقعا جوابی نداشتند پس باید کارفرهنگی شود تا این مسایل ازبین برود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *