هـراز نـیـوز: دور از ذهن نیست که ظریف وزیر امورخارجه این روز‌ها برای پاسخگویی در مورد حضورش در جنگل‌های شمال ایران هم به مجلس فراخوانده شود. در همین باره با نماینده منتقد جنگل‌گردی ظریف در منطقه لاویج گفت‌وگو کردیم.

 آنا، حالا وزیر امور خارجه در مجلس نهم با موج جدیدی از تذکرات کتبی و شفاهی روبه روشده است. ظریف که از مرحله سوال مجلس درباره سوغاتی خریدن جان کری در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای در مسقط پایتخت عمان رد شده بود حالا باید سه‌شنبه به مجلس بیاید درباره 15 دقیقه پیاده روی با وزیر امورخارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو به نمایندگان توضیح دهد، نمایندگانی این که قدم‌زنی دو نفره را خطای دیپلماتیک رئیس دستگاه دیپلماسی کشور می‌دانند.

اما در جریان جلسه علنی روزگذشته مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه با انتقاد و تذکر از نوع جدیدی روبه‌رو شد؛ تذکر مبنی بر جنگل‌گردی ظریف در شمال کشور.

عبدالوحید فیاضی روز گذشته خطاب به محمدجواد ظریف گفت: می‌دانیم خدمات شما قابل تقدیر است اما نه آنقدر که شبانه‌روز کار کنید. آن‌طور که می‌دانیم ماهی یکی دو بار در دهستان و جنگل لاویج دیده می‌شوید.

نماینده نور و محمودآباد در ادامه این تذکر شفاهی خطاب به رئیس‌جمهوری نیز گفت: منتقدان را به تمسخر گرفتن و غیرمنطقی تلقی کردن، صفت یک رئیس‌جمهوری ارزشمند و اعتدال گرا نیست. آقای روحانی وقتی که عصبانی هستید اظهارنظر نکنید.

نماینده نور و محمودآباد اظهار داشت: کسی به کلاه و عینک ظریف ایراد نمی‌گیرد به مشی او ایراد می‌گیرد. منتقدان سالمند، آقای ظریف خدمات شما قابل سپاس است اما نه آن قدری که شبانه روزی کار کنید. شما ماهی یکی دو بار در جنگل‌های لاویج دیده می‌شوید.

این تذکر درباره سخنان رئیس‌جمهور در همایش فارابی بود. حسن روحانی روز شنبه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دفاع کرد و گفت: ما دیپلمات‌های بسیار مجربی را امروز در اختیار داریم و می‌بینید که تیم مذاکرهکننده ما در برابر ۱+۵؛ ۶ کشور قدرتمند می‌ایستد، سخن می‌گوید و حرف حقوقی، سیاسی و فنی می‌زند.

روحانی اظهارداشت: این برای کشور ما افتخار است، حالا ممکن است کسی ایراد بگیرد و بگوید آقا تند راه رفتی، کند راه رفتی یا اینکه کتش کج بود، عینکش چطوری بود، این‌ها که حرف نشد. ما باید به دیپلمات‌های شجاعمان افتخار کنیم. تیم مذاکره کننده چند روز پیش آمده بودند و می‌خواستند که به مذاکرات بروند، دیدم نه شب خوابیده‌اند و نه شب قبل آن، آن شب نیز که عازم مذاکره بودند، آن‌ها نه شب و نه روز دارند، تلاش می‌کنند و شجاعانه سخن می‌گویند.

این هفته هرچند که قرار بود محمد‌جواد ظریف برای پاسخگویی به دو رفتار دیپلماتیک خود به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برود اما ظاهرا سفر او به آفریقا مانع از این پاسخگویی خواهد شد.

به هر حال باید دید که گستره انتقادات از محمدجواد ظریف تا کجا ادامه می‌یابد و آیا پاریس و ژنو که این روز‌ها به جنگل‌های شمال کشور هم کشیده شده است، داخلی‌تر و گسترده‌تر هم می‌شود یا خیر. بنابراین دور از ذهن نیست که وزیر امورخارجه این روز‌ها برای پاسخگویی در مورد حضورش در جنگل‌های شمال ایران هم به مجلس فراخوانده شود.در همین باره با نماینده منتقد جنگل گردی‌ظریف در منطقه لاویج گفت‌وگو‌ کردیم.

تذکر شفاهی روز گذشته شما خطاب به آقای ظریف بود یا رئیس‌جمهوری؟

من به آقای روحانی تذکر دادم.

اما شما در این تذکر به مذاکرات هسته‌ای انتقاد وارد کردید؟

این تذکر درباره لحن آقای رئیس‌جمهوری بود.

لحن رئیس‌جمهوری چگونه بود؟

آقای روحانی در سخنرانی چند روز پیش خود گفتند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شبانه‌روز تلاش می‌کند.

خوب این اظهار‌نظر چه ایرادی دارد؟

به نظر من این‌گونه هم نیست. خیلی هم تلاش شبانه‌روزی‌ ندارند.

یعنی تیم مذاکره‌کننده ایرانی جدی نیستند؟

خیر جدی نیستند و ما آثار این مذاکرات را در حوزه اقتصادی کشور ندیده‌ایم.

خوب این مسائل به جنگل‌گردی آقای ظریف چه ارتباطی دارد؟

من روز گذشته در صحن مجلس حرفی زدم که رسانه‌ها آن را به اشتباه منتشر کردند من نگفتم آقای ظریف هفته‌ای یک‌بار به جنگل لاویج سفر می‌کند گفتم وزیر امورخارجه ماهی یک‌بار به شمال کشور و جایی که ما هستیم سفر می‌کند.

شما آقای ظریف را در لاویج دیده‌اید؟

بله دیده‌ام. وزیر امور خارجه از یک سال گذشته مرتبا در این منطقه رفت‌و‌آمد دارد.‌ آمار دقیقی از رفت‌وآمد آقای ظریف ندارم اما ماهی‌ یک‌بار ایشان را دیده‌ام.

خوب این مساله چه ایرادی دارد؟

یعنی اینکه آقای ظریف شبانه‌روزی تلاش نمی‌کند و چیزی که آقای روحانی گفتند درست نیست ایشان حداقل ماهی یک‌ بار به شمال سفر می‌کند.

13 thoughts on “فیاضی :نگفتم هفته‌ای یک‌بار، ظریف ماهی یک‌بار به لاویج سفر می‌کند”
  1. آقای نماینده حرف برای گفتن نداری گیر به چیزهای الکی دادی که چرا میای منطقه لاویج ؟
    برار جر برو جر برو مجلس ته جا نیه

    کار بزرگ آدم بزرگ می خواهد که نیستی

  2. یکی از افتخارات این آقای نماینده به قول خودشان در تقریبا یک ماه پیش در روستای شیرکلا از توابع بخش چمستان این است :
    بنده در زمان رای دادن به وزرای دوره ی دولت و امید ( همین دولت روی کار ) به تمام وزرا رای منفی دادم و طرح سوالات از وزرا را من یکی از پایه های اساسی هستم یعنی ایشان خلاف جریان آب در حال شنا کردن است با این تفاسیر آیا شهر نور مورد لطف قرار می گیرد یا آن که دوباره تو این مدت روند نزولی به عقب را از دیگر شهرها ربوده و در حال نزول است ؟؟؟؟؟
    در کل کشور بالغ بر 18 میلیون نفر با اقتدار رای بر دولت تدبیر و امید دادند و در شهرستان نور و محمودآبادهم اکثریت با این دولت کریمه بوده حال پاسخ بفرمایید شما وکیل مردم در مجلس هستید یا خود دایه دیگری دارید ؟ آیا شما نماینده مردم نیستید ؟ چرا بر خلاف نظر و افکار مردم در مجلس سخن به زبان می آورید ؟
    فکر نمی کنید در این مواقع زبان در کام کشیدن بهتر از سخنوری است ؟؟؟
    چمستان چندصباحی است که فراموش شده و شما هم که کاری برای این مردم انجام ندادید برخلاف شعارهای تبلیغاتی تان عمل کردید عوض این که به این وزیر و آن وزیر گیر دهید و مورد مواخذه قرار می دهید از آقای ظریف و امثالهم که برای تفریح یا گردش یا رفع خستگی به این منطقه خوش آب و هوا و عقب مانده سفر می کنند اعتبارات و یا خواسته هایی داشته باشید که با شهر و مردم آن سنخیت داشته باشد و سبب پیشرفت شهر گردد نه آن که با این اعمال نابخردانه و بی تامل تان سبب سرخوردگی مردم و محروم شدن از خیلی مسایل و به بار آوردن مصایب و مشکلات هست .
    زبان در کام گرفتن در بعضی موارد به نفع جمع هست
    یادتان باشد که در این پست علایق شخصی تان نباید بر صلاح جمعی پیشی گیرد که متاسفانه ….. متاسفم
    دلمون ترکید که شما به عنوان یک معلم 5 دقیقه در مجلس برای مظلومیت این قشر سخن به میان آورید مثلا در کمیسیون فرهنگی مجلس هستید …
    چه بگویم فقط در آخر :
    این رهی که می رویم به ترکستان است .

  3. اقای فیاضی شما با شب خواب صحبت کنی خیلی بهتره….

  4. باسلام، مثلي اينكه آقاي فياضي در دوره بعدي نمي خواهد در انتخابات مجلس شركت بكند، و …

  5. واقعا برای خودم به عنوان یک مازندرانی و برای هم استانی های نوری خودم از بابت داشتن چنین نماینده ای متاسفم. نمایندگانی که 170 نفر از آنها از کسی مثل آقای رحیمی پول ناسالم گرفته و شده اند عصاره ملت. بس کن آقای فیاضی ! این هوچی گری ها خیال شما رو از بابت نمایندگی دوره بعد تضمین نمی کنه. انشاء ا… مردم فهیم حوزه انتخابی شما به اشتباه خود پی خواهند برد و به حضور افرادی چون شما که تنها دلیلشان برای حضور در مجلس استفاده از رانت های دولتی و غیر دولتی است پایان خواهند داد.

  6. همین حرفای صدمن یه غاز رو میزنین که روحانی اینطوری ضایعتون میکنه! …… ضمنن جناب فیاضی یادشون رفته که آقای ظریف ….

  7. اصلا فیاضی تو چکاره هستی ظریف لاویج میاد یا جای دیگه لااقل تو استخدامی …… نماینده ضعیف با عملکرد بسیار بدش

  8. “زچندان هنر چشم عقلت ببست ”
    همکار دیروز ونماینده امروز مجلس شورای اسلامی جناب آقای فیاضی
    با سلام و تحیّات نمایندگی کار خطیری است طراحی و بر نامه ریزی تدوین استراتژیها و تحصیل اثر بخشی و کارایی و تعین چشم اندازه ها و ویژن هاورصد آنها از اهداف عمده مجلس است پر داختن به امور ناچیزوغلتیدن به مباحث روزمردگی از آفات انقلاب است پی ایراد گشتن کار صحیحی نیست اینکه بنشینیم و همه هنر ها را به یکسو بیافکنیم و تنها نقایص را آنهم به ظنّ خویش ببینیم هنرنکرده ایم شما را به یاد شعری از سعدی بیاندازم :
    جوانی هنرمندو چست و فر زانه بود +که در وعظ چا لاک و مر دانه بود
    نکو نام و صاحبدل و حق پرست +خط عارضش خوشتر از خط دست
    قوی در بلاغات و در نحوچست+ولی حرف ابجد نگفتی درست
    یکی را به گفتم ز صاحبدلان +که دندان پیشین ندارد فلان
    برآمد زسودای من سرخ روی +کزین جنس بیهوده دیگر مگوی
    تو در وی همان عیب دیدی که هست+زچندان هنر چشم عقلت ببست جناب فیاضی بدانید دنیا دنیای تعامل و تحوّل است نمشود سازمان و کشور را به شیوه سنتی اداره کرد با تغیر تکنولوژی نمی شود انسان تغیر نکند هر چند متعاملین آگاهتر باشند توافقات آسانتر و به نفع همه است برای همین جناب ظریف دردنیای دیپلماسی بجای اتخاذ استراتژی نه برد نه باخت (nolose-novin) حتی حاضر نشد مذاکرات را در فضای نیم برد نیم باخت (semilose-semivin) به پیش ببرد آگاهانه و عاقلانه بدنبال تئوری (win-win)برد برد به نفع همه است و این جامع ترین موضع گیریهاست تا مذاکرات را به پیش ببرد و به نتیجه برساند که نه جامعه جهانی از آن متضرر شود و نه ملت بزرگ ایران تا ازاین طریق هزینه جدالهای بین المللی را به حداقل کاهش دهد و با همراهی با ائتلاف جهانی(1+5)جهانی عاری از جنگ و ستیز بین المللی داشته باشیم .
    هنر نمایده مجلس و هر شهر وند ایرانی آنست که اشتباهات احتمالی را به شناسد و با همدلی در جهت امحای آن بر آید همه باید نه در ردای مخالفت بل فعالانه و سازنده (proactive)به قول “کرت لوین “به فکر خروج از انجماد (( unfreezingو تحصیل تحولّ و دگر گونی باشیم که فردا در تاریخ آثار عملکرد ما می ماند و عذر خواهی و پشیمانی مشکلی را حل نمی کند بدانید عمکرد دیروز ما امروز مارا ساخته و عملکرد امروز ما فر دای ما راباید چنان بیاندیشیم که دنیای رامثبت ومتمایل به کمالات انسانی وعاری از جنگ و ستتیز به پیش ببریم
    0صفایی بدست آور ای خیره روی+که ننماید آیینه تیره ؛روی
    طریقی طلب کن کزعقوبت رهی+نه حرفی که انگشت بر وی نهی
    بدانید برای بقا باید با دنیاتعامل داشته باشیم دنیای بسته که به سرعت جامعه را به سمت آنتروپی مثبت سوق می دهد و دچار افول و نابودی می کندتنها دنیا ی باز و با تعامل است که قادر است صاحب منشاتئ باشد و به رتبه جهانی برساند و در جهان عرض اندام کند و خود را بشناساند و در مجامع تصمیم ساز موثرافتد و کار انجام دهد و موثر واقع شود دنیاآنچنان بهم وابسته است که در نظریه آشوب مشهور است پروانه ای اگر در پکن به پرواز در آید آثارش را در نیویرک مشهود است و یا آثار گلخانه ای امروز در کل جهان تاثیر دارد مگر می شود کشور ها به تنهایی زندگی کنند امروز یک گروه تروریستی بنام داعش جهانی را تهدید می کند و یا بیماری “ابو لا”تنها اتحاد جهانی است که قادر است این آفات را نابود کند زندگی اجتماعی جهانی آدابی را می طلبد که حداقل آن احترام به یکدیگر است وبینشها باید مثبت و هم افزایی و یه به اصطلاح
    باشد مذاکره نوعی مدیریت گروهی است که قدرت و دانش و Snergy
    حلم و برد باری می طلبد گاها”برخی از مدیران برای اداره یک واحد کوچک اداری شان مانده اند وبه قول حضرت امام قادربه اداره یک نانوایی نیستند که شما در مقام معلم نیک از آن با خبرید باید مسائل را با دید مثبت نگاه کنیم و بگو ییم این مایه افتخار امریکاست که با شهر وند ایرانی در حالتیکه مقتدرانه قدم می زند و دستان را در جیبش گذاشته قدم بزند و عقده دل نه بل گره تحریم ها رابکشاید جناب فیاضی راستی جلسات محدود و مسدود حضرتعالی با همفکران زیر مجموعه شما که همه وابسته حضرتعالی و منتخب شما و همسلک اداری شما بوده اندو چشم به امتیازات شما داشته اند به اندازه نشستهای ژنو موفق بوده است !؟جناب فیاضی از شمای فرهنگی، فرهیختگی بیشتری نیازداریم نه این پندار ها و موهومات.
    یکی راکه فضلست و فر هنگ ورای +گرش پای عصمت بلغزد زجای
    بیک خرده مپسند بر وی جفا +بزرگان چه گفتند خذً،ما صفا
    بود خار و گل باهم ای هوشمند +چه در بند خاری ؛تو گل دسته بند
    امورات کشور را شما و همکاران شمارهبری می کنید و موفقیت یا عدم موفقیت ما به تصمیمات شما بستگی دارد مبادروزی که کارت زرد از مردم بگیرید شهرستان نوردیروز و امروز مهبط و منبت انسانهای آزاده وعلیم و حلیمی بوده که فر مایشاتشان در کل کشور تاثیرداشته و دارد بهتر است جنابعالی چون آن بزرگواران باشید گر چه جناب رو حانی رئیس جمهور ما هم باید به تلطیف دلها بکوشدو جدا”از حر فهای دم دستی همچون” بیسواد” و”کت فلانی کج “است و000 به پرهیزد
    چه بد ناپسندآیدت خود مکن +پس آنگه به همسایه گو بد مکن
    نکوکاری از مردم نیک رای+یکی را به ده می نویسد خدا
    باله تو فیق 0صلواتی (آمل)

    آرزوی تو فیقات شما آمل همکار شما صلواتی

  9. آدم متاسف میشه وقتی ایرادهای بی منطق این آقای مثلا نماینده رو می خونه
    برای آقای ظریف آرزوی صبر می کنم

  10. کارهای بزرگ را به آدمهای بزرگ بسپارید، تورا خدا ای مردم نور

  11. برام جالب بود که یه وزیر در دولت اسلامی هر ماه برای تفریح میاد شمال در این اوضاع بد مردم و بعضی آدما نسبت به افشای این موضوع به جای تاسف، ناراحت میشن که چرا این موضوع مطرح شده، واقعاً اخر زمانه …

  12. این برداران وابسته به پایداری به چیزی غیر از قدرت نمی اندیشند. دولتی که مورد تایید رهبری است و مذاکره ای که زیر نظر رهبری است را به گونه ای جلوه می دهند که انگار دارد وطن فروشی صورت می گیرد. این حرف های دوستانی چون فیاضی توهین به شعور کسانی است که به ایشان رای داده اند. امثال آقای فیاضی فقط به دنبال تضعیف این دولت هستند و از هر راهی باشد برایشان فرقی نمی کند.
    برادر من! این دولت متعلق به جمهوری اسلامی است . بخشی از نظام است و تضعیف آن در نهایت تضعیف نظام است.
    اگر نوشته ی جناب محسنی درست باشد باید به حال مردم نور تاسف خورد با چنین نمایده ای که فقط به رضایت پایداری ها می اندیشد و مصالح نظام برایشان اهمیتی ندارد.

  13. شما برای شهر خودت اظهار نظر کن.وقتی خبر نداری که فیاضی به اندازه سی سال ناطق تو این سه سال برای نور کار کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *