هرازنیوز :نشست خبری رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت صبح پنج شنبه در ساختمان اداری این دانشگاه واقع در خیابان امام خمینی برگزار شد.
در ابتدا این جلسه دکتر اکبرحاجی زاده ضمن سلام و خیر مقدم گویی به اصحاب رسانه با اشاره به مقدمه ای از روند شکل گیری این دانشگاه بیان داشت: با توجه به تقارن این ایام  با هفته دولت ضرورت دیدیم نشست خبری تنها دانشگاه دولتی آمل را برگزار کنیم.
دکتر اکبر حاجی زاده با بیان اینکه راه اندازی دانشگاه پزشکی وداندانپزشکی  از دیرباز یکی از آرزوهای مردم آمل بوده است بیان داشت: از سال های 80_81 با تلاش های صورت گرفته از سوی دکتر یوسفیان مجوز راه اندازی دانشکده دامپزشکی در شهرستان آمل صادر شد.
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات این دانشگاه عدم تملک زمین مناسب برای ساخت مجتمع واحد این دانشگاه است تصریح کرد : خانواده تفضلی زمینی را برای ساخت این دانشگاه اهدا کردند .
وی با اشاره به اینکه در سال 88 با تلاش  دکتر متکان و دکتر یوسفیان مجوز این دانشگاه را با نام دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ کردیم گفت : در سال 88 در دورشته بازرسی گوشت و بهداشت مواد غذایی برای اولین بار در ایران دانشجو پذیرش کردیم.
ا ین استاد دانشگاه ادامه داد: این دورشته قبلا در ایران در مقاطع کاردانی و دکترای حرفه ای و تخصصی دانشجو جذب می کرد ولی برای اولین بار در دانشکده دامپزشکی  در مقطع کارشناسی داشجو جذب کرد .
حاجی زاده  با اشاره به اینکه از سال 86 مسئولیت راه اندازی این مجموعه علمی را بر عهده داشت بیان داشت :در سال اول با تمام مسائل و مشکلاتی که وجود داشت موفق شدیم کلاسها را از 20 مهر آغاز کنیم.
این مسئول یکی دیگر از مشکلات اولیه این دانشگاه را عدم اختصاص بودجه مستقل در سالهای ابتدایی راه اندازی دانست و اظهار کرد: در سال 89 طبق ردیف بودجه اعتباری معادل 150 میلیون تومان اعتبار اولیه به این دانشگاه اختصاص یافت و چون هنوزنام این دانشگاه در ذیل دانشگاه مازندران بود این مبلغ به حساب دانشگاه مادر واریز می شد در سال 90 نیز این اعتبار که 330 میلیون تومان بود نیز به حساب دانشگاه مازندران واریز شد و در سال 91 نیز وضع به همین منوال بود.
حاجی زاده با اشاره به اینکه استان مازندران با داشتن 47 موسسه غیر انتفاعی و 30 واحد علمی کاربردی ،18 واحد دانشگاه آزاد ،18 واحد پیام نور جزو 5 استان اول از نظر تراکم آموزش عالی است تاکید کرد :نکته ای که مغفول مانده اینجاست که چرا فقط 8/9 درصد از دانشجویان استان مازندران در دانشگاههای دولتی تحصیل می کنند یعنی کمتر از 25000نفردانشجو در استانی که این همه توسعه آموزش عالی داریم .
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل  با اشاره به اینکه موضوع کوچک کردن بدنه ی دولت یک ضرورت است تصریح کرد: به شخصه معتقدم این اتفاق نباید در بخش آموزش عالی صورت پذیرد.
این مسوول  با اشاره به نمودار سازمانی ا دانشگاه که در سال 92 مورد تصویب قرار گرفت بیان داشت: در نمودار سازمانی این دانشگاه  3 معاون و 9 مدیر می توانند  فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در این دانشگاه می بایست دانشکده دام پزشکی ،دانشکده علوم و گیاهان دارویی ،دانشکده فناوری ها ی مهندسی ، دانشکده فضای مجازی و دانشکده فناوری های نرم و مدیریت فعا ل باشند
وی با تاکید بر امر کیفیت آموزشی این دانشگاه بیان داشت در در کنکور ارشد سال گذشته رتبه های برتر مربوط به دانش آموختگان این دانشگاه بوده است.
این استاد دانشگاه  با بیان اینکه در بهمن ماه سال 91 با ناکید بر گزینش افراد بومی فراخوان جذب هیات علمی داده اند اظهار داشت : در 32 رشته گرایش اعلام نیاز کردیم که در حال حاضر 10 عضو هیات علمی داریم که 6نفر از آنها فارغ التحصیل دکترا از دانشگاه تهران هستند .

این مسئول با اشاره به اینکه به زودی بنیاد خیرین حامی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین راه اندازی خواهد شد تاکید کرد: از همه ی آملی های مقیم تهران و مقیم در خارج از کشور و همه ی کسانی که علاقمند به این دانشگاه هستند دعوت می نماید .

نعمت الله قربانی رییس انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات نیز در ابتدای این نشست ضمن  تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی مسوولان دانشگاه دانشگاه تخصصی فناوری های نوین امل آمادگی انجمن صنفی خبرنگاران و جامعه خبری شهرستان آمل را برای انعکاس مناسب تر دستاورد های علمی این مجموعه اعلام کرد .

مریم اکبرپور هرازنیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *