هراز نیوز:  وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید از قابلیت‌های کشاورزی مازندران از واحد تولیدی خزر الکتریک در زمینه کشاورزی بازدید کرد.

محمود حجتی که برای بازدید از قابلیت‌های کشاورزی به مازندران سفر کرد عصر پنجشنبه وارد شهرستان آمل شد.

حجتی را که در این سفر کاری استاندار مازندران و مسئولان جهاد کشاورزی مازندران همراهی می‌کنند در شهرستان آمل از یک واحد تولید دامی بازدید کرد.

بازدید از کارخانه تولیدی در شهرستان آمل آخرین برنامه کاری وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان آمل است.

شرکت خزر الکتریک تولید کننده ادوات کشاورزی است که در این شهرستان فعالیت می‌کند.

محمود حجتی قبل از حضور در شهرستان آمل از واحد تولیدی در شهرستان جویبار بازدید کرد.

حضور در سالن مسابقات کشتی شهرستان بابل از دیگر برنامه‌های محمود حجتی در سفر به مازندران بود.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از شرکت صنعتی عضو پارک علم و فناوری که به عنوان واحد برتر تولیدی ادوات کشاورزی و دستگاه‌های مکانیزه دام و طیور محسوب می‌شود،‌ در جمع خبرنگاران بیان داشت: سفر خوبی را در مازندران داشتیم و توانستیم بازدیدهای خوبی از واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به صنایع کشاورزی داشته و افتتاح آنها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: واحد تولیدی و صنعتی سیستم‌های کشاورزی، شالیکوبی و تولیدکننده وسایل موردنیاز طیور و مرغداری یکی از واحدهای تولیدی به روز بوده که همراه با تکنولوژی روز دنیا طراحی شده و فعالیت دارد.

حجتی یادآور شد: این کارخانه و شرکت صنعتی عمده تجهیزات مورد نیاز صنایعی که در بخش کشاورزی مطرح بوده و تجهیزات مورد نیاز در تهیه خوراک طیور، پلت، خشک‌کن‌های سبزی و میوه‌جات، نیازهای تاسیسات و سیستم‌های طیور و مرغداری‌ها را تهیه کرده و ارائه می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره توانمندی‌های واحد برتر و نمونه کشور که در آمل به عنوان صادرکننده نمونه سال مطرح است، عنوان کرد: این واحد ظرفیتی را پیدا کرده که با توجه به مشخصات فنی تولیدات خود را به کشورهای خارجی صادر می‌کند و در ارز‌آوری تاثیرگذار است.

حجتی در پایان بیان داشت: آنچه که به وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان امر در ارتباط با این مجموعه و مجموعه‌های مشابه برمی‌گردد آن است که بازار تقاضا را برای واحدهای تولیدی و صنعتی تحریک کنیم.
وی با اشاره به فرسوده بودن سیستم‌ها و امکانات شالیکوبی های برنج گفت: در این زمینه در حال تهیه طرحی جدید هستیم.
وی یادآور شد: سیستم‌هایی که هم‌اکنون در ارتباط با صنعت شالیکوبی در حال فعالیت هستند فرسوده بوده و ظرفیت‌های پایینی را به خود اختصاص داده‌اند.
حجتی تصریح کرد: سعی داریم با کمک استانداری و مجموعه دستاندرکاران این بخش بتوانیم طرح جامع در ارتباط با شالیکوبی‌های مورد نیاز با ظرفیت‌های بالا تهیه شود که با یک چینش مناسب در چارچوب طرح چند ساله بتوانیم آن را اجرا کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه امیدوارم با توجه به منابعی که در اختیار بخش کشاورزی است بتوانیم تسهیلات مورد نیاز این طرح را در یک دوره چهار ساله تامین کنیم، خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند ایجاد تقاضا برای واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه کشاورزی را به همراه داشته و با توجه به اینکه امروزه شاهد ضایعات در شالیکوبی‌ها و فرسودگی تاسیسات آن هستیم امیدواریم طی یک دوره چند ساله دیگر شاهد این روند نباشیم.
وی با اعلام اینکه این طرح جامع باید تهیه شود، ادامه داد: چنانچه هم‌اکنون به صورت تک‌گزینی و ابتکاری در گوشه و کنار واحدهای موردنظر اجرا و ایجاد شده و در سفر به مازندران نیز از دو واحد در این بخش بازدید داشتیم و یک واحد را هم افتتاح کردیم با توجه به اینکه یک مجموعه شالیکوبی در گذشته در این استان آغاز به کار کرده بود.
حجتی گفت: همچنین بنا داریم این طرح به صورت جامع تهیه شده و پس از تهیه، ظرفیت‌ها تعریف و چینش‌ها انجام شود و دیگر آن زمان می‌توان دوره زمانی برای قابلیت اجرا را مشخص کرد.

گزارش : قربانعلی مسافر – هراز نیوز

عکس: محمد لطفی – هراز نیوز

IMG_0006 IMG_0007 IMG_0012 IMG_0013 IMG_0014 IMG_0017 IMG_0019 IMG_0025 IMG_0028 IMG_0031 IMG_0034 IMG_0036 IMG_0041 IMG_0048 IMG_0050 IMG_0060 IMG_0070 IMG_0078 IMG_0083 IMG_0084 IMG_0088 IMG_0093 IMG_0105 IMG_0108 IMG_0116 IMG_0129 IMG_0136 IMG_0146 IMG_0148 IMG_0164 IMG_0168 IMG_0173 IMG_0185 IMG_0194 IMG_0196 IMG_0207 IMG_0210

4 thoughts on “بازدید وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولیدی خزر الکتریک در آمل + عکس”
  1. آقا واقعا جای خالی خسرو ابراهیم زاده احساس میشه….
    جاش خالی

  2. حضور فرماندار خیلی کمرنگ و لی برعکس بخشدار دشت سر ماشاآلله..

  3. واقعا حق با گروه اکبره ، چون آقای حسنی کمبود محبت وهمچنین کمبود عکس دارند.
    هرازنیوز مجموعه ای از عکس های بخشدار دشت سر را در سایت قرار دهد تا ایشان از این کمبودها بی نیاز باشند….

  4. حسنی اینجا حسنی اونجا حسنی همه جا!!! فرماندار کمی تا قسمتی یه جا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *