رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازار کشور فرمودند: بازاریان متدین در سراسر کشور از اولین گروه‌هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند و فضای کشور را در سال 1341 گرم کردند.
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی 10 هزار شهید اصناف و بازار کشور که در تاریخ 26 خرداد 1393برگزار شده بود، صبح دیروز در نشستی که به همین منظور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، منتشر گردید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ورود اصناف و بازاریان کشور در جریان مبارزات انقلابی را یکی از حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: بازاریان متدین در سراسر کشور از اولین گروه‌هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند و فضای کشور را در سال 1341 گرم کردند.
ایشان با اشاره به تلاش‌های ارزنده اصناف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کردند: برخی از اصناف خود به جبهه‌ها رفتند یا کار خود را به جبهه بردند و یا به جبهه‌ها کمک مالی کردند که لازم است یادبودی همراه با محتواهای خوب و در خور آنها برگزار شود.
رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه بسیاری از شهدای برجسته اصناف و بازار شناخته  شده نیستند، برگزاری این کنگره را اقدامی بجا دانستند و تصریح کردند: برگزاری کنگره شهدای اصناف و بازار یقینا به احیای نام این آبرومندان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.
نقش بازاریان
در اقتصاد مقاومتی
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو خبرگان رهبری در نشست کنگره ملی  ۱۰هزار شهید اصناف و بازار که صبح دیروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر سخن از کار فرهنگی در کنار مسأله اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال مطرح می‌شود، نشان می‌دهد که این کنگره حرکت بزرگ در عرصه فرهنگی است، ابراز داشت: نقش اصناف و بازار در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و حتی در شرایط کنونی در رابطه با رخدادها و رویدادها بسیار ممتاز و تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: کارکرد بازار و اصناف خیلی زیباست، شهدای بازار هم در نهضت اسلامی، جنبش تنباکو و قیام مشروطیت پای دین، اسلام، انقلاب، وطن و عشق به مردم با تمام قامت به میدان آمدند، زیرا این باورها این مسائل را در کنار هم قرار داده است. ساختار بازار در قدیم به این ترتیب بود که حوزه علمیه و مسجد در بازار قرار داشت و بازاریان صبح زود قبل از کسب و کار پای درس عمومی علما می‌نشستند و با فقه و احکام آشنا می‌شدند و هنگام اذان کرکره مغازه را پایین می‌کشیدند و در مسجد حاضر می‌شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در معماری بازار امروز توجهی به وجود مسجد یا حوزه علمیه نمی‌شود، خواستار توجه به این موضوع شد و ابراز داشت: امروز بازار با عنایت الهی از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون خواهد آمد، امروز شرایط عوض شده است، اما باز هم آمریکا این شرایط را رقم می‌زند، بنابراین دولت باید سینه سپر کند و در برابر این هجمه و دشمنی‌ها بایستد تا بتواند این توطئه را یکی پس از دیگری کنار بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *