هراز نیوز :با توجه به ممنوعيت دريافت ماليات؛از توليدكنندگان مركبات مازندران ماليات دريافت مي شود

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: با توجه به ممنوعيت دريافت ماليات، از توليدكنندگان مركبات مازندران ماليات دريافت مي شود. 

محمدرضا شعبانی ظهر در سفر به شهرستان آمل با اعلام اين خبر بيان داشت: خوشبختانه وضعيت مركبات استان مازندران نسبت به چند سال گذشته خوب بوده و از ارقام ما از كميت و كيفيت مطلوبي برخوردار هستند.

وي در پاسخ به خبرنگار فارس مبني بر اخذ ماليات از توليدكنندگان مركبات مازندران تصريح كرد: يكي از مشكلات ما در بخش مركبات، دريافت ماليات از توليدكنندگان توسط ادارات دارايي استان مازندران است.

وي با اشاره به اينكه اين ماليات ها هم اكنون نيز دريافت مي شود، اضافه كرد: اين مشكل تبديل به نگراني براي باغداران و فعالان عرصه مركبات شده است.

شعباني تصريح كرد: علي رغم ممنوعيت دريافت ماليات، از ذخيره سازان، اتحاديه هاي تعاوني و توزيع كننده گان مركبات مازندران از سوي ادارات ادارايي استان ماليات دريافت مي شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران استان مازندران ادامه داد: براساس ماده 33 قانون مربوطه، بخش هاي كشاورزي معاف از پرداخت ماليات هستند ولي عدم رعايت قانون در اين بخش را شاهد هستيم.

وي با اعلام اينكه واردات محصولات بي كيفيت باغي از كشورهاي خارجي در فصل برداشت از ديگر نگراني هاي ما است، عنوان كرد: بايد جلوي واردات بي رويه مركبات تركيه اي كه حتي كيفيت شان خيلي كمتر از پرتقال و نارنگي ما است از سوي مسئولان گرفته شود.

* توليد دو ميليون تن مركبات در مازندران

شعباني با اشاره به سطح زير كشت مركبات در مازندران و چگونگي توليد در اين استان يادآور شد: سطح زير كشت مركبات در مازندران بيش از يك صد هزار هكتار است كه سالانه نزديك به دو ميليون تن توليد را در اين بخش شاهد هستيم.

قربانعلی مسافر-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *