فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: دلیل درگیری مرزی اخیر بین مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان، ورود غیرقانونی مرزبانان این کشور به خاک ما بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم ظهر چهارشنبه در حاشیه دیدار با فرماندهان انتظامی آذربایجان شرقی به خبرنگاران گفت: مسئولان جمهوری آذربایجان برخورد قانونی ایران در حادثه درگیری مرزی را پذیرفتند.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سئوال مهر درباره آخرین وضعیت درگیری مرزی و کشته شدن یکی از اتباع جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان ورود غیرقانونی مرزبانانش به حدود ایران و برخورد قانونی ایران را پذیرفت.

فرمانده ناجا گفت: مرزبانان جمهوری آذربایجان با وجود اینکه به اشتباه وارد ایران شده و تجاوز مرزی داشتند، به اخطار مرزبانان کشورمان توجهی نکردند که مرزبانان ایران مطابق وظیفه قانونی اقدام کردند و البته جمهوری آذربایجان هم این برخورد را پذیرفت.

تمام رستوران ها در ماه رمضان تعطیلند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ارائه خدمات توسط مراکز پذیرایی در طول ماه مبارک رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

احمدی مقدم تصریح کرد: در سال های گذشته برخی رستوران ها اجازه فعالیت به صورت قبول سفارش و تحویل غذا در محل را داشتند اما مشاهده شد که غذا در طول مسیر و یا به شکل علنی مورد استفاده قرار می گیرد و لذا مقرر شد امسال تمام مراکز پذیرایی و رستوران ها به غیر از رستوران های بین راهی، پایانه ها و هتل ها از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین‌راهی، هتل ها، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه‌آهن صرفاً برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط با رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند.

فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه بعضاً رانندگان به صورت سهوی دخانیات مصرف می کنند، اظهار داشت: گاهی وقتی از رانندگان وسایط نقلیه سوال می شود که با وجود قرار گرفتن در ماه رمضان چرا اقدام به استعمال دخانیات می کنند اظهار می کنند که مگر سیگار مبطل روزه است و یا سهواً سیگار استعمال می کنند که از همگان مخصوصاً رانندگان انتظار می‌رود از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات پرهیز کنند.

شاخص های امنیتی در حال بهبود است

وی در بخش دیگری از این گفتگو به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی اشاره و اضافه کرد: با اجرای این طرح تمام شاخص ها در حال بهبود بوده و جرایم، مهار و کنترل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: به عنوان مثال کشفیات نیروی انتظامی افزایش چشمگیری داشته و اکنون می توان ادعا کرد که کشفیات پلیس ایران در سطح دنیا مثال زدنی است.

بیمارستان منطقه ای ناجا در تبریز سال آینده افتتاح می شود

سردار سرتیپ احمدی مقدم همچنین اعلام کرد: بیمارستان منطقه ای نیروی انتظامی در تبریز طی هفته ناجا سال بعد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این بیمارستان، جزو بیمارستان های مجهز کشور خواهد بود، اظهار داشت: بیمارستان منطقه ای نیروی انظتامی در تبریز علاوه بر سرویس دهی به کارکنان نروی انتظامی ،به عموم مردم نیز خدمات ارائه خواهد کرد.

تصادفات در آذربایجان شرقی37 درصد کاهش نشان می دهد

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به وضعیت مناسب شاخص های انتظامی در آذربایجان شرقی، اعلام کرد: کاهش تصادفات به میزان 37 درصد در این استان حاکی از عملکرد خوب پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور آذربایجان شرقی بده است.

وی با تبیین اهمیت آذربایجان شرقی از ابعاد مختلف، تصریح کرد: آذربایجان شرقی از منظر انتظامی نیز در بین استان های برتر کشور قرار دارد ضمن اینکه ناجای این استان در مبارزه با فساد درون سیستم خود بسیار موفق عمل کرده است.

سردار سرتیپ احمدی مقدم همچنین از موافقت ناجا با نوسازی ساختمان کلانتری های فرسوده آذربایجان شرقی، انتقال پادگان های این نیرو به خارج از تبریز و نیز انتقال ستاد فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد.

منبع: عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *